Hallo dames, Wanneer moet je een verloskundige bellen na een positieve test....? kan iemand mij iets vertellen over wat ik nu moet regelen? of een link? Groetjes!
Ik ben na de positieve test naar de huisarts gegaan, en hij heeft mij een kaartje van de verloskundige gegeven en gezegd dat ik rond de 8 weken zwangerschap een afspraak kon maken, en dat ik dan 1 à 2 weken later waarschijnlijk langs kon komen. De eerste afspraak had ik toen ik 10 weken zwanger was.
Meestal bel je rond de zesde week voor een afspraak. Het ligt aan de praktijk hoor. hier maak je al een afspraak als je 6 weken zwanger bent voor de 7e tot 8e week. Bij ons doen ze namenlijk ook de punctie en vlokkentest als keuze en niet bij alle praktijken. Je kan ook altijd gewoon de verloskundige bellen en vragen hoe het bij hun zit. Gefeliciteerd meis met je zwangerschap
Ik heb een paar dagen na de test de vk gebeld en een eerste afspraak gemaakt in de 6e week voor een intake. Morgen mag ik voor de eerste echo.
Bij onze verloskundigen (en volgens mij de meesten) willen ze graag dat je zo vroeg mogelijk belt. Dit ivm prenatale testen die al voor de twaalfde week moeten plaatsvinden als je daarvoor kiest. Dus maar gewoon bellen! Gefeliciteerd trouwens!
Zoek gewoon een verloskundige bij jou in de buurt. Misschien hebben je vriendinnen/ zussen/ schoonzussen goede ervaringen met een bepaalde praktijk? Je moet wel binnen een bepaalde afstand wonen, dacht ik, maar dat weten zij je wel te vertellen.
Wij hebben maar 1 praktijk, dus dat is niet zo moeilijk. Ik denk dat je gewoon een moet kiezen uit de telefoongids of anders even googlen op verloskundige en je woonplaats. Is er niet iemand in je omgeving die je een praktijk kan aanraden?
Ik kreeg van een toenmalige vriendin een kaartje van de verloskundige bij wie zij was geweest, ik heb een afspraak gemaakt en zij zeiden dat ik voor de echo in het ziekenhuis moest zijn, ik heb naar het ziekenhuis gebeld en gezegd dat ik niet wist wanneer mijn laatste menstruatie was en ik ben geweest met 9w6d.
Ik heb met 4 weken gebelt... Onze vk wil je graag al voor de 8ste week zien.. en een aantal onderzoeken moeten voor 11 weken gebeuren ... Zo zijn ze met alles mooi optijd..
Ook ik mag in de 8e week al op intake en met de 10e week krijg ik de termijnecho vanwege m'n onregelmatige ongesteldheid