3 weken terug gezet met 1ste echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door beccie86, 14 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beccie86

beccie86 Actief lid

12 sep 2012
    299
    0
    0
    Dinsdag hadden we de eerste echo, ik zo rond de 7 à 8 weken zitten.
    Alleen was er op de echo weinig te zien. Een vruchtzakje met een mini vruchtje van 2 mm. Dus volgens de echoscopist net aan 5 weken.
    Nu had ik 14-8 voor t eerst een hele lichte positief.
    Heb ik juni al een mised abortion en 18-6 gecureerd daarna na 28 dagen weer een menstuatie op 16-7.
    Ik ben nu toch bang dat het weer fout gaat en we moeten pas 25 september voor een 2de echo.
    Is er iemand die ook eens zoveel terug is gezet en dat het toch goed zat.
    We moeten nu weer met beide rekening houden.
    Volgens de echoscopist kon het een lange innesteling zijn geweest of een vruchtje met een diapauze

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hmmm dat is vreemd.
    Je zou na aanleiding van die positieve test minstens 6wk moeten zijn.
    Wel stom dat ze jullie zo lang laten wachten.
    Ik mocht de week erna weer komen want dan zou het ook al gegroeid moeten zijn.
    Spannend voor jullie,maar geen leuke spanning helaas!!

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Toevallig had ik dat bij deze ook. Ik had bloedverlies toen ik dacht bijna 7 weken te zijn. Op de echo alleen een leeg vruchtzakje, van nog geen 5 weken. Dus zijn we uitgegaan van een miskraam. 4 dagen later een controle echo, en toen was het zakje gevuld. Weer een week later waren er 2 embryotjes te zien. Waarvan eentje met een hartje. Ik dacht inmiddels echt dat ik gek was.
    Inmiddels is het bij mij in orde. De tweeling is net meer terug te vinden, maar nummer 1 doet het goed. Terugtellend heb ik met 3 weken positief getest, wat natuurlijk absurd vroeg is. Vermoedelijk was mijn test positief omdat je bij een tweeling meer HCG aanmaakt. Dat is de enige logische verklaring. Toch blijft het geheel onverklaarbaar. Op basis van de laatste keer seks is het eigenlijk helemaal onmogelijk, maar ik heb nu zo vaak een perfect kloppend hartje gezien dat ik het echt geloof.

Ik hoop heel erg dat het bij jou ook gewoon een van die idioterigheden van de natuur is. Veel sterkte met wachten, dat is echt vreselijk.

4. beccie86

beccie86 Actief lid

12 sep 2012
    299
    0
    0
    Dankje voor jullie reacties.
    Vind het allemaal maar raar lopen bij mijn ma mocht ik ook met een week terug komen en nu 2 weken.

Mijn jongste zoon is er ook 1 van een tweeling geweest(na de bevalling pas achter gekomen) en toen werd ik ook 2 weken terug gezet. Maar dat was van 11 naar 9 weken met prachtig hartje. En wat hun een hematoom noemde maar wat later bleek het vruchtzakje van nr 2 te zijn.
    Nu was die er ook weer te zien dus twijfel weer of het een tweeling was.

Ik loop nu ook in het ziekenhuis ipv verloskundige.
    Door een mised abortion en omdat me zoontjes met hun geboorte te licht waren. Ik vind het eigenlijk maar niks die vroege echo maar 8 weken is blijkbaar standaard, en ook pas 2 weken later. Maar als ik t niet trek bel ik mijn gynecoloog en eis ik gewoon eerder een echo.

Ik hoop zo dat het deze keer wel goed gaat

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik duim voor je meid!!

6. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Exact hetzelfde verhaal is gebeurd bij een goede vriendin van mij. Die mocht gisteren na twee spannende wachtweken terug komen. En wat denk je? Een kloppend hartje! En inderdaad ook 3 weken terug gezet...;)

Dus meid, het kan!

Sterkte met de wachtweken!

7. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Hoi Beccie86

Ik maak op dit moment precies hetzelfde mee als jou.
    Ik heb vorige week vanwege buikpijn en vloeien een uitwendige echo gehad, hieruit bleek ik een vruchtzakje te hebben van 1 bij 1 cm, dit hoort ca bij een zwangerschap van 5 a 6 weken.
    Terwijl ik 8 weken zwanger had moeten zijn volgens de berekening van de vk.
    Ik krijg as vrijdag mijn 2e echo en ik hoop dat alles dan goed is, in ieder geval gegroeid is.
    Ik kan wel zeggen maak je niet ongerust, dat heeft geen zin, maar ik doe dat ook het enige wat mij erg helpt op dit moment is dat ik het vrienden heb verteld en mijn onzekerheid wel kwijt kan.
    Succes ;)

8. beccie86

beccie86 Actief lid

12 sep 2012
    299
    0
    0
    Hoi el1983

Ja een rare situatie is dit hè.
    Ik heb al t positieve en negatieve mee gemaakt.
    Dus duimen op weer t positieve
    En gelukkig ook wel mensen waarmee ik erover kan praten help wel het lucht Igg al een hoop op, ik heb al 1 wacht werk erop zitten nu de 2 de nog.

Vandaag alleen een heel klein beetje bloed verlies. Bleef bij 2 rood/bruine slijm slierten. Geen buikpijn ofzo dus hoeft niks te betekenen. We wachten rustig af en zien we wat er gebeurd.

Jij ook veel succes en zal voor je duimen dat je vrijdag goed nieuws krijgt

9. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    het kan hoor, je kan ook over 2 weken ineens weer vooruit gezet worden, het gaat in deze beginfase om echt een milimeter verschil, daarom heb je nu meerdere termijnecho's zou me geen zorgen maken wie weet word je over 2 weken weer een weekje vooruit gezet of meer

10. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Ik was 6.4 weken zwanger bij de eerste echo, ik ben toen 1.5 week terug gezet.

Helemaal in mijn rats natuurlijk want ik wist dondersgoed wanneer mijn ei was en wanneer we lief voor elkaar zijn geweest!

Flink gefrustreerd en best bang geweest!

Vandaag ben ik 8.5 weken zwanger (volgens mijn eigen berekening die ik gewoon aan hield) en wat bleek: De echo zei deze keer ook 8.5 weken ipv 7 weken!

Nu vind ik 3 weken wel een heel groot verschil! Wanneer was je laatste menstruatie, wanneer was je ei en wanneer heb je positief getest?

Vruchtzak metingen zijn iig uiterst onbetrouwbaar heb ik reeds gemerkt!

11. beccie86

beccie86 Actief lid

12 sep 2012
    299
    0
    0
    Mijn laaste en tevens ook eerste menstuatie na curretage was 16-7. Wanneer me ei was weet ik eigenlijk niet na 14 dagen klein beetje vruchtbaar slijm maar ook rond 8 à 9 augustus weer. Me man en ik hadden na de missed abortion afgesproken dat we het niet gingen plannen en 14-8 heel licht positief getest. Het is wel vred maar bij me jongste klopte het ook allemaal niet, 9,3 ipv 12 weken op de echo en in de echo's daarna ook niet meer vooruit gezet.

Maar morgen toch even het ziekenhuis bellen want net weer een beetje bloedverlies. Dus toch wel wat angst nu. Hopelijk mag ik morgen komen ipv dinsdag.

12. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Dan denk ik dat je een positieve test hebt gehad van je ovulatie?

Of dat de echoscopiste er echt flink naar gezeten heeft want bij mij met 6.4 weken konden ze het vruchtje nog niet meten (zagen wel met heel veel moeite in flinke uitvergroting het hartje kloppen). De vruchtzak was toen 16 mm en ik werd dus terug gezet.

Het kan best zijn dat je een late innesteling gehad hebt waardoor je inderdaad een week minder ver bent, maar dan heeft die madame nog niet goed gemeten hoor, 3 weken verschil dat kan gewoon niet!

Lastig dat je nu zo in je rats zit, maar heb vertrouwen! Die metingen gaan om minder als een millimeter die dan al dagen verschil kunnen maken!

13. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Overigens doe je er beter aan de verloskamers te bellen en je bezorgdheid te uiten mbt het verschil en het bloedverlies, vaak mag je meteen komen!

14. beccie86

beccie86 Actief lid

12 sep 2012
    299
    0
    0
    Het is idd gwn heel raar dit. Bij me jongste teste in waarschijnlijk heel vroeg positief ivm tweeling zwangerschap.
    Ik heb nog in me tel het nummer staan van de vorige keer met de missed abortion. Volgens mij idd de Verloskamer en mocht toen idd ook meteen komen.
    Als t kon had ik vanaaf nog gebeld maar dat gaat ook niet met 2 kleine kinderen.
    Dus morgen ochtend maar ff bellen.
    Igg bedank voor de reactie

15. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Helaas, voor mij geen goed nieuws :(
    Ik hoop voor jou dat het wel goed is en ik duim voor je
    Xx

16. beccie86

beccie86 Actief lid

12 sep 2012
    299
    0
    0
    Jeetje heel veel succes

Ik zit na de echo van gister nog steeds in spanning.
    Ik was zwanger van een 2ling bleek gister.
    Alleen het vruchtje wat er vorige week zat was er niet meer.
    Maar wat ze vorige week als hematoom zagen was ineens een 2 de vruchtzakje met vruchtje van 6 mm alleen (nog) zonder hartslag, de gynecoloog gaf het eigenlijk weinig hoop maar er is een kans dat het hartje nog gaat kloppen dus mag dinsdag weer terug komen.
    Maar blijf bloedverlies houden nu alleen met naar de wc gaan dus ik geef het misschien 10% kans dat het nog goed komt.

Nogmaals veel succes en een dikke knuffel

Deel Deze Pagina