Inmiddels bijna 1 jaar geleden mijn spiraal eruit laten halen ivm kinderwens. Mijn 1e zwangerschap was erg spontaan. De 2e heeft even Op zich laten wachten, de gynaecoloog vertelde ik pcos had, toch spontaan zwanger geworden. Een klein wondertje. Nu weer een lange tijd verder en gesprek gehad met de huisarts, en de afspraak van de gynaecoloog al op de mat 2 juni, a.s spannend... maar wat kan ik nu verwachten? Iemand met PCOS. Kan ik dan direct beginnen met clomid, of moet er weer inwendige echo's gemaakt worden.. Iemand die zn ideeën kan delen met me?
Onze eerste kwam heel snel. Maar de tweede laat op zich wachten. Ik ben vorig jaar juli naar zkh gegaan. Bij mijn eerste afspraak werd er een echo gemaakt en bloed geprikt. Er was een eitje onderweg dus dat was erg fijn. Ik kon bij de 2e afspraak beginnen met 50mg Clomid. Ik ben mijn eerste cyclus gevolgd met echo's en ze hebben ook bloed geprikt na de eisprong. De 2e ronde 100mg ook gevolgd maar hierbij overstimulatie. Dus daarna 6 rondes thuis met 50mg. Deze rondes hebben niet tot een zwangerschap geleid. Nu zit ik in mijn 3e ronde iui. Met Clomid, pregnyl en Utrogestan.
Hier krijg je een gesprek , inwendige echo en mag je gelijk beginnen met de pillen om ongesteld te worden en clomid . Succes !
Ik had bij mijn eerste afspraak een gesprek, een inwendige echo en bloed prikken. Een week later moesten we weer heen toen kregen we de uitslag van het bloed, provera en clomid mee.
Ik moest eerst mijn menstruatie opwekken met Primolut en daarna mocht ik beginnen met Clomid. Wel spannende tijden zo he? Ik zou er niet te veel over na denken en het gewoon op je af laten komen. Elk ziekenhuis doet het ook weer anders. Wel heeeel veel succes!
het klinkt alsof je niet kan wachten om te beginnen iig. tja, als je naar de gyn moet dan moet je gewoon bepaalde stappen door. maar een inwendige echo is zo gebeurt, bij mij deed de gyn dat zelf even. en toen moest ik bloedprikken want de diagnose pcos krijg je bij combi echo + bloedtest. toen de uitslag binnen was hebben ze ook nog mijn man gecheckt op vruchtbaarheid en toen dat goed was kreeg ik provera (om menstruatie op te wekken) en clomid mee. Al met al ging het best snel, maar als je eenmaal babykoorts hebt dan is elke dag er een te veel... succes!