Afspraken afzeggen

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebloem92, 24 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Hier nu een zelfde situatie.
    We wilden met een groep vrienden en alle kinderen bbq en en zwemmen vandaag. Uiteindelijk had iedereen al afspraken en komt er 1 stelletje (zonder kinderen). Mijn man heeft het er nu ineens over dat hij zwager en schoonzus wilt uitnodigen (met kinderen, want leuk voor onze kinderen). Maar ik vind dat heel vreemd. Er is ook totaal geen match tussen die vrienden en hun dus een dikke nee.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113

Wat niet is kan nog komen toch? Ik vind het helemaal geen raar idee en idd toch leuk voor de kinderen.

3. Aries

Aries Niet meer actief

Dat zou ik dan weer helemaal geen probleem vinden.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Maar dat was niet de afspraak die je met vrienden had gemaakt - die kijken uit naar een leuke dag - zoals afgesproken en die zitten dan ineens met die familie 'opgescheept' - dan hadden ze zelf misschien ook liever wat anders gedaan? Dus ik zou het ook zeker niet doen.

@ts: Ik ben ook 'afspraak is afspraak' - hooguit zou je nog contact opgenomen kunnen hebben en kijken of ze óók niet iets beters heeft voor de warme dag. Maar mogelijk heeft zij ook juist een betere afspraak laten schieten, omdat ze dit met jullie afgesproken had! Gezien haar volle agenda, zal ze best uitnodigingen of aanbiedingen gehad hebben om ergens heen te gaan! Maar hier zou het de band zéker niet ten goede komen als iemand zo makkelijk aan de kant geschoven zou worden!

Salentein en Lynx vinden dit leuk.
  5. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Dit ook inderdaad. Soms dwingt een situatie je om er anders mee om te gaan. Ik ben nu ook veel vrijblijvender met afspraken. Als iemand iets met mij afzegt vind ik het ook prima. Geen probleem :)

DQueen vindt dit leuk.
  6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Bedankt voor de reacties!

Ik had mijn tante gisteravond gebeld of ze niet liever naar het strand oid wilde, maar dat was niet zo (ze gaf aan misschien later nog te gaan).
    Ik heb haar wel verteld over onze situatie en zij zei dat we daar gewoon heen konden gaan, waarop ik aangaf dat we niet zouden gaan.
    Mijn man wilde ook niet alleen met de twee oudste naar het vakantiehuis gaan, dus uiteindelijk heb ik voet bij stuk gehouden en heb ik de afspraak niet afgezegd en zijn we ook niet later nog geweest voor 2 uurtjes.

Wat betreft afzeggen vanwege gezondheidsredenen: logisch, dat is niet omdat er wat leukers te doen valt.
    En wat betreft het 2 weken van te voren afspreken: zij heeft dus nogal een drukke agenda en belde 2 weken terug dat zij vorige week langs wilde komen, dit kon van onze kant niet dus werd het een week later.
    Zij woont overigens ook niet naast de deur dus moet dit echt plannen.

hummeltje5, Salentein, sannever en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens maar niet in dit geval. Haha.

En de kinderen hier wilden vandaag overigens samen spelen dus hebben ook totaal geen andere kinderen gemist. een volgende keer is familie weer welkom.

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik geef je groot gelijk. Hoe lullig is dat wanneer iemand iets beters te doen heeft dat ze de boel afzeggen.

Nee dat zou je ook niet waarderen bij jezelf.

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dat is Anders.

Ik zeg ook wel afspraken af als ik of mn kinderen ziek zijn. .maar ik zeg geen afspraken af omdat ik iets beters /leukers te doen heb.

10. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Afpsraak is afspraak en dan de reden van je man "omdat naar het strand gaan leuker is" ... nee sorry ik denk dan aan het feit dat je tante er waarschijnlijk naar uitkijkt en dan afgebeld gaat worden van "ja want jij bent niet leuk genoeg om te winnen van twee situaties PARDON ... serrieus als iemand met zo'n reden zou afbellen dan zou voor mij ook een reden zijn om helemaal niet meer te komen!

NiVa0230 vindt dit leuk.
  11. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Even off topic en zeker niet slecht bedoeld, maar ik vind je bericht in combinatie met je handtekening wel grappig :D

Athina vindt dit leuk.
  12. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    #52 Heartofhope, 26 aug 2019
    Laatst bewerkt: 26 aug 2019
    Ik ben ook heel erg van afspraak is afspraak. Afspraken kunnen alleen met wederzijds goedvinden verzet of afgezegd worden. Bij ziekte oid is het natuurlijk weer anders. Maar een afspraak afzeggen omdat er eventueel een leukere uitnodiging is gekomen vind ik echt not done. Lekker voorbeeld voor je kinderen ook.

13. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Nou dit. Als je kind met een vriendje heeft afgesproken en later komt een 'leuker' vriendje vragen om te spelen dan keur je het toch ook niet goed dat ze dan vriendje 1 weer afzeggen? Dat kan echt niet.

Ik vind jouw oplossing dat je man met de oudste kinderen wel gaat een hele mooie. Ik moet zeggen dat ik het zwemmen met een baby in deze hitte ook niet echt zou zien zitten, volgens mij zit je dan het beste thuis helemaal als je zelf ook nog fysieke ongemakken hebt.

Ik heb een vriendin gehad die wilde nooit wat afspreken, alleen last minute (lees; heb je NU tijd om iets te gaan doen) omdat ze graag "haar opties open hield". Kortom afwachten of er iets leukers te doen was dan met mij afspreken. Nou daar was ik op een gegeven moment wel klaar mee. Diezelfde vriendin heeft ook een keer geflikt een afspraak met mij af te zeggen (we zouden op stap) met een smoesje en later bleek dat ze met andere vrienden iets was gaan doen. Nou dat voelt niet echt lekker kan ik je vertellen.

NiVa0230 en tuc vinden dit leuk.
  14. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Als het een hele leuke, dagvullende activiteit is versus een kraambezoekje van een uurtje, dan vind ik dat je best contact met je tante kunt opnemen om haar te vragen of ze er bezwaar tegen heeft om een andere afspraak te maken. Ik zou hier persoonlijk in haar situatie begrip voor hebben en er geen probleem mee hebben. Ik zou het niet eenzijdig afzeggen, dat vind ik niet kunnen, maar als je een goede band hebt met iemand kun je toch prima even voorleggen dat jullie dit erg leuk lijkt met de kinderen en dat dat niet makkelijk op een ander moment is te plannen. Als ik de tante was zou ik dan altijd denken 'vooral lekker doen, wij spreken even iets nieuws af'.

Dubbelgeluk en Whoopy vinden dit leuk.
  15. tuc

tuc Niet meer actief

Jep, zo'n stel hadden wij in de vriendengroep ook. Als je iets wilde afspreken was het steevast: ik weet niet of we dan kunnen. De eerste keren dachten we dat ze al een afspraak met iemand hadden maar het niet zeker was of die doorging (ivm werkroosters ofzo) maar daarna bleek dat ze dus idd niks vast legden om te kijken of er iets leukers voorbij kwam. Ik vond dat zo onaardig. Met verschillende gezinnen en hobby's moet je soms wel lang van te voren vastleggen anders komt het er nooit van.
    Wij waren gelukkig niet de enige die dat irritant vonden, de hele groep ergerde zich eraan.

Salentein vindt dit leuk.
  16. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Juist wel!

Ik heb veel liever dat mensen bij mij zijn omdat ik voor hen op DIT moment de beste keuze ben, en niet omdat het 2-3 weken geleden afgesproken was, terwijl ze nu liever iets anders deden.

Van zo'n verplicht nummer zou ik alleen ongemakkelijk worden. Ook als ik de tante was in dit verhaal.

Whoopy vindt dit leuk.
  17. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Ik heb liever dat mensen mij belangrijk genoeg vinden om zich aan hun afspraak te houden als ze een leuker aanbod krijgen. Als er iets leukers op hun pad komt er. Als de afspraak wordt afgezegd omdat het andere nou eenmaal leuker is, ben ik blijkbaar niet belangrijk genoeg. Dan weet ik dat ik voor die ander dus ook niet zoveel moeite hoef te doen.

mama079, pluk, suus1983 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Exact.

Heartofhope vindt dit leuk.
  19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ieder zn ding he.

Die afspraak is toch niet met het mes op de keel gezet of wel? Nee die is gemaakt omdat je graag bij elkaar langs wil en sociaal wil zijn.

Als je dan afzegt omdat er iets nóg leukers langskomt ben je gewoon een dikke aso.
    En ik moet zelfs zeggen, dat dat bij mij een vriendschap op het spel zou zetten.

Heartofhope vindt dit leuk.
  20. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dan zou ik nooit spreken over een goede band of een vriendschap.
    Snap echt niet waar mensen zo gewichtig over doen, het zijn maar een paar uur in het leven. Die komen vast wel op een ander moment terug.
    Als mensen een complete relatie daar aan ophangen, is deze in mijn ogen nooit iets waard geweest.

Whoopy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina