Afspraak gynaecoloog

Discussion in 'Zwanger worden' started by RobinL, Feb 12, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RobinL

RobinL Lid

Dec 29, 2015
    48
    0
    6
    Hallo dames,

Aanstaande dinsdag hebben wij een afspraak bij de gynaecoloog omdat wij nu al 14 maanden bezig zijn om zwanger te worden. Ik ben echt mega bang dat er wat mis is met mij of met mijn vriend:x zijn hier meiden die ook al bij de gynaecoloog zijn geweest en wat kan je ongeveer verwachten kwa vragen etc? Ik ben er erg onrustig door maar ook weer erg fijn dat we nu geholpen worden. Zijn er hier nog dames die ook lang bezig waren en alsnog zwanger zijn geworden?

Ik heb af en toe een rare cyclus ertussen zitten ik ben nu inmiddels ook al 2 weken overtijd zonder positieve test. Het maakt je zo ontzettend onzeker, mensen in mijn omgeving worden zonder problemen zwanger en bij ons blijft het maar uit...

Liefs xx

2. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Super vervelend dat jij je zo voelt en heel begrijpelijk. Hier hebben we er 27 maanden over gedaan en iui #4 was raak.
    De eerste keer bij de gynaecoloog kijken ze inwendig. Ik had toen toevallig een eitje klaar liggen dus dat konden ze mooi zien. Ze laten bloedprikken. Soa testen. Ze keken naar m'n arm haren, extreme beharing kan iets hormonaals zijn. En m'n vriend z'n zaad werd getest. Dat is eigenlijk de eerste stap.
    Als dat allemaal okee is mag je t bijv nog 6 maanden proberen.

Vragen kunnen zijn; houd jij je cyclus bij? Hoelang is je cyclus? Wanneer eisprong? Ben je eerder zwanger geweest? Rook je? Etc.
    Heel veel succes en probeer je niet druk te maken. Is heel moeilijk maar hoe meer je ontspannen bent hoe meer kans je hebt op een zwangerschap.
    Succes meid.

3. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

Apr 12, 2015
    2,769
    2,145
    113
    Female
    Docent Na&Sk
    Ze maken een inwendelige echo, om te zien hoe je eierstokken eruit zien. Mijn cycluslengte is ook niet helemaal normaal, maar ook niet extreem raar. Bovendien wist ik dat ik meestal een eisprong heb omdat ik heb getemperatuurd en ovulatietesten heb gedaan. Toch zag hij bij mij de halfontwikkelde eitjes die kenmerkend zijn voor pcos, ik heb dus eigenlijk "half" pcos. Daarnaast deden ze bloedonderzoek bij mij en zaadonderzoek bij mijn vriend.

Uiteindelijk hebben ze een laparoscopie gedaan, omdat ik ooit een ontsteking heb gehad en ze wilden zien of de eileiders doorgankelijk waren. Toen daar ook niets mis mee bleek te zijn, en omdat ik wel gewoon een eisprong had, hebben ze ons ruim een half jaar naar huis gestuurd om zelf te proberen. Daarna nieuwe afspraak om behandeling te bespreken.

Vragen die ze zullen stellen: of je ooit een soa hebt gehad, of je op de juiste momenten seks hebt, etc.
    Heel vaak is er niets mis, er is een best grote kans dat je nog niet zwanger bent omdat je gewoon pech hebt. Daarnaast is het niet altijd vervelend als er wel iets mis blijkt te zijn; als het iets is wat je op kan lossen, dan weet je in ieder geval dat je dan wel een goede kans maakt om zwanger te worden.
    Weet je wanneer je ovulatie precies is?

4. Star87

Star87 Fanatiek lid

May 21, 2015
    1,309
    264
    83
    Female
    Op onze eerste afspraak kregen wij te horen wat er zou worden uitgezocht. Dit was ten eerste een zaadcontrole bij mijn vriend. Ik kreeg ik een verwijzing naar de echoscopiste om te kijken of het eitje groeide en zou gaan springen. Hierna een verwijzing om bloed te prikken op evt soa's maar ook of het eitje daadwerkelijk gesprongen is.

Na een aantal weken konden wij terugkomen voor de uitslag.
    Hieruit is bij ons gebleken dat bij mij alles goed was, goede eisprong ed. Maar bij mijn vriend was de uitslag slecht, er was geen goede zaadkwaliteit. Hierdoor moest mijn vriend nogmaals na 3 maanden zaad inleveren en dan zouden we weer terug komen voor de uitslag. Ik hoefde niets te doen, bij mij zag voorlopig alles tot nu toe er goed uit.
    Als het op dat moment niet aan mijn vriend zn zaadkwaliteit had gelegen, zouden ze een test doen om te kijken of zijn zaad goed in leven zou blijven. Dan zou je een dag vooraf sex hebben en kijken ze de dag daarna. Evt een hsg bij mij om te kijken of mijn eileiders toegankelijk waren zou er ook bij horen. Maar in ons geval waren de laatste 2 nog niet nodig aangezien we de uitslag van mijn vriend af moesten wachten.
    De uitslag was bij ons weer onwijs slecht, en zouden zelfs doorverwezen worden voor icsi. Maar in die maand was ik dus zwanger. Helaas is dit een mk geworden. Een half jaar later weer spontaan zwanger, en inmiddels weten we zelfs al dat we een mannetje verwachten.
    Dit was bij ons wat er getest werd. Heel veel succes!

5. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

Jul 9, 2016
    1,772
    817
    113
    Ik kreeg eerst een vragenlijst thuis die ik moest invullen. Op de afspraak werd deze lijst besproken. Het ging over de lengte van mijn cyclus, hoe vaak we klussen, mogelijke soa's, ontstekingen in de buikholte en leefstijl.

Er werd een inwendige echo gemaakt, en ik ben tijdens mijn cyclus een aantal keren moeten gaan om bloed te prikken. Mijn man heeft zaad moeten inleveren. Tijdens het intake gesprek werd ons verteld dat in ongeveer 30% van de gevallen het probleem bij de vrouw ligt, in ongeveer 30% het probleem bij de man ligt en in nog eens 30% het probleem bij beide ligt. In 10 procent van de gevallen kunnen ze geen oorzaak vinden voor het uitblijven van een zwangerschap.

Zelf ben ik nu voor 4 maanden naar huis gestuurd. Juni zou ik terug mogen en word eerst een HSG ingepland. En daarna willen ze met IUI beginnen. Al moet ik zeggen dat ik nu in ronde 14 eindelijk een positieve in handen had, helaas uitgelopen op een vroege mk, maar ik weet nu wel dat het kan. Ronde 15 dus maar weer, en we proberen positief te blijven. Heel veel sterkte. Ik weet dat het niet niks is als het maar niet wil lukken.

Share This Page