heb je recht op zwangerschapsuitkering als je vlak erna ontslag neemt?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door aimee83, 20 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Ik werk al 6 jaar voor dezelfde werkgever. Volgend jaar willen we elders gaan wonen. Ik wil graag voor die tijd een kindje. Tot wanneer heb je recht op zwangerschapsuitkering,
    Als ik bv in okt met verlof ga en in februari weer moet komen werken maar dan ontslag neem? Hoe werkt dat.
    Alvast bedankt!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste aimee83,

Ik begrijp dat je niet van plan bent te blijven werken bij je huidige werkgever. Je wilt graag weten of je dan nog recht hebt op een zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO).

Ga je uit dienst tijdens je verlof? Je hebt nog steeds recht op de uitkering. Geef de wijziging door zodat UWV de uitkering aan je kan overmaken.
    Neem je ontslag na je verlof? Dan heeft dit geen gevolgen voor het recht op WAZO.
    Het zou wel gevolgen kunnen hebben voor het recht op bijvoorbeeld een WW-uitkering.

Neem je voor je verlof ontslag? Maar ligt je werkelijke of vermoedelijke bevallingsdatum binnen 10 weken na einde dienstverband? Dan kun je ook nog recht hebben op WAZO.

Actuele informatie over einde dienstverband tijdens je verlof vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Mariël
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina