Ha dames. Mijn Lief en zijn begonnen te proberen voor een 2e. We zijn allebei al wat ouder (ik 40 hij 43). Door omstandigheden zien we elkaar alleen in de weekends. Dat houdt in, dat we minder gelegenheid hebben om te klussen. Dat idee frustreert me mateloos. Ik heb ook geen cyclus waar je de klok op kunt zetten (mijn vroegste ei op dag 15 en mijn laat gemeten ei in 2 jaar tijd op dag 25). Dit weekend hoopte ik op een ei, maar zowel ovutest als cervixslijm geven weinig hoop. Ik besef me, dat we zowel qua leeftijd als frequentie minder kansen hebben. Ik ben dus op zoek naar dames die het ook alleen van de weekenden moeten hebben. Wie weet kunnen we elkaar een beetje tot steun zijn?
Dag Hellen, Toen mijn vriend en ik voor de eerste keer zwanger wilden worden, werkte hij een tijd in Zwitserland. Hij was toen alleen van vrijdagavond tot maandagochtend thuis. De eerste ronde werd ik niet zwanger, maar de tweede ronde gebruikte ik ovutesten (net als jij) en ik vond dat wel prettig, zeker omdat we het gewoon niet om de dag konden doen. Zo weet je een beetje waar je aan toe bent. De tweede ronde werd ik zwanger. We hadden op zondagavond seks gehad en op maandagmiddag kreeg ik een positieve ovutest. Dus waarschijnlijk dinsdag of woensdag mijn ei gehad. Mits je een beetje geluk hebt, moet het dus wel lukken, volgens mij. Ik was wel wat jonger dan jij bent, maar als je je ei op een gunstige dag krijgt, heb je niet minder kans dan iemand die het om de dag doet, denk ik. Gewoon hopen op een ei aan het begin van de week of in het weekend! Succes!
Ik kan me hierbij aansluiten. Mijn man zit nu voor de 4e week doordeweeks elders in het land, en is vrijdagavond en zaterdagavond thuis (en zondagavond vertrekt ie alweer). Ik baal er ook enorm van en zie deze maanden dan ook enorm als 'verspeeld'. Gelukkig duurt dit (waarschijnlijk) maximaal tot januari, dus is het te overzien. Ook mijn cyclus is niet regelmatig, dus ik weet ook nooit wanneer ik mijn ei heb. Ik ga denk ik deze ronde beginnen met temperaturen, dan kan ik (achteraf) ook zien of ik goed geklust heb. Wij zijn wel wat jonger, maar (helaas) toch al 5 rondes bezig. Ik heb vanmorgen getest (ik heb echt enorm veel verschijnselen die ik normaal niet heb) maar helaas was de test wit.
Zilla: tempen is altijd goed, dan heb je sowieso wat meer inzicht in je cyclus. Net als jij heb ik ook geen heel regelmatige cyclus en dat is balen, want sommigen kunnen er écht de klok op zetten en dan heb je meteen dudieljik of deze maand wat gaat worden of niet. Wij zitten veel langer in onzekerheid. Succes in ieder geval. Laten we elkaar maar wat steunen. Als jeenmaal de beslissing hebt genomen dat er ruimte is voor (nog) een kindje, dan zie je je wens toch altijd graag spoedig vervuld, niet? @Orwen: is is hoop, ik weet het. daar hou ik me ook aan vast, hoewel zoals nu, wanneer alles weer zo onduidelijk is qua cyclus, de moed me echt wel eens in de schoenen zakt...
Ai, dat snap ik wel, hoor. Ik heb het nu zelfs weer, nu mijn vriend er doordeweeks wel is. Maar mijn cyclus is ook lichtelijk onregelmatig en als ik een aantal dagen overtijd ben ga ik echt niet uit van een zwangerschap, zoals sommige mensen dat wel kunnen (nu ik ovutesten gebruik kan ik dat wel en dat vind ik fijn). Maar het blijft ingewikkeld, zeker als je cyclus niet doet wat je wilt/verwacht. Misschien heb je aanstaand weekend gewoon je ei, het is nog een beetje vroeg om dat uit te sluiten, toch?
Je hebt gelijk, hoor Orwen. Voor hetzelfde geld wacht mijn eitje netjes tot volgend weekend. Enne, zoals soms hier op het forum wordt gezegd: geen bloed geeft moed