Hallo allemaal, Nou de titel zegt het al een beetje he wij moeten de trap laten vervangen van begane grond naar 1e verdieping en ik ben op zoek naar ervaringen en prijsindicaties van jullie. En misschien komen er nog goede tips uit van vakmannen/bedrijven die we echt eens moeten benaderen hiervoor. Helaas heeft een vorige eigenaar (een enthousiast klusser, helaas had ie er de ballen verstand van ) de trap dusdanig mishandeld dat bij bepaalde tredes de veiligheid niet meer geborgd wordt (die tredes zou je er met wat moeite tussenuit kunnen krijgen), ook troffen we een volledig doorgescheurde trede aan (die aan elkaar hing van de lijmresten en door de vloerbedekking). Die trede hebben we nu gestut staan zodat we hem wel kunnen gebruiken, anders blijft er maar een heel klein randje over om op te kunnen lopen. Wij wonen in Zuid-Holland eventueel voor tips Ik heb zojuist ook een klus geplaatst op werkspot, maar mijn ervaring tot nu toe met andere klussen is dat er weinig reacties op komen. Dus ik probeer t ook graag even via hier
Geen idee wat er allemaal in die regio zit, maar ik zou hout bewerkers benaderen, de meubelmaker en zo.
Wij hebben anderhalf jaar geleden een nieuwe trap laten plaatsen. Prijzen zijn heel afhankelijk van het houtsoort en het uiterlijk. Onze trap is best simpel, 2 treden dan een draai op een plateau en door naar boven. Boven direct het hekwerk laten maken met rechte spijlen. Was ongeveer €1500.