Eerste echo...krachtig hartje en op onderlijn qua groei

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Panter, 15 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    #1 Panter, 15 jul 2016
    Laatst bewerkt: 15 jul 2016
    Hoi allemaal,

Vandaag de eerste echo, 7 weken en 3 dagen zwanger. Het eerste wat de gyn zei was: Hij doet het!!!
    En we zagen een stevig hartje kloppen, sterke hartactie aldus de gyn. Qua groei liep het wat achter, ipv de 10mm die het vruchtje idealiter moest zijn was onze embryo krap 7mm.

De gyn zei: " Vroeger vond ik daar wat van, maar tegenwoordig zien we het zo vaak goed gaan. En het hartje klopt zo stevig, niet alle baby's zijn even groot en dus ook alle embryo's niet." Ook liet hij een soort van groeicurve zien...waarbij 7mm de onderlijn is, 10mm de middenlijn en 13mm de bovenlijn. Het zit me niet zo lekker dat onze embryo zo klein is.

Toch maak ik me zorgen...volgende week weer een echo om te zien of het mooi doorgroeit.
    Iemand met een soortgelijk verhaal met goede afloop?

2. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Ja hoor.Genoeg verhalen die goed afgelopen zijn.Meestal bleek later dat de echoscopist er naast zat met meten;).Ik denk dat de kans zeer groot is dat dat het geval is bij jou.De foto ziet er prachtig uit!En een sterk kloppend hartje is ook positief.

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Bedankt pipo! Mijn man zegt ook steeds dat ik moet denken aan dat sterke hartje en niet aan die 3mm verschil met het ideaalbeeld. Maar ik ben zo bang dat we dit ook weer moeten verliezen dat ik meteen in de mineur was toen de gyn zei: " het is wel een beetje klein voor de termijn"
    Ben gewoon zo bang....

4. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Dat snap ik hoor.
    Je hebt pb;)

5. Logan

Logan Niet meer actief

Een meetfout is op dit termijn ook zo gemaakt he? Ik zou me er niet zo druk om maken, het hartje klopt! Je echo is precies de mijne met 7 weken en hier gaat alles goed. :)

6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Bedankt!! Geeft de burger moed!

Ben zo bang...had zo gehoopt op voorbeeldig kind met voorbeeldige curve zodat ik ein-de-lijk op die grote roze wolk kon springen. Maar het blijft nog even spannend. Was het maar alvast volgende week.

7. Logan

Logan Niet meer actief

Die ongerustheid ging bij mij ook heel langzaam weg, dat is heel normaal gezien de geschiedenis. Probeer toch lekker te genieten, je hebt een prachtige echo en zeker verdiend!

8. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Bedankt!! Ik zal proberen niet meer te googelen en niet meer onzeker te zijn.
    (muts ben ik ook....op zoek naar enorme succesverhalen kom ik alleen nare verhalen tegen. lang leve google)

9. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier ook een positief verhaal!
    Eerste echo, inwendig erg lastig (volle blaas, baarmoeder die gekanteld lag) werd de echo uitwendig gedaan, daar een mooi kloppend hartje! Maar qua meting liep het bijna een week achter (uitwendig was ook lastig te meten) was zelf in de stress, las natuurlijk de verhalen waar het fout ging. Mijn man was heel positief, want hij vond ook dat het meten best foutgevoelig was.
    Een week later kreeg ik weer een echo, dit keer lukte inwendig wel. De groei liep nog wel 3 dgn achter.
    Kreeg om de 2 wkn een echo en met 9 wkn klopte de groei met het termijn.
    Nu 26 wkn en de kleine loopt nu zelfs voor!

10. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Oh wat fijn je verhaal te lezen schorpioen!! Wij hebben ook icsi gedaan en de gyn wuifde mijn late innesteling vraag weg. Volgens hem kon dat niet met icsi, en hij hield 7w3d aan. Qua meting loopt het 6 dagen achter als je gemiddelde google verhalen aanhoud.....maar volgens gyn op onderste lijn van de normaalwaarde voor 7 weken...maar het hartje was zo sterk. Verder zag ook alles er goed uit zei hij...alleen het vruchtje was een beetje aan de kleine kant. Volgende week mag ik terug voor nieuwe echo...hoop zo dat het dan goed gegroeid is.

11. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik begrijp je angst helemaal!

Ik had gisteren een echo en ik was toen 7+4. De echo zei 7+2 na de meting. Ach het is maar mm werk, maar het liefst hoor je dat alles helemaal perfect is!

Ik hoop dat de kleine volgende week een groeispurt heeft gehad!
    Houd je vast aan dat mooie kloppende hartje! (mooi om te zien he!)

12. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Ik denk dat alles gewoon goed zit hoor :) bij ons was ze toen ook al iets kleiner. En is ze nu nog steeds maar kern gezond! Ze is nu eigenlijk pas voor het aller eerst ziek! Ze is 15 maanden! Maar wij zijn niet super lang hoor hoe lang zijn jullie? Dat heeft er ook mee te maken!

13. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Oja wij werden 4/5 dagen terug gezet en ze is kern gezond geboren met precies 38 weken

14. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik hoop dat jullie kleine ook een mooie groeispurt maakt!
    Hopelijk kan je een beetje genieten!

15. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Onze kleine liep met dat termijn ook 6 dagen achter. Ondertussen Is dat 3 weken geworden. Lang verhaal... maar hoop dat dit bij jullie niet gebeurt. (Ondertussen 24.3wk zwanger)

Succes en op naar een mooie volgende echo.
    overigens... Zo vroeg Is een meetfout van 1mm zo gemaakt... Dus de volgende echo kan zomaar dik in orde zijn. Belangrijkste Is dat t hartje stevig klopt.

16. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wij zijn 1,69 en 1.91...dus niet heel klein. We wachten het af....
    Natuurlijk is het lastig meten met deze termijn, en het stevig kloppende hartje was erg positief.

Bij een niet goed groeiend kindje/dreigende miskraam zou je toch een langzaam en onzeker hartje verwachten en niet zo'n vrolijke klopper dan wij vanmorgen zagen. Ik mag gelukkig over een week terug komen.

17. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik kreeg met de oudste hetzelfde te horen.. Een week later was het bijgetrokken!

Dus ik zeg gewoon van harte!

18. Picaris

Picaris Actief lid

12 jun 2011
    302
    120
    43
    Ringkøbing, Denmark
    Hai!

Bij mij hebben ze op een en dezelfde dag door twee verschillende personen 2,5cm en 3cm gemeten. Een verschil van 9+5 en 10+3... en dit kindje was al groter om te meten.
    Ik denk dat het milimeterwerk echt maakt dat je er zomaar een paar dagen/milimeter naast zit.

Geniet, het komt goed. Ik duim voor je, en nog gefeliciteerd - het is je van harte gegund!

Liefs,

19. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Bedankt allemaal!!!

Ik merk dat ik er toch erg onzeker van ben. Ik blijf maar zoeken naar bevestiging dat het goed is, maar kom steeds meer verhalen tegen van mensen waarbij het niet goed was. Heel naar....ik had zoveel vertrouwen en door 3mm te klein is dat plots weg... dagen aftellen tot vrijdag want dan mag ik weer een echo

20. juf80

juf80 Lid

8 nov 2009
    65
    1
    8
    juf
    zeeland
    Hallo Panter,

Ook ik heb ICSI ondergaan en ben zwanger van een tweede kindje.
    Ik heb al stress gekend vanaf het testmoment. Ik startte op testdatum met een HCG waarde van 24!
    Nu inmiddels vandaag 8 weken en 7 dagen zwanger. Vrijdag laatste echo gehad in Gent.
    Vanaf het allereerste meetmoment echo rond 5 weken (toen enkel vruchtzak kunnen zien) echo bij 6 weken, een stevig kloppend hartje alleen de embryo loopt ongeveer telkens 6/7 dagen achter op mijn termijn. Maar volgt al vanaf de eerste metingen keurig een bepaalde (lage curve). UZ Gent heeft mij vrijdag 'ontslagen' en ik mag nu verder op controle bij de gynaecoloog in het streekziekenhuis in onze omgeving.
    Het is lastig om erin te mogen geloven maar inmiddels heb ik al 3 echo's gezien met stevig kloppend hartje en een kindje wat wel goed groeit!
    Heel langzaam dringt het door dat het echt waar is... ik ben echt zwanger!

Ik hoop dat bij jou ook alles goed gaat! Indien je meer vragen hebt stuur maar een pb.

Groetjes,
    juf80

Deel Deze Pagina