Hoi dames, Op 26 december is onze prachtige dochter geboren d.m.v een kunstverlossing. Daarnaast heb ik pijnbestrijding gehad (remifentanil) waardoor de verloskundigen van het ziekenhuis het over hebben genomen van de verloskundigenpraktijk. Vrij snel na het breken van de vliezen ben ik dus onder begeleiding gekomen van het ziekenhuis, waar uiteindelijk ook de gynaecoloog er nog aan te pas moest komen. Nu is mijn vraag: bij wie moet ik nu de nacontrole plannen? In het ziekenhuis zeiden ze bij de gynaecoloog (door die kunstverlossing) en van de praktijk uit zeggen ze bij hun omdat ik daar heel de zwangerschap onder controle ben geweest. De kraamverzorgster zei daarentegen dat het bij allebei kan... ik snap er niks meer van. Mij leek het logischer om bij de gynaecoloog de nacontrole te doen aangezien de hele bevalling onder begeleiding van het ziekenhuis/gynaecoloog ging. Wat zouden jullie doen/adviseren? En wat doen ze eigenlijk bij de nacontrole? Bedankt alvast voor de reacties!
Bij mij is de bevalling ook zo verlopen. Ik moest bij de gynaecoloog op nacontrole. Het ziekenhuis had deze afspraak al voor mij geregeld toen we naar huis gingen. De gynaecoloog stelde bij de nacontrole alleen een paar vragen. Hoe ik de bevalling had ervaren en hoe het nu ging etc. En dat was het. Je kunt naar de verloskundige bellen wat hun er van vinden.
Ik moest gewoon bij de verloskundige op na controle na de ruggenprik en remifentonil. Later alsnog bij de gyn geweest voor lang nabloeden maar dat was niet mijn nacontrole.
Ik ben bij mn oudste in het ziekenhuis bevallen zonder m'n eigen vk maar heb de nacontrole wel gewoon bij m'n eigen vk gehad (geen kunstverlossing wel ruggenprik) Bij de tweeling liep ik natuurlijk in het ziekenhuis maar kwam ook af en toe bij de vk (vooral omdat ik dat prettig vond zij kijken toch iets minder klinisch en ze zouden ook thuis in de kraamweek de controles doen) Normale ingeleide ziekenhuisbevalling gehad, wel met ruggenprik, dag later waren we thuis. De nacontrole met het ziekenhuis telefonisch gehad en met de vk ben ik vergeten om er een te maken, ach was ook eigenlijk niet nodig.
Hier uiteindelijk ruggenprik dus ziekenhuis bevalling wel bij vk van het ziekenhuis. Nacontrole gewoon bij eigen vk.
nacontrole gewoon bij de vk, hier doen ze het niet eens meer of laten ze de keus meer bij jezelf. ik ben alle keren in het ziekenhuis bevallen. nacontroles bij de vk bij de laatste heb ik niet eens een nacontrole gehad. het mocht wel maar was niet noodzakelijk dus alsik er geen behoefte aan had hoefde het niet. ik ben niet geweest had het veel te druk met mn dochter die krijste 12 uren op een dag
Ik was tijdens de bevalling overgedragen aan de gyn dus moest ook bij de gyn op nacontrole komen. Ik zou gewoon even bellen!
Hier ook 26ste bevallen . En ook overgedragen aan gyn maar gewoon controle bij VK over 2 weken. Idd in het ziekenhuis zeiden ze dat ik misschien op nacontrole bij de gyn moest maar toen de VK op bezoek kwam zei ze dat de laatste controle gewoon bij haar kon.
het enige wat ze bij mij deden bij de nacontrole (ziekenhuis) was vragen hoe het ging en hoe ik me voelde, een keer in de wandelwagen gekeken en dat was het, stond met 5 minuten weer buiten... dus ik zou doen waar jij je t fijnste bij voelt en als alles goed gaat kijken of het telefonisch kan
Ik ben snachts overgedragen en met ruggenprik bevallen. Ik had eigenlijk een afspraak voor de gyn staan maar de vlos vertelde dat ik zelf mocht kiezen bij wie ik de nacontrole deed. Ik ben dus naar de vlos gegaan die me al die tijd begeleid heeft.
Ik het ziekenhuis en binnen 6 wk na de bevalling want anders wordt het appart in rekening gezet en dus niet als bevalling code gedeclareerd en dus eigen risico . Deze afspraak wordt meestal meteen geregeld bij ontslag
Ik ben ook in het zkh bevallen en uiteindelijk door te veel bloedverlies "overgenomen". Ik ben bij de verloskundige van het zkh geweest vooral voor controle hechtingen, HB en bespreken of het een evt volgende keer een medische bevalling moet zijn. Dus puur klinisch. Daarna nog naar mn "eigen" verloskundige geweest, dit was puur over hoe het nu gaat en of ik allemaal een plekje kunnen geven. Ik vond dat persoonlijk erg fijn! De afspraak van het ziekenhuis was al gemaakt de dag na mijn bevallig en kreeg ik een brief over thuis en de afspraak bij mijn eigen verloskundige heb ik in de kraamweek gemaakt (beide ong 6 weken erna)
Ik ben ook bevallen met remifentanil en een kunstverlossing maar ben gewoon bij mijn eigen verloskundige op na controle geweest.