Na echt bijna alles geprobeert te hebben op het gebied van anticonceptie met hormonen ben ik er officieel klaar mee! Naast alle moeheid en misselijkheid kreeg ik er een onwijs neerslachtig gevoel van. Kortom..Geen hormonen meer voor mij. Na agressief mn nuvaring in de prullenbak te hebben gegooid was ik er echt klaar mee haha. Vanmorgen dus bij de dokter geweest en het gehad over de koperspiraal. Een hormoonvrij spiraal dus. Morgenmiddag ga ik hem laten plaatsen. Maar als ik zo op internet kijk lees ik er zoveel horrorverhalen over. De ontzettende pijn bij het inbrengen en de (als ik het zo mag geloven) verschrikkelijke pijnen en bloedingen. Moet ik dit serieus nemen en dus echt gaan twijfelen of zijn er mensen die mij gerust kunnen stellen hier? Alvast bedankt!
Ik kan je niet geruststellen, maar zou als ik jou was gewoon gaan morgen hoor. Internet is dé plek voor allerlei horrorverhalen... Voor hetzelfde valt het hartstikke mee. Succes!
Ik heb de mirena maar geen horrorverhalen hier Na 2 kids zeggen ze dat het juist mee kan vallen. Maar goed iedereen is anders natuurlijk.
ik kan ook niet goed tegen hormonen en destijds ook gekozen voor een koperspiraal. Ik vond het inzetten totaal niet pijnlijk, mij was wel aangeraden om van te voren een paracetamol te nemen. Ik heb hem ook expres laten zetten tijdens mijn menstruatie ( ieuwww idee idd.. maar dan staat je baarmoedermond al open en is het minder pijnlijk) . Het verwijderen was ook niet pijnlijk, maar ook dit heb ik laten doen tijdens mijn menstruatie. Mijn menstruatie was wel wat heviger, maar daar leer je mee omgaan. ( lees extra groot nachtverband kopen) Ik vond het een geweldig voorbehoedsmiddel en baal ook dat ik nu na mijn zwangerschap geen spiraal meer kan hebben. Ik heb er na de zwangerschap nog 2 keer 1 laten zetten, maar beide verzakten ze. In totaal heb ik dus 3 x een koperspiraal laten zetten en daarvan was 1 keer pijnlijk. Maar dan ook pijnlijk als ff een venijnige knijp..meer niet Tip is dus wel om t te laten plaatsen tijdens de menstruatie en een pijnstiller van te voren te nemen. Succes ermee
Hoi Jewel22, het inbrengen viel hier erg mee, heb 2x een koperspiraal laten plaatsen. Met verder gebruik kan ik je niet adviseren want hij kwam er beide keren de eerstvolgende ongi na het plaatsen uit zakken. Als je 2 kinderen hebt gebaard doet een spiraal plaatsen m.i. echt nauwelijks zeer. Succes.
Wat fijn zulke snelle reacties! Morgen is de 3e dag van mijn ongesteldheid! Dus dat zal misschien wel schelen dan! Om 10 voor 4 moet ik! En uiteraard zal ik daarna wel weer ff op zzp te vinden zijn! Dus dan laat ik het gelijk weten!
het plaatsen is gewoon een beetje een onaangenaam gevoel, daarna wat krampen maar zeker niet onoverkomelijk vond ik. Heb er een paar jaar plezier van gehad maar toen helaas ook gezakt. Wel werd mijn menstruatiepijn echt heel erg maar liever 1x per maand aan de ibuprofen dan dagelijks aan de hormonen.