Krijg ik nog een uitkering?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door jongmama20, 6 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jongmama20

jongmama20 Actief lid

16 dec 2015
    251
    0
    16
    Vrouw
    Aan het einde van deze week is het 6 weken geleden dat ik een ww aangevraagd heb nadat mijn contract niet verlengt is.
    Tot op heden heb ik nog niet gehoord of deze geaccepteerd wordt en hoeveel ik zou krijgen.
    Klopt dit?

Ook vraag ik mij af of ik een wazo krijg want ook daarvan heb ik niets gehoord.
    Ik ben morgen 29 weken zwanger.
    Op het moment dat ik nog werkte heeft mijn werkgever wel een aanvraag gedaan en ik heb toen de tijd wel een brief thuisgekregen van het uwv wanneer mijn zwangerschapsverlof zou ingaan.
    Aantal weken later kwamen zij met het nieuws dat mijn contract niet verlengt werd ivm zwangerschap.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Hallo Jongmama20,

Je hebt WW aangevraagd en je vraagt je af wanneer je daar iets van hoort.

Als je de WW hebt aangevraagd voor de 1e werkloosheidsdag, dan sturen we je uiterlijk binnen 4 weken na de eerste WW dag, een (voorlopige) beslissing. Wij vermelden dan de hoogte en de duur van je WW uitkering.
    Je kunt de status van je WW aanvraag volgen op Mijn UWV. Hiervoor heb je je DigiD nodig.
    Is deze periode van 4 weken na de 1e werkloosheidsdag voorbij en je hebt nog niets ontvangen? Neem dan contact met ons op: bit.ly/uwv-telefoon. Wij kunnen dan kijken wat er aan de hand is.

Als je de toekenning van de WAZO al hebt ontvangen, mag je er vanuit gaan dat je die krijgt. Ook staat in de brief vermeld op welk rekeningnummer wij je WAZO zullen storten. Als dit nog het rekeningnummer van je werkgever is, kun je dat wijzigen dat van je zelf. Hiervoor neem je contact met ons op.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap verder.

Met vriendelijke groet,
    Petra
    [FONT=&quot]UWV Webcare Team[/FONT]

Deel Deze Pagina