navelbandjes

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door -, 8 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi

even een vraagje voor de pas mama's of voro de aanstaande mama's

Wie van jullie gebruitk nog die zachte navelbandjes?
    Ik heb ze bij Alysha gebruikt en vond het toch wel ideaal, lekker zacht om die navelstomp heen.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Nou dat is toevallig. Gisteren had ik het op mijn werk over navelbandjes en de verloskundige zei toen dat het gebruik van navelbandjes niet meer is. Zelf als de navel wat ontstoken zou zijn gaat er geen bandje meer om, de kinderartsen in ons ziekenhuis zijn er ook geen voorstander van en het kan van invloed zijn dat het naveltje er niet mooier van wordt. Baby's hebben echt geen last van het klemmetje en zonder navelbandje droogt het ook veel sneller in. Dus mijn advies (en dat van anze afdeling ;) )is gebruik geen navelbandjes,

Kwebbel

3. Niet meer actief

Hihi, dank je wel voor de info.

Ik ben zelf kraamverzorgende geweest en inderdaad het klopt dat het eigenlijk niet meer gebruikt wordt, maar ik moet zeggen dat ik het toch wel fijn vond om te gebruiken en haar naveltje ziet er heel mooi uit en was heel snel ingedroogd op dag 3 al.

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    zo zie je maar weer, doen waar jezelf het beste bij voelt. Het is ook echt een advies, en zeker geen must ;)

Kwebbel

5. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik heb ze ook aangeschafty, en ben eigenlijk ook van plan om ze te gaan gebruiken. Op de een of andere manier lijkt me het een prettiger gevoel voor de kleine!

6. Niet meer actief

Linda dat gevoel heb ik dus ook eigenlijk.
    Vooral omdat de rand van de luier prcies over die navelstomp loopt lijkt me dat niet zo prettig voor de kleine. Ook als ze een lekker volle luier hebben dan kom die ontlasting of urine niet direct op het navelwondje maar op het navelbandje. Ik vind dat een erg prettig gevoel voor de kleine en ook voor mezelf

7. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ze zijn niet voor niets op de markt gebracht toch ? ;)

ik heb ze bij Dave en Ameé ook gebruikt bij Caitlin niet ik had zachte gaasje die ik erop deed
    had er eigenlijk niet meer aan gedacht :oops:

8. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Bij Lisa hebben ze 1,5 jaar geleden gewoon een gaasje om het navelstompje gedaan.. werkt prima!

9. Corretje

Corretje Lid

11 jun 2006
    46
    0
    0
    Ede
    Bij de geboorte van de jongste hebben we ze wel gebruikt, maar dit was omdat onze oudste het een heel erg eng gezicht vond, dat helicoptertje op de buik van haar zusje ;)

Nu gebruiken we ze door de ring van de speen heen, als doekje dus.

10. Door

Door Bekend lid

7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Ik ga ze ook niet aanschaffen, mijn zus had ze wel in huis maar de kraamverzorgende gebruikte gewoon een gaasje....

11. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Wij hebben ze ook niet gebruikt, al heb ik ze wel in huis. Ik gebruik ze straks, na de (eerste) enting! Het schijnt fijn te voelen als je een koel iets op de geprikde plek doet, een navelbandje kan je handig om het beentje wikkelen en met luiertapje vastmaken. Azijn erop neemt de prikpijn zelf weg. (alleen moet je dat natuurlijk niet doen, als de prikplek nog open is, dan prikt de azijn natiuurlijk)

12. Niet meer actief

Hoi nou ik als kraamverzorgende gebruik ook gewoon navelbandjes als mensen ze hebben. Om het stompj edoe ik een gaassje en daaroverheen het bandje.heb gemerkt dat de navelstjes beter indrogen en vooral wanneer de stompjes eraf zijn dat het naveltje met gaasje lekker droog blijft. Vaak is hij zonder bandje na 1 flinke plas(vooral bij knullen) kletsnat

13. Niet meer actief

Met as heb ik ze ook niet gebruikt, binnen 5 dagen was de navel eraf..

14. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

ik heb ze ook aangeschaft en ik vind het zelf handig. Mijn vriendin is 3 weken geleden bevallen en zij gebruikte ze ook en ging hardstikke goed.

15. Niet meer actief

Zo zie je maar dat meningen verschillen. hihihi

Ik ben er ook erg voor om ze te gebruiken. ze zijn zo lekker zacht en heb nog nooit gehad bij mijn dochtertje dat haar bandje nat was geworden van de urine

16. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Ik had ze ook aangeschaft en mijn kraamverzorgenden die hebben het nooit gebruikt. Het naveltje was bij allebei mn kids wel heel snel ingedroogd. Veel kv gebruiken ze niet eens meer dus. En als het stompje eraf is dan is het niet meer nodig. Dus deze keer schaf ik ze niet aan.

17. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Ik had ook nog geen navelbandjes, maar goed luca ligt nu in het zkhs op de neon, dus heb het daar even gevraagt, ze gebruiken daar nml ook geen navelbandjes omdat ze er indd geen voorstander voor zijn om er wat om te doen. De kans op een ontstoken naveltje zou dan juist groter zijn.

Deel Deze Pagina