babyplannen wie doet dat??

Discussion in 'Zwanger worden' started by erlise, Oct 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. erlise

erlise Nieuw lid

Oct 24, 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kwam via deze erg leuke babysite waar vaders en moeders leuk nieuws delen (zoals nujij maar dan alleen voor ouders met kinderen) deze link tegen De Babyplanner - Zwangerschapspagina | BabyNatal.nl die mij verwijs naar het stuk op deze site hier terecht omdat ik en mijn vriend een kindje willen maar ik ben al op leeftijd 41 jaar. Ik ben bij de dokter geweest en die zei dat ik het nu moet gaan proberen maar het plannen zoals dat heet zal me ook zenuwachtig maken. Nu is mijn vraag wie heeft dit ook meegemaakt? en wat was je ervaring.:(

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Euh, zoals je waarschijnlijk wel gaat merken na een poos hier op 't forum te hebben gelezen, valt een zwangerschap niet echt te plannen..

Tja, je hebt je leeftijd niet echt mee, maar het hoeft niet te zeggen dat je niet zwanger kunt worden. Heb je een regelmatige cyclus? Heb je anticonceptie gebruikt, zo ja welke, en wanneer ben je hiermee gestopt? En hoezo word je zenuwachtig van het 'plannen'?

Ik ben zelf 26, was 22 toen de pil de deur uit ging. Vriend was ook 22, waren net 3 maanden bij elkaar. De eerste maanden had ik een nette cyclus, maar kreeg na een poosje steeds langere cycli ertussen. Iedere maand wel hoop dat het raak zou zijn, maar na een jaar zijn we naar de huisarts gegaan, die ons doorverwees naar de gynaecoloog, die ons op zijn beurt weer doorverwees naar de fertiliteitsarts. Hier 20-10-09 de eerste afspraak gehad, en begin februari 2010, op een moment dat ik even nergens vanuit ging, bleek ik ineens (op dag moment geheel onverwachts) zwanger te zijn. Dochter is inmiddels een jaar geweest, en we gaan nu voor een tweede.

Tja, mijn ervaring is wel dat je hier op het forum erg veel leest en leert, maar dat je juist daardoor ook wel heel erg er mee bezig bent. Iedere maand weer spanning of het wel of niet raak is, frustratie als het wat langer duurt.

Wil je in ieder geval veel succes wensen met zwanger worden, hoop dat het snel raak is!

3. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi erlise

je zult merken als je verder gaat lezen op deze forum , dat een kind niet "te plannen" is

er zijn hele droevige verhalen te lezen op zwangerschapspagina,
    maar ook hele leuke verhalen en ook ongelovige verhalen
    en geen enkel verhaal of ervaring is hetzelfde

ik ben 40 en wij zijn nu begonnen voor ons derde kindje
    en ik ben nog elke dag dankbaar voor het geluk wat wij al hebben gehad met het zwanger raken en moeder worden , nu van 2 zoontjes

het enige wat je kunt plannen is de start van het krijgen van kindjes
    hoe het dan verloopt , tja als we dat wisten

heel veel succes met jullie aankomend avontuur en welkom in de wereld van zwangerschapspagina ;)

spinnekop

Share This Page