Hallo, wij zijn nu 5-6 weken zwanger van de eerste, dus volgende week 6-7 weken.. spannend allemaal!! alleen mag ik volgende week al naar de verloskundige.. wat ik natuurlijk heel leuk vind, maar wordt er ook een beetje onzeker van.. is dat niet te vroeg? en kunnen ze dan wel al wat zien?? liefs
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Waarschijnlijk krijg je eerst intake.. hierbij willen ze (medische) gegevens en achtergronden weten.. Echo zal je denk ik later krijgen Mijn intake had ik ook met 8 weken.
Van harte gefeliciteerd!! Ik ben ook zwanger van ons 1e kindje nu 9 weken. Wij hebben vorige week de eerste controle gehad bij de verloskundige. Ik moest van te voren een vragen lijst invullen over mijn gezondheid en erfelijke afwijkingen/ ziektes in de familie. Deze lijst hebben we doorgesproken daarnaast heeft ze mijn bloeddruk gemeten en kreeg ik een formulier mee voor bloedonderzoek. Je kan bij dit bezoek ook je eerste vragen stellen en informatie vragen. Ik kreeg ook een leuke tas met boekjes en folders erg leuk! Ik heb mijn eerste echo 19 juli dus nog even wachten om die kleinde te zien/horen. Ik weet niet of het bij elke praktijk hetzelfde is maar komt wel aardig overeen denk ik. Naar het hartje luisteren doen ze zo vroeg nog niet. Nou meid veel succes en plezier!! Liefs
Bij mn eerste deden ze bij de eerste afspraak inderdaad de intake en de keer daarop de eerste echo met +- 10 weken Nu vorige week voor het eerst weer geweest hier doen ze eerst een echo met +- 8 weken en dan de volgende keer een intake en dan gelijk nog een echo +- 11 weken.