Halllo, Ik heb een vraag. Ik ben erg claustrofobisch en bang dat helemaal gek ga worden bij het krijgen van een ruggeprik. Nu weet ik natuurlijk niet precies wat ik voel, dus hopelijk kunnen jullie mij helpen. Is het zo dat je helemaal geen gevoel meer hebt, of kan je gewoon nog je benen optillen, want ik ben bang dat ik in paniek raak als ik mijn benen niet meer kan bewegen? Stel dat ik hem wel laat zetten, maar het toch niks vind, hoe lang duurt het dan voordat mijn gevoel weer helemaal terug is. En deed het zetten bij jullie pijn? Ik hoorde dat je ook een prik in je been kon krijgen, kan iemand mij dat uitleggen
Ik heb een verdunde 'halve' ruggeprik gekregen, en toen kon ik mijn benen niet meer zelf optillen. Het was een soort doof/tintelend gevoel zoals wanneer je been slaapt. Bij een volledige ruggeprik voel je volgens mij helemaal niks meer onder je middel. Met een pethidineprik heb ik geen ervaring, maar ik hoor er vaak hele negatieve verhalen over! Je wordt er een beetje stoned van maar het schijnt niet altijd te helpen tegen de pijn. Hier staat er wat informatie over: VOOR (BIJNA) ZWANGEREN - KNOV - Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen
Ik heb de epiduraal gekregen en kon mijn benen nog gewoon bewegen. Maar aan de reacties te zien toen de vpk's dat zagen, zien ze dat niet vaak haha. Heb verder ook met de ruggenprik aan geperst (voelde alles er prima doorheen) dus de prik is pas na de geboorte uitgezet. Binnen een half uur ben ik zelf naar de douche gelopen. Maar denk dat je je vragen het beste bij de vk/gyn kunt neerleggen. Dan kunnen ze wellicht ook een aantekening maken in je dossier?
Huh?! Ik heb 2 keer een ruggenprik gehad en kon mijn benen nog prima bewegen hoor!! Alleen bij het persen moest de verpleegkundige mijn benen 'aangeven' omdat het te zwaar was om ze op te tillen, maar dat kwam volgens mij meer door de houding waarin ik lag...
Ik heb bij mijn eerste ook een ruggenprik gehad en kon daarna mijn benen echt niet meer bewegen en tevens voelde ik dus ook geen weeen meer en moest ik dus aan de hand van de pieken op de monitor persen achteraf bleek dus dat ze een te zware dosis hadden gebruikt aan de ene kant erg heerlijk hoor geen centje pijn gehad maar aan de andere kant misde ik toch wel heel erg dat gevoel van de persdrang nu voelde het net of ik helemaal niets zelf gedaan had maar goed nu bij deze zwangerschap zou ik mocht het nodig zijn weer voor een ruggenprik gaan.
Hoi ik voelde mijn bene ook nog hoor wel zwaar en dof gevoel. Je mag zowiezo niet van bed als je die prik heb gehad. Bij mij is hij met 9 cm uitgezet het gevoel kwam heel snel weer terug en kon persen op gevoel. Laat je goed informeren door je vk dan komt het vast goed Liefs paula
Ik heb geen ruggeprik gehad omdat ik t me niks lijkt om m'n benen niet te voelen. Ik heb een spuit in m'n been gehad, ik werd daar stoned van maar weet precies alles na te vertellen.....sommige vrouwen zijn stukken kwijt van de bevalling, dat heb ik niet. T haalt de pijn niet weg, haalt alleen de scherpe randjes weg. Met persen was ik er volledig bij en was ik niet stoned meer
Bij een ruggeprik voor pijnstilling bij normale bevalling behoor je je benen wel te kunnen bewegen. (epiduraal). Bij een ruggeprik voor een keizersnede niet (spinaal). Hoelang het duurt voordat het weer uitwerkt is afhankelijk van de medicatie die ze gebruiken. Dat is mede de oorzaak dat iedereen een ander verhaal heeft over de epiduraal...niet elk ziekenhuis gebruikt hetzelfde als medicatie...daar zit verschil in. Of het pijn doet ligt voornamelijk en jou en je lichaam... Daarmee bedoel ik dat je moeilijk of makkelijk te prikken bent (veel vocht vasthouden,overgewicht,kleine ruimte tussen wervels)..hoe je pijngrens is (sommigen mensen gillen al bij een infuus) en hoe goed het je lukt om naar de aanwijzingen te luisteren.