afspraken voor bezoek of 'vrij inlopen' tijdens kraamweek

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door pim, 17 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Wij hebben ook op het kaartje laten zetten of ze eerst even willen bellen voordat ze langskomen. Zo kun je het bezoek zelf een beetje inplannen en verdelen over de dag(en).

2. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Wij hadden ook op het kaartje staan dat er eerst gebeld moest worden voor bezoek. Je zou inderdaad denken dat het merendeel van de mensen een gezond verstand bezit, is helaas niet altijd het geval..

De eerste dagen hebben we alleen naaste familie en goede vrienden laten komen. De tweede week zijn de buren even een uurtje langs geweest. Omdat we tegen een verbouwing en verhuizing aan zaten wilden we voldoende rust met de intentie dat we later wel een kraamfeest zouden geven, haha dit is er alleen nooit van gekomen.

De een vind het prettig om gelijk veel visite te ontvangen, de ander doet het liever gedoseerd. Denk alleen wel aan je rust want je kunt echt gebroken zijn en dat geld voor je man/vriend ook!

3. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Tja, als ze in ons geval (geen tekst op het kaartje met de vraag om te bellen, of rusttijden) erg ongelegen komen, dan hebben ze helaas gewoon pech. Misschien leren ze op die manier hun gezonde verstand een beetje op bouwen.... :) ;)

4. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Hmm ik vind het toch boeiend deze topic aangezien ik me hier ook suf over zit te piekeren.

Ik wil namelijk er wel iets over neerzetten op het geboortekaartje. Maar liever geen "zakkelijke" tekst of al die standaard dingetjes.

Ik wil gewoon echt een tekst erop hebben wat mensen wel waarderen ;)

Iemand suggesties?!

5. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Wij hebben niets op het geboortekaartje gezet over bezoek, wij hadden dus ook zoiets van; we zien wel!
    Eigelijk is het nooit te druk geworden en liep het wel!
    Ik heb een heerlijke kraamtijd gehad en de visite heel erg verdeeld gekregen, maar voor ons heel fijn.
    De eerste dagen mocht Lynn door bijna niemand vast gehouden worden, omdat zij met de vacuum is gehaald en ze daar door eigelijk een lichte hersenschudding had, dus dat hadden ze ons erg afgeraden om te doen, dus bij ons zijn er weinig fotoos van in het begin dat Lynn met iemand anders dan ons op de foto is gekomen. Alleen beide oma,s hebben haar vast mgen houden en mijn jongste zusje die ook zwanger is!
    Veel mensen wisten dit ook, en hebben daarom hun kraamvisite uitgesteld tot Lynn weer wat beter was.
    Groetjes Carry

6. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Juist daarom.. Bij ons weet ik het zeker dat iedereen ons kleintje wilt vasthouden enz. En zou het zo lullig vinden om te moeten zeggen dat het niet kan..

7. Jansen

Jansen Bekend lid

6 nov 2005
    588
    0
    0
    Wij hebben het er eigenlijk nog niet over gehad maar ik denk niet dat wij "restricties" gaan aangeven op het kaartje. Iedereen is welkom en ik ga er van uit dat men toch even belt voor men langskomt.

Komt allemaal wel goed! Lijkt me vooral heel gezeliig...

8. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    Sommige mensen hebben gewoon geen gezond verstand.
    Toen ik net dinsdags bevallen was, kregen we vrijdagavond visite, wel afgesproken hoor, maar wij hadden er maar iets van een tijd bij genoemd half 8 geloof ik.
    Ze kwamen pas om 10 over 8 en bleven tot 10 uur naast mn bed zitten. Ik durfde dr eigenlijk niks van te zeggen, want ze wonen een uur rijden van ons af. Mijn man idem dito. Uiteindelijk heb ik ze toch maar naar beneden gestuurd dat ik toch echt graag mn ogen dicht wilde doen. O, o ja, nou misschien moesten wij dan maar eens gaan... :rolleyes:
    Ik was al steeds meer gaan liggen enzo, maar sommige mensen begrijpen zelfs de hints op kaartjes niet (of ze willen ze niet begrijpen).[​IMG]

Als je net bevallen bent en je van die gebroken nachten hebt, heb je toch echt geen zin om tot 10 uur 's avonds bezoek te hebben

9. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    KEEJBIE,

wat vind je van,
    wilt u ons met een bezoekje vereren?
    graag eerst even telefoneren.
    dat komt er bij ons op te staan, vind het nog wel grappig.

10. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Wij zetten er alleen op: Visite is van harte welkom tussen 9.30 en 13.00 Ze hoeven niet te bellen, want dan heb je idd ook nog al dat gebel ( en wij zijn niet echt bellers) Ook vind ik het wel zo gastvrij dat ze 's ochtends gewoon langs kunnen komen, zonder moeilijk gedoe. En de kraamhulp is er dan ook ;)

XXX

11. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    Bij ons was het een probleem dat er veel vrienden en familie ver weg wonen. Dan is het niet te doen om zo'n tijd in een kaartje te zetten. Maar als alles in de buurt woont is het wel makkelijk ;)

12. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Wij hebben niet op het kaartje gezet dat ze moeten bellen vantevoren. De meesten - buiten familie en beste vrienden - doen dit toch wel. Dat was bij ons tenminste wel het geval. In de kraamweek kwam vooral familie en vrienden. Vaak maar even een kwartiertje. Of zo even snel een bloemetje brengen. Heel gezellig.
    Mijn rusttijden vind ik wel heel belangrijk. Bij ons is dat van 12.00 -15.00 uur en na 21.30 uur (Misschien maak ik hier nog wel 21.00 uur van). Bij mijn eerste had ik na 22.00 uur. Bleven de mensen nog vaak hangen tot 23.00 uur. Moesten we ze op een gegeven moment echt wegsturen. Want ik moest 's nachts natuurlijk weer gewoon op om te voeden.
    Ik heb trouwens wel maandenlang met kraamvisite gezeten. Ik raad ook iedereen aan om 2 dagen in de week voor jezelf te houden en geen bezoek te laten komen. ;)
    Gina

13. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Wij laten het aan de mensen zelf over, ik denk dat we op de kaart zetten:

Beschuit met muisjes komen eten?
    laat het ons dan even weten, en dan de telnmr
    zoiets denk ik..

kunnen ze zelf min of meer bellen als het hun uitkomt, en wij kunnen het allemaal een beetje plannen, zodat niet iedereen tegelijk komt, (dan heb ik 40 man/vrouw/kind over de vloer, denk niet dat dat gaat passen ;) ) heb een erg grote familie.

14. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    op het geboorte kaartje

dit was de tekst:

Ow ja mama en ukkie doen tussen 12.00 en 15.00 een tukkie
    En na een uurtje of 20.00 houden wij haar in ons macht

Dus als je langs wilt wippen laat het ons dan even weten
    Zodat we niet alle beschuitjes met muisjes zullen opeten

kaartje was geschreven uit naam van mijn 2 oudste kids

15. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ik zie best wel op tegen allemaal dat kraambezoek.. maar ja, het hoort erbij!
    Niet dat ik het niet gezellig vind of dat ik niet zo'n sociaal persoon ben, maar ja... je ligt toch in bed en bent moe, enzo... ik ben een enorme controlfreak... maar ik zal het allemaal wel overheen moeten laten komen...
    ik wil eigenlijk ook een leuke, originele tekst/gedichtje op de kaart, iemand iets leuks?

Gr. Niki

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Wij hebben duidelijk onze rusttijden in het kaartje gezet (iets van 12.00 tot 15.00 en na 21.00 uur rusten wij uit)

En daaronder nog de tekst

Als u mij wilt zien
    Bel dan even anders slaap ik misschien.

Persoonlijk zie ik het helemaal niet zitten om het maar op zijn beloop te laten gaan.
    Ik heb een kleine familie maar mijn tante en oom kennende komen ze op de eerste dag dat de kraamzorg weg is en dan meteen met beide dochters en hun families. (in totaal 6 volwassenen en 2 kinderen onder de 6) en dat zie ik dus helemaal niet zitten.
    Dus ik hoop ook dat mensen zo snugger zijn om dan ook te bellen en misschien doe ik ook nog wel zo als vrienden van ons.
    Die werden zo gek van constant de telefoon dat ze er 1 dag uit hebben gezocht (tijdens de kraamtijd) en niets hebben afgesproken en de haak ernaast hebben gelegd (en de deurbel er achterweg hebben gedaan).

Groetjes

17. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    wij hebben alleen neergezet dat ze even moeten bellen, ik mag hopen dat de meeste mensen wel weten dat ze niet om tien uur 's avonds moeten komen, verder vind ik dat familie en naaste vrienden gewoon binnen kunnen lopen.

18. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Lastig hoor! Wij hebben het er ook over gehad. Een klein voordeel is dat ik halverwege juli ben uitgerekend, dus niet iedereen is dan in het land. Ouders, schoonouders, zus en goede vrienden mogen om mij wel de 1e of 2e dag even langskomen. Toen mijn zus was bevallen, hebben we haar direct 's avonds in het ziekenhuis bezocht; dat kon ze heel erg waarderen, want ze voelde zich behoorlijk alleen daar met andere vrouwen. Daarna zijn we een week later wat langer, maar dan thuis, op kraamvisite geweest.
    Wij vermelden ook niks op het geboortekaartje. Wel hebben we alleen het mobiele nummer van mijn vriend op het kaartje gezet; ik ga ervan uit dat mensen dan snappen dat ze zijn nr. moeten bellen om een afspraak te maken. Ons vaste nummer is voornamelijk voor familie handig, maar die komen in het prille begin. Kennissen, verre familie, collega's, die zullen wel bellen voor een afspraak na de kraamweek. En mijn vriend meldt het ze anders ook! Als je kraamvisite verdeelt, dus niet elke dag en zeker niet langer dan een uur, dan is het (hopelijk) te doen. Maar uiteindelijk weten we dat pas na de bevalling ;)
    Liefs,
    Lise

19. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    hier gaat alles op afspraak (ook ivm ruzies binnen de familie).....de eerste 2 a 3 dagen alleen voor zeer naaste familie en daarna zien we wel.....

Deel Deze Pagina