Hypotheek afsluiten+notaris

Discussie in 'De lounge' gestart door dds, 12 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hallo!

Wie weet hier meer van af?

Wij hebben ons huis verkocht en moeten 1 oktober bij de notaris zitten. Dan gaan we ook de akte van de grond tekenen. (we gaan een huis bouwen) Met de overwaarde van het verkochte huis kunnen we de grond betalen. Maar een paar maanden zullen we een nieuwe hypotheek moeten afsluiten voor het nieuwe huis. Snap je het nog?:)

Moeten we dan weer bij de notaris zitten of is het een document dat opgestuurd wordt?

Dus moeten we nog een keer naar de notaris voor het afsluiten van een hypotheek?

Thanx

2. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ja, want een hypotheekakte moet notarieel geregeld worden!

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Lijkt mij dat zoiets ook best in één keer kan worden geregeld. Bel gewoon die notaris even op met deze vraag.

4. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik ging er vanuit dat je nu verder nog niks qua hypotheek hebt geregeld hé, geen offertes o.i.d.

5. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Maakt het qua kosten uit als alles op 1 dag geregeld wordt of op 2?

6. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Nee dat zijn denk ik twee aparte dingen. Even de notaris bellen. Het lijkt mij dat daar toch een mooie 2 in 1 prijs voor afgesproken kan worden als je alle twee de zaken bij dezelfde notaris wilt regelen!

7. Dunc1984

Dunc1984 Bekend lid

15 jun 2011
    532
    0
    0
    Noord-Brabant
    De hypotheek wordt ook geregeld in een akte en dat moet getekend worden bij een notaris. Het is dus een aparte akte en daar zullen ook apart kosten voor in rekening worden gebracht...

8. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Aparte akte met aparte kosten. Het loont echter wel even om offertes op te vragen (dus te shoppen). Wij hebben ruim 500 euro bespaard, maar moesten er wel even 26 km voor rijden :p

Deel Deze Pagina