Ik heb een afspraak bij de verloskundige en daarna in het ziekenhuis bij de gynaecoloog. Om eventueel inleiden te bespreken. Verder nog niet gevraagd naar wat het verder inhoud. Heeft iemand dit eerder mee gemaakt ? Wat kan ik in het ziekenhuis nog meer verwachten ? Misschien is het een kwestie van afwachten. Maar dacht misschien komt dat vaker voor zo achter elkaar ? En gaan ze nog iets onderzoeken ? Het is allemaal een beetje te spannend denk ik.
Bij de gyn krijg je een CTG om de hartslag van de baby te checken, daarna een echo om te kijken naar de baby en het meten van het vruchtwater. Weinig vruchtwater betekent dat de baby het minder gezellig kan gaan vinden daarbinnen. Waarschijnlijk krijg je ook een inwendig onderzoek om te kijken of je al ontsluiting hebt, en misschien kunnen ze je strippen zodat de bevalling misschien alsnog vanzelf op gang komt. Als dat allemaal goed is en verder geen bijzonderheden gaan ze een uiterlijke datum plannen dat je wordt ingeleid. Tot die tijd is het gewoon nog afwachten tot de bevalling begint. Als je de datum bereikt van de afspraak tot inleiden, tja dan gaan ze je een handje helpen zodat de bevalling begint en dat kan op verschillende manieren. De gyn gaat je dan ook vertellen hoe en wat en dat is mede ook afhankelijk van of je ontsluiting hebt of niet. Spannend he!! Succes iig!
Ik moest idd halfuurtje aan de CTG en er werd gekeken of ik al inleidbaar was (minstens 1 cm ontsluiting is nodig). Toen is er een afspraak gemaakt voor inleiding op de dag dan ik 41 weken zou zijn en hebben hebben we ook afgesproken dan mn eigen vk de avond ervoor mn vliezen zou breken, zodat inleiden wellicht niet meer nodig zou zijn. Gelukkig was het vliezenbreken inderdaad genoeg en kwam mn dochter vanzelf. Succes!