Vraagje nav Keizersnede

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door PetraK, 4 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi

Heeft iemand van jullie 'ervaring' hoe snel je weer plat bent na een keizersnede?
    Bedoel ik ben nu toch bijna 4 maande terug bevallen doormiddel van een keizersnede, maar heb nog een ardige toeter voor mijn gevoel.
    Hoe lang duurt het voor je weer vlak bent..... (ik zal geen strak buikje meer krijgen, maar ben wel slanker geweest dan nu ;) )

2. Thea

Thea Bekend lid

19 mei 2006
    507
    0
    0
    Ik heb 2x een keizersnee gehad en na elke keer hield ik 2 kilo extra over. In totaal ben ik nu dus 4 kilo zwaarder dan voor de 1e zwangerschap.

En ik heb nu, na bijna 2 jaar, nog steeds een klein buikje. Het is niet veel, maar toch nog wel zichtbaar (vind ikzelf dan...). Ik heb nooit buikoefeningen gedaan of wat dan ook.

Wanneer ik nu precies weer in mijn eigen kleding paste weet ik niet meer, is alweer te lang geleden, haha.

maar meis, voor jou is het je 3e geboren kindje en je bent "al 37" (zelf ben ik 39 dus ik mag het zeggen, hihi), dus dat kan ook meespelen dat je buik niet meer helemaal plat wordt, hoor.

3. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Ik heb ook na 2 keizersnedes een buikje overgehouden. Voor anderen nauwlijks zichtbaar, maar ik had altijd een platte buik, dus voor mij is dit echt een buikje.
    Boven het litteken is er bij mij een kleine verdikking en die is ook niet weg te krijgen helaas.
    Ach...het hoort er bij. (maakt volgens mij weinig uit hoe je bevallen bent muv het litteken natuurlijk.)
    Heb trouwens nooit buikspier oefeningen gedaan...wil er nu wel mee gaan beginnen (na 2 jaar). Ben bang dat het buikje na een volgende zwangerschap namelijk alleen maar meer wordt.

4. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Helemaal platworden nee dat geloof ik niet meer hahaha
    Maar terug in maatje 38/(40) maar al te graag :)

bedankt voor jullie ervaringen meiden... zijn wij de enigste 3 dan eigenlijk met ks?

5. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    ik heb ook een keizersnede gehad en er ook een klein buikje aan over gehouden, ik geloof niet dat ie nog helemaal weggaat.

6. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik heb ook een keizersnede gehad en heb ook nog een heel klein beetje m'n buikje. Maar is dat ook niet zo als je gewoon bevallen bent, dat dat buikje wat blijft?

7. wendy80

wendy80 Bekend lid

21 jun 2006
    510
    0
    0
    moeder
    overijssel
    ik was tijdens mijn zwangerschap 11 kilo aangekomen.
    na de keizersnee had ik er al binnen een week 12 kilo af.
    ja ik ben nu nog slanker als voor de bevalling.

liefs wen

8. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik heb ook nog steeds een buik(je) ik heb al wel gemerkt dat ie iets platter wordt,

9. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hmm

En ik maar denken dat je na een keizersnede altijd direct weer plat bent.
    Ik heb ook een keizersnede gehad.
    En tijdens het hechten hadden de artsen moeite om het weer aan elkaar te krijgen.
    Ik was dezelfde dag nog zo plat als een spreekwoordelijk dubbeltje.
    Eigenlijk heb ik niet geweten dat je na een keizersnede vaker een buikje overhoud.

Ik weet het daarom verder niet hoe snel dat gaat.
    Schuine buikspier oefeningen en rechte tzt zal je buikje vast wel dunner maken aangezien het eigenlijk vaak alleen maar gaat om slappe buikspieren omdat ze doorgesneden zijn.

Komt vast wel goed.

Deel Deze Pagina