Begin zwangerschap bloedverlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Bootjekatootje, 4 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bootjekatootje

Bootjekatootje Actief lid

23 aug 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Goedendag!
    Ik weet dat hier al honderden vragen over gesteld zijn, het maakt je ook zo onzeker.. Ik heb op 29-02 wat rozig/rood bloed bij het afvegen gezien. Dat was 3x op de ochtend daarna was het over. Ik was erg in paniek na de miskraam in januari. Ik heb de vk gebeld en die zei dat het waarschijnlijk weer niet goed zat. Nu vind ik dat een beetje raar, conclusie wel snel getrokken! Krampen heb ik dit keer niet en ook geen stukjes vlies of stolsels. Een echo krijg ik al vroeg, nl 16 maart.
    Nu heb ik vanmorgen weer last van bloed bij het afvegen. Het is gewoon schoon en helder en er komt niks in het inlegkruisje.
    Nu is mijn vraag of ik mij ten 1e heel erg zorgen moet maken?
    En of ik toch voor een eerdere echo zou kunnen, misschien kunnen ze wel naar eventueel bliedproppen kijken?

En ik ben er in augustus achter gekomen dat ik pap3a heb. Zou dit er mee te maken kunnen hebben? Ik moest in januari voor herhalingsonderzoek maar kon niet door de miskraam..
    Naja een hoop vragen, maar ik hoop dat iemand van jullie mij op weg kan helpen want 2 weken kunnen zo lang duren..
    Alvast bedankt!
    Liefs bo

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Het is inderdaad wel snel geroepen dat het weer mis zal gaan. Het is juist in de jonge zwangerschap zeer goed mogelijk dat er wat bloedverlies optreed er gebeurt ook zoveel! Je baarmoeder groeit en word nu heel goed doorbloed waardoor het een stukje kwetsbaarder word en makkelijker bloed. Ook vertel je een pap 3 a te hebben gehad, dit geeft ook vaak een snel bloedende baarmoerdermond. Ik snap dat je heel graag welt kijken! mijn advies is om af te wachten tot de 19e dat is al vroeg! Als je eerder gaat is de kans dat er niets is te zien heel groot.
    Vertrouw op je lichaam!

Imke

Deel Deze Pagina