Bankstof verven

Discussie in 'De lounge' gestart door monkeylove, 19 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Hey hey, even een vraagje waar ik zelf niet helemaal uitkom.
    Ik heb een cremekleurig bankstel, alleen irriteer ik me onwijs aan die bank, hij vlekt onwijs snel en ik vind de cremekleur eigenlijk niet mooi. Maar ja, voor ik overga tot de aanschaf van nieuwe banken zou ik graag willen weten of de stof te verven is.
    Het zijn ikea banken en de hoezen kunnen er helemaal af, dus dat is het probleem niet, alleen is het een vrij dikke stof, heeft iemand er toevallig ervaring mee? Oh ja, ik zou ze trouwens het liefst zachtgroen willen verven als het even kan ;)

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik heb het vorig jaar gedaan, ook met bankhoezen van ikea. De mijne waren ook cremekleurig en moesten antracietgrijs worden. Ze zijn nu meer donkerjeans-blauw. Ook goed ;) Ik had bij de DA een groot pak textiel verf gekocht (in antraciet)

Ik heb geloof ik de Mysingebanken

3. monkeylove

Oke, goed om te weten, want ik ben eigenlijk een beetje bang dat het heel vlekkerig word. Maar ik wil het wel heel erg graag. En hebben die banken ook zule dikke stof? En moet dat dan gewoon in de wasmachine?

4. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Kun je er geen hoezen bijkopen die je mooi vind?

Maar je kunt de stof verven, het is alleen de vraag of het de kleur wordt die je wilt. Dat is altijd moeilijk in te schatten omdat dat afhangt van hoe de verf in de stof trekt en welke verf je gebruikt. Ik weet niet wat je anders met de bank gaat doen, maar mocht je er toch bijna geen geld meer voor kunnen krijgen, dan zou ik het risico gewoon nemen en kijken of het lukt.

5. monkeylove

Die hoezen zijn helaas niet meer te krijgen, anders had ik dat inderdaad wel gedaan.

Deel Deze Pagina