Volgende week hebben we onze eerste afspraak bij fertiliteit na bijna 1 jaar niet zwanger worden. Bij onze eerste duurde zwanger worden 2.5 jaar. Alle onderzoeken gehad en niks gevonden. Na een HSG was ik na 3 rondes zwanger. Er werd toen al gesproken als dat niet zou werken dat er ovulatieinductie gedaan kon worden. Nu ben ik benieuwd wie het herkend, onregelmatige cyclus (26-43 dagen) en medisch ingrijpen nodig. Werd het bij jou dan ovulatieinductie of IUI of combinatie? Ervaringen? Vragen die ik zeker moet stellen?
Voor ons eerste kindje waren we ook een jaar bezig wanneer we gestart zijn met ovulatie inductie. Mijn cyclus was eerder lang (34 tot 44 dagen) maar ik had heel veel PCOS symptomen en dat bleek ik uit de onderzoeken ook te hebben. Blijkbaar had ik ook gewoon geen ovulatie tijdens mijn cyclus… Vandaar is er bij ons gekozen voor OI. Ik lees hier wel vaak dat als er niet echt een reden is voor het niet zwanger worden, dat men toch al sneller de IUI erbij neemt, maar dan starten ze toch pas eerder na 1,5 jaar proberen.
De eerste keer vond ik het qua bijwerkingen goed mee vallen. Nu vond ik de letrozol best pittig qua bijwerkingen. Ik heb de ovulatie inductie wel als iets positiefs ervaren, maar best intensief ook.