Mijn zoontje heeft al langere tijd last van harde ontlasting en daardoor ook verstopping. Als hij perst loopt hij flink rood aan en gaat er soms ook bij huilen. Vaak komt er dan nog niets. Zijn ontlasting is erg klei-erig en hard. Ik doe al van alles in de hoop dat het over gaat: hij drinkt veel, hij eet iedere dag yoghurt, boter op brood, volkoren brood, ontbijtkoek, roosvicee laxo. Verder heb ik lactulose siroop van de apotheek. Niets helpt echt. Nu zat ik terug te denken en volgens mij is het ongeveer begonnen toen ik overstapte op Friso 3. Hij krijgt nog 2 keer per dag 150 ml. Heeft er iemand ervaring mee dat het misschien door Friso 3 kan komen? Of verder nog tips? Alvast bedankt!
Met de keutels van Luuk kan ik knikkeren, zo hard. Hij poept wel 2-3x per dag maar steeds kleine, harde keutels. Ik heb uiteindelijk gisteren de huisarts gebeld (hij lijkt er geen last van te hebben, vandaar niet eerder gebeld) en ik kreeg het advies om een beetje lijnzaadolie door zijn eten te doen. Ik ga er vandaag mee beginnen dus ik ben benieuwd.
ja, hier ook eentje. volgens de kinderarts is het vrij normaal bij kleine kinderen en je kon idd lactulose siroop gebruiken of ze had nog een of ander poedertje, maar dat werdt slijmerig dus dat kreeg je niet zomaar weg. conclusie, niks aan te doen, laxeermiddel verhogen............
Geen idee, mijn dochtertje drinkt Bonbebe nr. 3, maar ik merk geen verschil met nr. 2. Toen ze een maand of 4 a 5 was, hadden wij hetzelfde probleem met haar als jouw ventje. Werkelijk niets hielp, tot ze die VSM kindicoldruppels is gaan gebruiken, dat hielp heel veel. Ze heeft ze wel een maand of 2 genomen en daarna ging het vanzelf ook goed. Het duurde wel een dag of 5 voor die druppeltjes gingen werken, dus je moet er wel geduld mee hebben.
Hier drinken we gewone melk, vroeger met de poedermelk ook veel last van verstopping. Toen deed ik in de fles wat druppels olijfolie, dat hielp. Het dochtertje van een vriendin kreeg van de dokter forlax (een soort laxeermiddel in zakjes) en dat werkte bij haar als een tierelier
Als jij denkt dat het begonnen is sinds je Friso 3 geeft, kun je proberen om over te stappen op gewone koemelk. Wanneer je kindje gezond en gevariëerd eet, is peutermelk helemaal niet nodig. Je hoeft ook niet af te bouwen, je kunt gewoon de melkflesjes vervangen voor (half)volle melk... Misha had overigens ook altijd problemen met de poedermelk, heb ook tijden Omneo gegeven, ik was blij dat ik ermee kon stoppen rond haar eerste verjaardag...
Hier helpt fruit heel goed! Vooral een peertje of die gele kiwi of pitloze druifjes zonder schil. En bij het avondeten een flinke lepel appelmoes erop! Sinds ik dit doe hebben we geen last meer van verstopping! Het is zo zielig voor die kleintjes! Succes!
hier ook veel fruit, merk t gelijk als hij een dagje minder of geen fruit heeft gehad krijgt je zoontje wel eens rozijntjes ? laatst zei iemand hier dat haar kleine daar verstopt van raakte.
Bedankt voor de tips en het meedenken! Hij krijgt geen rozijntjes, dus daar kan het niet aan liggen. Ik geef hem iedere dag fruit, dus dat moet ook goed zijn. Ik denk dat ik toch maar eens stop met Friso 3. Dan weet ik tenminste zeker of het daar wel of niet door komt. Het leek me gewoon beter dan alleen maar koemelk omdat er veel belangrijke stoffen inzitten. Trouwens, als hij aan het persen is, doet hij dat altijd zittend. Dat is natuurlijk een vreselijk onhandige houding, want de ontlasting kan geen kant op. Ik probeer hem weleens neer te leggen of te laten staan als hij perst, maar dan houdt hij meteen op. In welke houding doen jullie kindjes het?
Hier ook harde keutels. Ik geef haar regelmatig een potje fruit van Olvarit, die met roodfruit en bessen enzo. Peer laxeert ook inderdaad. Ben hier nog niet aan de lactulose want daar kreeg ze als baby zo veel last van. Volgens mij is het niet zo erg als ze elke dag maar gaan. Meer vetten gebruiken inderdaad of eens een kiwi. Die zaadjes laxeren ook erg. Succes, M
Mandarijnen laxeren en sinaasappels, gewone appels en kiwi ook. En rozijntjes volgens mij juist ook (wwet ik niet zeker) . MAAR rond de leeftijd van jouw kindje gaan ze gewoon wat hardere poep krijgen hoor! Das normaal.