Hoeveel kwamen jullie aan van anti-depressiva

Discussie in 'De lounge' gestart door Lumiere, 29 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik ben op dit moment mijn antidepressiva aan het afbouwen. Ik gebruik si dec 2014 10mg Lexapro (escitalopram) per dag en ben in die periode 17 kilo aangekomen.
    Van 57 naar 74 kilo :(:( zonder veranderd eetpatroon.

Een collega van me heeft een zus die ook bijna 20 kilo was aangekomen van antidepressiva, en vlg mijn collega was haar zus 6mnd na stoppen al die extra kilo's weer kwijt.

Ik zit nu op een halve dosering per dag, gaat prima. Ook ben ik bij een dietiste ivm het overgewicht.

Ben benieuwd hoe dit bij anderen ging. 20 kilo eraf in 6mnd door alleen antidepressiva afbouwen lijkt me behoorlijk snel. Kwamen jullie veel aan? En ging het er weer af?

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik ben niets aangekomen met escitalopram. Volgens mijn arts was dat met deze medicatie geen gebruikelijke bijwerking ;) maar ik hoor en lees vaak dat mensen wel aankomen. Nu had ik al overgewicht, misschien scheelt dat? Met andere ad kwam ik wel aan. En ik merk dat afvallen heel moeizaam gaat. Heb je wel het idee dat dit de juiste ad zijn voor jou? Misschien even je arts vragen of er andere opties zijn? Want dit helpt ook niet goed tegen depressieve gevoelens als je zo aankomt :(

3. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.022
    1.038
    113
    Ik had Mirtazapine en ben ongeveer 3 kilo aangekomen (heb geen overgewicht) Dit zat er bij mij op binnen 5 maand. Ben vanaf toen alweer begonnen met afbouwen en heb nu sinds woensdag geen AD meer :) Maar ben ook wel benieuwd of ik die kilo's vanzelf weer kwijtraak...

4. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik viel er van af. (Prozac ) ik werd er hyperactief van ;)

5. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    eerst citolopram gehad tot 40mg uit mijn hoofd niets van aangekomen en met afbouwen wel afgevallen nu aan de venlaflaxine 300mg en niets aangekomen. Daarnaast gebruik ik quetiapine waar je ook van aan zou komen maar gelukkig niets van waar ik val alleen nog maar af. Nu had ik wel al overgewicht maar er is nu toch zeker zo'n 20 kilo af.

6. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Niks aangekomen en ook geen problemen gehad met afvallen. Ik was al te zwaar toen ik met de medicatie begon maar probleemloos afgevallen en blijf nu ook op gewicht, ad of niet.

7. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Mijn huisarts zei dat je van alle antidepressiva's aankomt en heeft mij deze gegeven omdat hij daar de beste ervaringen mee had bij depressies. Ik heb si 3mnd geen depressieve klachten meer, vandaar dat ik nu afbouw mbv de praktijkondersteuner.
    Sinds ik aan het afbouwen ben en een streng dieet volg ben ik iig niet nog meer aangekomen.
    Ik heb in dezelfde periode ook een spiraaltje laten plaatsen, dus misschien speelt dat ook mee. Vlg de huisarts kan dat niet, maar ik kwam vroeger van de pil ook 12kg aan. Daarom verdenk ik die ook, naast de escialopram. Spiraal gaat er vanmiddag uit (niet alleen vanwege de kilo's, maar ook omdat ik al weken een hardnekkige ontsteking heb "daar")

8. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    toen toch ook wel kilo of 15 denk hoor. slik het al jaren niet meer en inmiddels slanker dan ooit

9. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Ik gebruik Citalopram en ik ben gelukkig niks aan gekomen. Binnenkort afbouwen en dat vind ik ontzettend spannend 😬

10. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    Ik Ben zo'n 10 kilo aangekomen van tryptizol . Toen ik dit bijna helemaal heb afgebouwd Ging alles er vanzelf weer af.

Van Wellbutrin viel ik juist af en nu Helaas weer 9 kilo door de combinatie notrilen en serequel...

11. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik ben er nooit van aangekomen maar ik woog al heel zwaar

12. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik ben er nooit van aangekomen. Ben best slank. (Heb citalopram gehad en nu paroxetine. Ga binnenkort zeer waarschijnlijk andere medicatie proberen.)

Nu ik er over nadenk ben ik wel zo'n drie kilo aangekomen. Maar eerlijk gezegd wijt ik dat vooral aan de vele chocola (troosteten).

13. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Ik heb al verschillende antidepressiva's gebruikt en nooit iets aangekomen ondanks dat ik hoge doseringen had. Ook van antipsychotica waar gewichtstoename een symptoom van is, nooit een kilo bijgekomen.
    Lijkt me heel vervelend als je veel aankomt door AD. Hopelijk raak je het snel weer kwijt!

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    8 kg - maar duidelijk doordat ik niet meer zo goed voelde of ik vol zat (alsof dat ook wat afgevlakt was) en ik daardoor veel meer ben gaan eten.
    Met 15 mg lexapro kon ik niet afvallen, toen ik naar 10 ging, merkte ik dat het allemaal wel lukte als ik mijn best gewoon deed (en vooral discipline had) . Maar die heb ik nog steeds niet echt genoeg :p . Vermoeidheid speelt hierbij ook een rol overigens (vermoeidheid, minder energie om te sporten - meer trek in suikers als ik echt kapot ben etc) .

15. Heartbead

Heartbead Niet meer actief

25 kilo aangekomen door venlafaxine en ben er nu 15 van kwijt door ontzettend op mijn eten te letten.

16. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Geen grammetje destijds (Seroxat). Ben slank, had een beetje aankomen niet zo erg gevonden ;).

17. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Nee, niets aangekomen!

18. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Seroxat heb ik op mijn 19e een half jaar gebruikt. Daar kwam ik niet van aan. Maar toen woog ik 48 kilo bij 1.65 en had ik nog geen kinderen. Ik wordt dit jaar 34 en heb een zwangerschap gehad, dus dat zal sowieso een verschil in stofwisseling zijn.

Van 10mg Lexapro kwam ik ong een kilo per maand aan. Nu ik op 5mg zit blijft het in ieder geval stabiel.

Deel Deze Pagina