Ik hoor en lees altijd dat dat langer duurt, het allemaal moeilijker gaat. Is dat nou echt zo? Erg benieuwd naar jullie ervaringen! ! En hoe verliep de zwangerschap over het algemeen?
Net 36 geworden, nu een jaar aan het proberen voor nr. 2. Bij onze eerste was het in ronde 10 raak. Dus heel vlot is het bij ons sowieso nooit gegaan maar het duurt nu dus wel langer helaas.
Ik ben nu 37 en na bijna 2,5 jaar zwanger van de eerste. De wens kwam bij mij pas heel laat, op mijn 34e. Ik weet niet of onze situatie echt representatief is hoor, we waren volgens onderzoeken onverklaarbaar verminderd vruchtbaar.
Definieer 'op latere leeftijd'. Ik was op m'n 24e net zo snel zwanger als op m'n 34e, maar misschien is dat weer anders op m'n 40e. En dan is het per persoon ook nog verschillend.
Bijna 38 en helaas lukt het hier niet. Tevens ook al aantal keer een missed abortion en miskraam gehad. Dus helaas kan ik geen positieve ervaring delen
Dat heb je goed onthouden bedacht nog niet voor 100 %, maar er is in de afgelopen paar maanden een boel positief verandert. Daardoor zijn er een aantal bezwaren die hij had, weg. Ik heb een paar maanden lang het gevoel genegeerd, maar toen we onlangs bij het consultatiebureau waren en ik daar van die pasgeboren baby's zag, kwam het weer helemaal terug. We zijn het dus weer aan het bespreken en ik heb er een goed gevoel bij. Ik ben in de race voor een vast contract en hij geeft aan dat eerst af te willen wachten. Het enige waar hij eigenlijk nog tegenop ziet, is de babyperiode. Hij heeft niks met dat hele kleine. Maar goed, dat is altijd al zo geweest. In de tussentijd maar weer fijn op ZP neuzen
Tsja....wat is 'op latere leeftijd'? . Ben nu 36 en zwanger in ronde 3. Bij mijn eerste kind was ik 30 en duurde het 2 jaar voordat ik zwanger was. Dus bij mij zegt leeftijd dus niets.
Hier 38, we zijn nog geen jaar bezig voor een tweede...Ben twee keer zwanger geweest vrij snel.. twee keer miskraam geworden...Of dat aan mijn leeftijd ligt of gewoon pech weten we niet....eerste keer in 3e ronde, 2e keer direct na de miskraam...nu zit ik in 2e ronde na 2e miskraam. Het vertrouwen dat we nog zwanger gaan worden voor ons 40ste heb ik wel alleen het vertrouwen dat het goed zal mogen gaan heb ik helaas steeds minder. Beide miskramen waren rond 5/6 weken dus hoop dat het een innestelingsfout was en dat we eens verder zullen komen dan die 6 weken. 40 natuurlijk! <3
Bevallen van de eerste en tevens laatste toen ik 39 was. Zwanger worden ging niet vanzelf, hormoonbehandeling en uiteindelijk door inseminatie zwanger geworden, we zijn 16 maanden bezig geweest. De zwangerschap was prima, echt nergens last van gehad, bevallen dmv een keizersnede ivm stuitligging. Nu is ze ruim anderhalf en het is volop genieten!!
Mijn dochter was een verassing dus geen idee eigenlijk. Op mijn 37e in ronde 1 zwanger maar helaas een vroege miskraam gehad. Vervolgens 8 maanden later, was net 38 geworden, zwanger geraakt van onze zoon. Zwangerschap ging prima tot week 30, daarna iets minder ivm nierstuwing tot een week of 36. Laatste weken van de zwangerschap gingen ook goed. De bevalling was er een uit het boekje.
De eerste met 35 door de pil heen, de tweede met 37 in de eerste ronde raak. Verder vanaf bijna 39,5 nog drie maal zwanger geweest maar helaas uitgedraaid op miskramen. Ik ben nu 41 en het is goed zo, wij blijven met zijn viertjes Zwanger worden leek nooit zo het probleem, bij bijna 40 werd het een issue zwanger te blijven.
Ik ben 37 en vanaf mei bezig! En net een vroege miskraam gehad! Ga morgen testen! En al een kleine van 4!
Met 35 in een keer zwanger. Op mijn 39ste beide zwangerschappen geëindigd in een mK. De eerste bij ronde 3 en de tweede bij ronde 2. De gynaecoloog en vk waren niet onder de indruk van mijn leeftijd. Het was gewoon pech. Maar inmiddels ben 40 en zwanger worden is tot op heden niet meer gelukt. Voor mijn 41ste tweede keer moeder worden zit er niet meer in. Misschien doen we nog een paar pogingen. Geen idee wanneer ik het los moet laten.
Bij de eerste (36 jaar) een jaar over gedaan. Begin vorig jaar (bijna 39 jaar) 1e ronde raak,helaas een ma. Rest van het jaar op laag pitje ivm op zoek naar een koopwoning. In december cyclus in de gaten gehouden en wederom in 1 keer raak,helaas vorige week weer een ma (bijna 40 jaar) Nu stoppen we ermee,ben bijna 40 jaar en dat is mijn grens. We hebben een geweldig zoontje!
Op mijn 36e ongepland zwanger geworden van mijn eerste. Voor een brusje gaat het iets anders: In middels 2 jaar en 2 MA verder.. Word in april 40 jaar