2 dagen steken, nu niets meer?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lenneke, 3 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Hoi Meiden, ik wil het antwoord van mijn eigen verloskundige niet in twijfel trekken, maar zou graag van een van jullie een 'second opinion' krijgen. Kunnen jullie me geruststellen?
    Dit is mijn verhaal:

Afgelopen woensdag en donderdag had ik erg veel last van steken onderin mijn buik. Heel erg laag, leek haast rond de baarmoedermond. Later ook steken aan de rechterkant.

In rust was het over, het was vooral bij lopen en staan.
    Vrijdag voelde ik er al haast niets meer van en vandaag nog helemaal niet.

Vrijdag heb ik de VK gebeld omdat ik me toch wel zorgen maakte. Ze vroeg of ik bloed had verloren, gelukkig niet. Ook of ik al een echo heb gehad, ja 2x en die waren goed.
    Toen zei ze dat het waarschijnlijk komt doordat je baarmoeder groeit. (bandenpijn?) En voor de zekerheid moet ik urine inleveren om te kijken of het geen blaasontsteking is.

Dus gisteren was ik redelijk gerustgesteld.

Maar nu? Pff, ik word een beetje gek van mezelf. Ik heb nu namelijk het idee dat ik veel minder misselijk ben en het lijkt of alle kwaaltjes minder zijn. Ben zo bang dat het afgelopen dagen is misgegaan vanbinnen.

Sorry voor het lange verhaal, maar ben zo bang.
    (heb pas 12 mrt weer afspraak voor echo)

Liefs Lenneke

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi lenneke,

Ik begrijp dat je twijfeld, het is nu ook nog een erg onzekere periode.
    Je weet dat je zwanger bent maar je voelt het nog niet bewegen en dan zijn de controles best ver van elkaar verwijdert. heel begrijpelijk!
    De vragen die de verloskundige aan je stelde zou ik ook hebben gesteld.
    Het groeien van de baarmoeder gaat gepaard met krampen en menstruatieachtig gevoel, omdat je baarmoeder groter en zwaarder word ga je je banden voelen. DIt kan in de zijkanten van je buik, in je liezen en in je vagina en rond je navel. Schrik hier niet van het hoort erbij.
    Dat het voornamelijk gevoelig is met lopen komt omdat je baarmoeder dan op en neer beweegt en er dan nog meer gevraagd word van je banden.

Wees gerust 12 maart komt alweer dichter bij.
    Geniet!

Groetjes imke

3. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Hoi Imke,

Bedankt voor je reactie.
    Kan het dan dus ook echt zo zijn dat je 2 dagen heftige steken hebt en daarna helemaal niets meer?

Dat vind ik het angstige eigenlijk. Als je steeds iets voelt zou het voor mij inderdaad geruststellender zijn want dan voel je dat er iets gebeurt.
    Dit was zo accuut en voor mijn idee best heftig.

Groetjes Lenneke

Deel Deze Pagina