Mijn werkgever vraagt om een afsprakenkaart, dit terwijl ik al een aantal dagen afwezig ben geweest en heel veel op mn vrije dagen plan (zoveel als mogelijk is) Nu heb ik geen afsprakenkaart en heb ook geen zin om bij ziekenhuis het te vragen. Hebben jullie werkgevers hier ook om gevraagd? Vind het eigenlijk een beetje wantrouwig. (misschien ligt het aan mij?!) Groetjes Maamaa
Wat gek van ze. Vind het ook net over komen of ze je niet vertrouwen. Maar volgens mij mogen ze daar niet eens om vragen toch>?
Bij mijn werkgever gaat het gelukkig allemaal op vertrouwen... Volgens mij mogen ze er niet om vragen, tenzij ze daar gegronde redenen toe hebben.
vind het behoorlijk wantrouwig. je ziet toch niet meer op school.. kom op, net of je daarover gaat liegen. vervelend.
Hey Maamaa, Wat stom dat je werkgever hierom vraagt. Je hoeft deze niet te overleggen. Het is namelijk in de wet vastgelegd dat werkgevers hier niet om mogen vragen. De enige manier is om het via de arbo te spelen. Het is nou niet echt een kwestie die je uit je duim zo zuigen. Buiten het feit dat de ziekenhuizen voor de ivf of icsi geen afspraken kaarten geven. Succes. Groetjes, Elvira
Jeetje dat vindt ik ook wel erg wantrouwend overkomen je liegt er toch niet om? Mijn werkgever is juist heel betrokken en snapt het allemaal volkomen, ik heb 1x per 4 weken een gesprek met mijn hoofd om even te bespreken hoe het gaat en hoe de behandeling er voor staat.
Dank je wel voor jullie antwoorden, begon al aan mezelf te twijfelen. Ga gewoon aangeven dat ik geen afsprakenkaart heb en dan zullen we wel zien hoe ze reageert. Nogmaals thanks! maamaa
Bij mijn vent op ze werk doen ze er ook heel moeilijk over. Ze vragen steeds waarom hij zovaak vrij moet heben en waarom het niet op een andere dag kan of zo. Balen hoor! Liefs Marjo
Misschien een idee om een brochure ofzo te geven waar instaat dat je in deze situatie zo onderhand in het ziekenhuis WOONT?! En tja, jullie vragen er ook niet om om net op een dag te moeten dat het zo'n k*twerkgever niet uitkomt..En dat terwijl alles vast wel doorgaat zonder jullie... Mensen reageren vaak ook uit (domme) onwetendheid.
Je hebt het recht om te zeggen dat hij daar feitelijk niks mee te maken heeft en dat hij je maar moet vertrouwen op je woord. Kom op zeg, volwassen mensen, toch? Maar het kan idd zijn dat hij vindt dat je erg vaak afwezig bent en dat hij niet snapt waarom. Misschien is dat idee van de brochure dan nog niet zo slecht.
Bij ons ziekenhuis geven ze wel een polikaart, alleen staan niet alle afspraken daarop vermeld. Greets Beeb