Hallo iedereen! Vandaag had ik een pretecho, het ging allemaal goed! Ben nu 27+1. Hoofdje was 27+4, beentjes precies 27. Maar het buikje was bij de eerste meting 25+2 en bij de tweede meting 25+5.. echoscopiste zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken, maar bij de 20 weken echo liep het buikje maar een paar daagjes achter.. Ik ben bang dat het nog verder achter gaat lopen. Maandag moet ik naar de vk, moet ik dit melden? En is het mogelijk om dan extra echo's te krijgen om dit in de gaten te houden? Wie heeft hier ervaring mee? Zit me namelijk wel dwars..
Bij mij liep met de groeiecho (bij 30 weken ongeveer) het buikje ruim 1,5 week achter op de rest. Volgens de vk moest ik me geen zorgen maken. 2,5 week later hebben ze een nieuwe groeiecho gemaakt om te kijken of het buikje in zijn eigen curve verder groeide en niet meer af ging wijken. Dit was het geval en daarmee was de kous af. Ze gaan er nu van uit dat ik geen reuze baby krijg maar een kleintje. Volgens mij zit je tot 2 weken groeiachterstand nog binnen de curve. Maar ze zien liever dat het buikje een beetje achter blijft dan het hoofdje. En je zou eens op je eigen geboortekaartje en op dat van je man moeten kijken hoe zwaar jullie zelf waren. Wij waren zelf ook maar 2750 en 3050 gram na een voldragen zwangerschap. Ik zou het zeker even aankaarten bij je vk maar me vooralsnog niet te druk maken.
Dankjewel voor je reactie! Ja dat is waar, hoofdje liep gelukkig wel op schema. Ga het ook zeker aankaarten bij de vk! Ikzelf was 2995 gram en 49 cm, was wel 3 weken te vroeg. Mn vriend geen idee, zijn ouders wonen in het buitenland dus das wat moeilijker te checken.
Bij mij loopt de groei van de buikomvang ongeveer 3 weken achter. Dat weten we sinds een week of 4. Bij mij controleert de VK dus extra op de groei tijdens de controles en bij twijfel of de groei wel goed doorzet, krijg ik een extra echo. Dus ze zouden het extra in de gaten. Veel succes!