Na 1,5 jaar klussen toch maar naar de huisarts gegaan en een verwijzing voor de gyn ontvangen. Wie heeft dit traject ook gevolgd en wat kan ik verwachten? Eerst bloed prikken en echo, of direct invasief? Hoe ging het verder bij jullie? We hebben al een zoon van 3. Dat was in de 3e ronde raak zonder problemen...
Lees Graag Even Mee als het bij ons niet raak ik deze ronde ( ben al week overtijd maar negatieve test) Dan gaan wij ook hete traject volgen wij zijn ook al 1.5 jaar bezig eerst nu nog even hopen op een positieve test
Hoi dames, Bij ons werd er eerst door de fertiliteitspoli een vragenlijst toegestuurd, deze wordt tijdens de eerste afspraak besproken. Ik had al een half jaar mijn temperatuur en cyclus bijgehouden, hiervan heb ik alle informatie direct tijdens de afspraak voorgelegd aan de gyn. Tijdens de eerste afspraak werd er een inwendige echo gemaakt. Bij de vrouw wordt er 2x tijdens de cyclus bloed geprikt. Manlief mocht thuis een potje vullen en binnen een uur inleveren bij het ziekenhuis voor semenonderzoek. Hierna werd er een evaluatie gepland om de uitslagen te bespreken. Aan de hand daarvan (en een aantal andere factoren zoals leeftijd en eerdere zwangerschap) wordt een kansberekening op natuurlijke zwangerschap gemaakt. Met een kans van 45% werden wij weer voor 6 maanden naar huis gestuurd. Toen waren we inmiddels 1,5 jaar aan het proberen om zwanger te worden. Hopelijk heb je hier wat aan, veel succes en sterkte!
Ik kreeg direct bij de 1e afspraak al een echo om te zien of het er bij mij van binnen goed uit zag. Ook werd er gelijk een afspraak gemaakt voor een spermaonderzoek voor mijn partner en bloedonderzoek voor ons beide. Ook werden er een aantal vragen gesteld zoals 'is er nooit een zwangerschap opgetreden in een andere relatie' ' roken jullie, drinken jullie?, drugsgebruik? etc.