Astma aanval in laatste trimester zwangerschap

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by tweety79, Apr 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tweety79

tweety79 Lid

Sep 27, 2009
    10
    0
    0
    Zuid Limburg
    Ik ben nu 33 weken zwanger, heb afgelopen vrijdag een zware astma aanval gehad. In het ziekenhuis hebben ze een rontgenfoto en een ct scan van de longen gemaakt omdat ze bang waren dat er ook een embolie aanwezig was. Nu zeggen ze wel dat de baby weinig risico loopt, maar is dit ook echt wel zo? En wat zijn dan de risico's

Tevens ben ik nog steeds beetje benauwd, hoe schadelijk kan dit nog voor de baby zijn? Is het verstandig dat ik een extra controle laat doen bij mijn gyneacoloog? ik voel de baby wel nog steeds goed bewegen.

Alvast bedankt voor het antwoord,

Een toch wel redelijk ongeruste mama to be.

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hoihoi,

Het is waar je kleintje ondervind hier nauwelijks klachten van, het is voor jou vooral heel vervelend! Je longcapaciteit word zowiezo door de zwangerschap al minder,dus ene flinke astma aanval is heel heftig voor je!
    Je kindje zorgt goed voor zich zelf en pakt wat het nodig heeft! Indien je je er prettiger bij voelt om een extra controle te hebben dan moet je zeker even bellen! Het voelen van de goede bewegingen is al een hele gerust stelling!

Imke

Share This Page