partner mee naar afspraak verloskundige?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by giebel, Sep 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

Aug 26, 2011
    2,566
    601
    113
    Nemen jullie je man/vriend mee naar de verloskundige afspraken? Ik was er vandaag voor 't eerst, en door de telefoon hadden ze gezegd dat het wel mocht, maar niet echt noodzakelijk was omdat het alleen maar babbelen was. Maar ik vond het best veel informatie allemaal (oa de prenatale screening/combinatie test wel of niet doen) en verder heel veel info. Thuis heeft hij zich vanavond direct wel ingelezen, maar ik had het niet erg gevonden als hij mee was geweest. Mijn volgende afspraak is op een avond, dan zouden we samen kunnen gaan. Of is dat heel raar? Samen onthoudt je toch meer dan alleen? En het is toch sowieso handiger als hij alles rechtstreeks hoort dan via mij?
    Nemen jullie je man/vriend mee of niet naar de verloskundige?

2. eeneneen isdrie

eeneneen isdrie Actief lid

Jun 1, 2010
    342
    5
    18
    mijn man heeft maar 1 bezoek gemist aan het eind.... hij was er dus altijd bij...
    Hij verwacht toch ook een kindje?;)
    hij wilde er ook bij zijn hoor, heb niets gepushed:D

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Mijn man gaat mee, samen bedenk je meer vragen dan alleen en onthoud je ook meer info. Daarnaast wil hij echt het lusteren naar het hartje met de doptone niet missen.

4. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

Jul 4, 2011
    650
    0
    0
    Mijn vriend is bij onze dochter heel veel mee geweest. Op het einde toen er wat meer controles kwamen waarbij verder niet zo veel gebeurde ging ik alleen.
    Maar ook nu weer, hij is er altijd bij.
    Nu krijgen wij de echo's ook gewoon bij de verloskundige en is zij daar bij onze dochter heel erg gul mee geweest, dus er was altijd wel een kans om ons kindje weer te zien :)
    En zeker in het begin komt er zoveel info op je af dat twee altijd meer horen dan een.
    Mijn vriend is er trouwens gewoon vanuit gegaan dat hij altijd meegaat en ik ook. Het is toch ook iets van jullie tweeën?

5. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

Ja, mijn man gaat altijd mee. Zeker de eerste paar keren vind ik dit erg belangrijk! Stel dat ik slecht nieuws had gekregen (bij mijn vorige zwangerschap werd bij de eerste echo duidelijk dat het vruchtje niet meer leefde). Ik kan ook niet huilend autorijden ;)
    Nee, mijn mannetje gaat gewoon mee! Gelukkig wil hij dat zelf ook graag, hij wil z'n kleintje ook zien spartelen en het hartje horen kloppen!!

6. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

Je banner staat op 39 weken... Klopt dit wel, als je pas voor het eerst bij de verloskundige bent geweest?!

7. stella84

stella84 Actief lid

Jan 8, 2011
    169
    0
    0
    Nee. Wel naar de echo's (acht, twaalf, twintig weken) maar niet naar elke controle.

8. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

Aug 8, 2011
    547
    33
    28
    Tot nu toe (25 wk) is mijn man iedere keer mee geweest. We verwachten ons eerste kindje, en voor hem is alles even nieuw als voor mij.. of laat ik zeggen; hij is over sommige dingen veel minder op de hoogte. Ik vind het daarom fijn dat hij mee gaat.. zodat hij precies weet hoe alles in elkaar steekt.. zo heb ik het idee dat hij er ook bij betrokken is.. het is al allemaal zo 'ongrijpbaar' voor hem. Ik bedoel, ik voel de beeb de hele dag door.. Hij zegt, ik zal het pas echt realiseren als ik het kindje in mn handen heb.. hihi. En we kunnen natuurlijk naar het hartje luisteren. *inlove*

Waarom zou je 'm niet mee nemen? Plan de afspraak gewoon aan het einde vd middag of waar mogelijk in de avond, dan kunnen jullie idd samen gaan..

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Ik zou 't overigens echt niet leuk vinden als hij niet mee zou willen, gelukkig vindt hij het vanzelfsprekend. Kan me voorstellen dat wanneer het een kwestie is van bloeddruk meten en weer naar huis, hij er ook weinig aan heeft, maar de verloskundige ligt precies tussen ons huis en zijn werk in, dus vijf minuutjes tijd kan hij echt wel maken :p

10. Noeska

Noeska Fanatiek lid

Jan 22, 2007
    1,225
    0
    0
    Mijn man is ook meegeweest naar het eerste gesprek bij de verloskundige. De volgende controle zal hij er waarschijnlijk niet bij zijn aangezien hij dan waarschijnlijk in het buitenland zit voor zijn werk, maar verder is wel de insteek om zoveel mogelijk mee te gaan. Ook naar de gyn ging hij bijna altijd mee. Zoals eerder gezegd, hij verwacht toch ook een kindje!

11. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

Aug 12, 2010
    2,179
    0
    0
    zoetermeer
    hier is manlief tot nu toe elke keer mee geweest

12. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee, probeert wel met de echo's mee te gaan maar gaat niet mee naar de afspraken. Vind dat ook niet zo erg, vooral nu met een derde weten we wel een beetje hoe of wat allemaal.

13. Laika

Laika Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    2,334
    3
    38
    Nee, hier ook niet. Bij de eerste wel een paar keer geweest, maar nu plan ik het ook als Sem op school is en dan moet mijn man werken. En ik vind het ook niet nodig, ik krijg sowieso geen nieuwe informatie meer en bloeddruk meten is niet zo spannend. :p

14. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

Jan 30, 2011
    2,770
    1
    0
    Mijn vriend is 1x niet meegeweest en daar heeft hij spijt van.
    Hij wil zelf altijd mee, het is toch ook zijn kindje waar over gepraat word.
    En elke keer word mijn buik gevoeld en het hartje beluisterd dat is voor hem ook erg leuk om te horen.

15. ona81

ona81 Bekend lid

Aug 19, 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Ja hoor, hij is iedere kee rmeegegaan! Inderdaad op het einde toen de controles wekelijks waren niet altijd. Omdat ik overtijd liep (2 weken na dato is onz eman geboren), werd ik om de dag in het ziekenhuis gecontroleerd met de scan, echo e.d. Toen ging wisselend manlief of mijn eigen moeder mee. Hij moest daar dan toch een ochtend of middag voor vrij vragen en dat vond ik weer zonde, die wilden we bewaren voor in de kraamtijd!

hoop dat je er wat aan hebt!

16. Minnie85

Minnie85 Actief lid

Aug 29, 2010
    494
    0
    0
    Kantoormiepje.
    Breda
    Mijn man is meegeweest naar de eerste intake, omdat ze ook informatie willen over zijn familie. En hij is meegeweest naar de eerste controle waar naar het hartje werd geluisterd.
    Daarna gaat 'ie niet meer mee.

17. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,740
    1,061
    113
    Ik ben nu 25 weken en tot nu toe is manlief alle co meegeweest. Ook naar de voorlichtingsavond mbt bevallen gaat hij gewoon mee. De verdere controlles nu heb ik aangegeven dat het van mij niet per see hoeft, t is alleen bloeddruk meten,buik voelen en even hartje luisteren. Nu gaat hij dus mee als hij kan maar als hij werken is is het ook geen probleem.. En als er zich ineens iets voordoet is ie ook zo weg op zn werk dus dat is geen probleem.
    Maar ik vond het erg fijn dat hij er vooral de 1e keren bij is geweest en natuurlijk met alle echo's!!

18. giebel

giebel Fanatiek lid

Aug 26, 2011
    2,566
    601
    113
    Nee uiteraard klopt dat niet;) Doordat ik gisteren een week ben ''teruggezet'' in zwangerschap, wilde ik mijn banner ook een week terugzetten maar hij heeft het voorbeeld gekopieerd ipv mijn eigen aangepaste versie met uitgerekende datum... Als het goed is klopt het nu wel. Overigens dacht ik zelf heel in het begin ook 5 weken zwanger te zijn, maar de verloskundige waar ik toen mee belde zei dat het volgens haar computer 6 was. Vervolgens ben ik daar vanuit gegaan en toen kwam ik daar gister bij een andere verloskundige, en die zei meteen dat dat niet klopte aan de hand van mijn gegevens volgens haar. Toen ik zei dat ik zelf anders was uitgekomen, en dat de dag van bevruchting dan precies klopte, kon het niet anders dan een week korter zijn... jammer... duurt het wéér een week langer tot echo en vertellen... Ik begreep dat je zelf mag kiezen wanneer je de echo laat doen. Het liefst dan meteen, om maar te zien met eigen ogen dat er een kindje zit, maar zij zei ook: als je geduld hebt en wacht tot week 12, zie je echt een kindje, terwijl je nu alleen een ''boontje'' met een hartje ziet... Wij hebben dus besloten te wachten tot week 12... pfff. nog 4 weekjes...

19. giebel

giebel Fanatiek lid

Aug 26, 2011
    2,566
    601
    113
    Over de partner meenemen: ik had het aan de telefoon dus gevraagd en toen zeiden ze dat het niet nodig was. Maar ik had het gister wel fijn gevonden als het wel zo was geweest.inderdaad omdat ik niet zoveel weet over ziektes in zijn familie als hij zelf. En zo veel informatie en juist ter plekke beslissen of je die prenatale screening wel of niet wil, dat moet je toch samen beslissen? Daarom denk ik erover de volgende x wel samen te gaan (kan dan ook qua tijdstip). Krijg je bij de 2 en 3e en ?? keer ook nog zoveel informatie als bij de eerste keer? Ze heeft wel gezegd dat ze nog meer dingen ging uitleggen de volgende keer maar weet al niet meer waar dat over ging (dat krijg je dus met zoveel info in zo'n korte tijd). Mijn man is heus geinterresseerd want hij heeft alle boekjes en folders gister al gelezen en ik nog niet....

20. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

Aug 12, 2011
    3,324
    158
    63
    Female
    Drenthe
    Hier niet altijd, ligt eraan als hij kon of moest werken ofzo.
    Ook bij dit kindje kijken we per keer.
    Echo's gaat hij wel elke keer mee

Share This Page