Ik word begin Januari geopereerd...sacrospinalefixatie + plastieken. Ik heb een verzakking van baarmoeder,blaas,darmen ,voorwand en achterwand. Januari, zodat ik tijd heb het ea te regelen,qua netwerk. Hij gaat de baarmoeder weer omhoog ophangen en de wanden,tijdens de operatie kijkt hij of de blaas voldoende meekomt ,anders wordt die ook meegenomen. Nog overleg of het met ruggeprik kan of volledige narcose.. Ook binnenkort MRI om te kijken of ik geen hernia heb,omdat ik 2 weken geleden door mijn been ben gezakt en naar gevallen ben en weinig kracht in de benen heb. Wie heeft ervaring met deze operatie?(mag ook per pb!)
Hoi! Ik zelf niet, maar een goede vriendin van mij wel. De operatie zelf is haar heel erg meegevallen, ze had weinig pijn. Ze kon het af met paracetamol. Wat haar wel tegenviel is dat ze niet veel mocht en lang staan en tillen kon ook niet. Haar kinderen zijn al uit huis, maar de gyneacoloog had haar echt gezegd dat ze 5 weken absolute rust moest houden. Dus niet stofzuigen, geen boodschappen doen, niet winkelen, niks! Haar man en kinderen deden veel voor haar en ik heb een paar keer voor haar gekookt. Wat je zegt over een netwerkje is wel belangrijk, want je wilt na zo'n zware operatie niet dat het van binnen weer kapot gaat! Het gaat nu goed met haar en ze is heel blij dat ze het heeft laten doen! Wat dapper dat jij deze operatie laat uitvoeren! Ik wil je alvast heel veel sterkte wensen en ik hoop dat het je brengt wat je ervan verwacht!
Dank je voor je reactie! Ik heb helaas geen keus meid,heb veel lichamelijk klachten en ben een een heuse tenalady geworden...als ik doorloop hangt straks mijn baarmoeder tussen mijn knieën. Therapie of een vaginale ring zijn geen optie meer. Mij is idd ook verteld dat ik 2 weken niks mag en 6 weken rustig aan moet doen..mag wel lopen,zelfs traplopen maar absoluut niets tillen. De operatie gebeurd vaginaal....er wordt een snede gemaakt tussen je anus en vagina zeg maar.auw. Ik ben alleen met 2 kids en heb geen auto..maar waar een wil is is een weg..ook al moet ik er strompelend over.
Mijn moeder is, een hele tijd terug, geopereerd. Bij haar kwam ook alles naar buiten zeg maar. Wij hebben zes weken thuiszorg gehad. Ik weet niet of je al geholpen bent, maar héél veel succes! Is best pittig, maar daarna ben je ook van de ellende af.
Zie het nu pas,maar dank voor je reactie! Ben nu nog niet geholpen,ik kan opgeroepen worden vanaf 1 dec,ik hoor het 1 week van te voren.(uiterlijk begin jan) heel druk met dingen regelen nu...en flink de zenuwen!