Hier nog eentje...zoonlief viert inmiddels bijna zijn eerste verjaardag en mammie past nog steeds nauwelijks in haar broeken Voor mijn zwangerschap woog ik 60kg, met 41wk woog ik 75 en na 2wk was alles eraf....tot het er langzaam weer aansloop. Nu weeg ik 69. 5x per week cardio, geen snoep/frisdrank/vette happen, maar ik kom eerder aan dan dat ik afval. Vroeger ging ik vaak hardlopen, maar vanwege verzakking mag ik dat nu niet meer (nou ja, wordt afgeraden). Zucht......
Welkom lumiere! Maar jeetje, je bent hartstikke actief en eet gezond en toch lukt het niet? Wat frustrerend!! Ik vraag me dan gelijk af: hoe kan dat nou?
Ik vraag het me ook af Ilsje14, behoorlijk frustrerend ook. Ik heb nu al van 4 mensen gehoord "goh, je begint wel echt zwaarder te worden". Ik heb nu ook zoiets, okay, het is klaar, ik ga er nu echt iets aan doen. Linksom of rechtsom Ik ben alleen een absoluut groentje op gebied van lijnen en diëten, en er is zoveel aanbod qua diëten, dus ik ben echt nog zoekende
Maar als je er wel zoveel voor doet en het niet lukt, is het dan niet slim om eens langs de huisarts te gaan? (Weet het ook niet hoor..) ik heb helaas geen verstand van diëten, probeer zelf gewoon wat gezonder te eten en sinds 2 dagen doe ik 30 days shred. Ben benieuwd of het effect heeft!
Alleen cardio is hartstikke fout! Je krimpt er je spieren mee en die heb je juist nodig om af te vallen/verbranden. Je moet cardio in combinatie met kracht trainingen doen. Zoveel mogelijk spieren opbouwen. Dan pas kan je met cardio vet gaan verbranden. Een combinatie van beiden tegelijkertijd is ideaal...
Dan zou ik in jouw geval echt naar een diëtiste gaan. Die kan met je kijken waar het aan ligt. En hou eens een voedingsdagboek bij bijv. op de site van het voedingscentrum. Vergeet niet in te vullen wat je drinkt, want misschien zit het hem wel niet in je eten, maar drink je dingen met veel kalorieën.
Dank je wel Syane. Ik heb toevallig gi het eetdagboek van het Voedingscentrum ingevuld, daar kwamen toch wel wat te veel vetten uit, mn de kaas op brood. Sowieso probeer ik brood te minderen, ik neem 5 sneeen per dag. Ik wist niet dat daar zoveel calorieen in zaten. Ben allen nog zoekende naar goedkope en gezonde vervanging
Alleen cardio is idd niet aan te raden zoals mamia al aangaf. Juist ook krachtoefeningen erbij doen, meer spiermassa = hogere vetverbranding. Het kan ook nog zijn dat je misschien juist te weinig eet waardoor je niet aan je dagelijkse energiebehoefte komt en dan hou je dus alles vast... Ik ben ook drastisch geminderd met brood, hooguit 2 boterhammen per dag nu (ipv 4-6 die ik voorheen at). Kijk ook naar t soort brood, eet bijv spelt of volkorenbrood, dit is t best Zelfde met pasta, eet volkorenpasta ipv de gewone witte pasta. Je bent er meer van verzadigd, heeft minder invloed op je suikerspiegel dus heb je minder last van zin in snacken bijv. Wat je drinkt is idd ook belangrijk om naar te kijken. Qua kaas kun je t best 20+ of 30+ eten. Je zou bijv ook kunnen ontbijten met wat magere kwark, wat ongezouten noten, rozijntjes, vers fruit, lijnzaad en noem maar op. Evt iets van muesli maar let wel op wat er allemaal in zit qua suikers en vetten En tussendoor fruit of groente
Day 3 check!!!! Vind m nog steeds pittig hoor, maar heb het idee dat de spierpijn iets minder wordt in mn bovenbenen. Ik eet ook 5 boterhammen op een dag. Wel zoveel mogelijk met mager beleg. Ik ben 3 jaar geleden bij een Diëtist geweest en zij zei dat ik 6 of 7 boterhammen op een dag mag eten?!?!