Weet het ff niet meer.

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door rusly, 12 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rusly

rusly Lid

11 jul 2011
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal.
    zal mij even voorstellen , ik ben moeder van 2 kids en het gaat over mijn dochter van bijna 6.
    Ze is altijd al vrij aanwezig en altijd bezig geweest maar sinds ze naar school gaat zijn we al heel wat keren op gesprek geweest,want de juf van groep 1/2 vind dat ze wel heel veel problemen met haar concentratie heeft. Ze vraagt veel aandacht,wil heel veel bevestiging ,kan slecht met uitgestelde aandacht omgaan en is meer met andere kinderen bezig dan met zichzelf.Er is al een intern begeleider bij geweest en zijn nog steeds aan het kjken hoe en wat.
    Ook is het zo dat resultaten ernaar zijn er er over gedacht word haar nog een jaar extra te laten kleuteren.

Nou gaat het thuis ook regelmatig moeizaam. Het is echt een lieve meid maar we hebben vaak strijd. Als ik alleen met haar ben of als ze alleen bij oma is gaat het wel aardig maar zodra we op visitte zijn of als man net thuis is of in diverse andere situates dan word ze druk en gaat veel aandacht vragen door vanalles te blijven vragen en tussendoor praten en druk doen.
    Als mijn man uit zijn werk komt of ze zitten met gezin in de auto kunnen we amper gesprek hebben want ze blijft erdoor heen komen. Boos worden helpt nauwelijks.
    Ook kan ze niet lang spelen,ze is alles snel zat.
    Nu ging ze met 5 jaar op zwemles en we hadden gedacht dat dat wel goed zou gaan aangezien ze dus al iets ouder was en vrij groot dus fysiek wat sterker en totaal niet bang maar nu in badje 2 blijkt dat het niet gaat.
    Gister kjkdag en nadat ik vroeg hoe het ging kreeg k weer het bekende antwoord. Moeizaam,moeizaam,moeizaam zei ze .Concentratie zeer slecht en ze kon het voordoen en mandy knikt van ja en juf draait zich om en ze is het vergeten lijkt wel.

Op dat moment trok ik het ff niet want hoor dus overal hetzelfde en barste in tranen uit.Waarna ik in gesprek kwam met andere moeder.
    Ik vertelde over het probleem en van school en thuis en zij vertelde dat haar dochter dat ook had en die bleek na testen adhd te hebben en heeft nu medicijnen en is totaal veranderd en heeft school goed ingehaald.
    Ik had nooit bij adhd nagedacht aangezien ze thuis dus ook rustig tv kan kijken of uur op haar ds en dacht dat adhd voornamelijk alleen druk was.

Nu ben ik aan het googlen gegaan en word er gewoon heel onzeker over. Want hoe gaat het verder?
    Ook sprak ik iemand die zhaar zoon is volwassen en had/heeft adhd en als ik dan hoor hoeveel problemen/ellende die meegemaakt hebben daar word ik best verdrietig van.

Word het altijd erger? Ik maak mij waarschijnlijk wel een beetje te druk nu maar je leest er zo veel over.
    En over die medicijnen lees je ook niet heel veel goeds. Maar wil gewoon dat ze leuke tijd heeft op school en dat de strijd thuis ook minder word.
    het is gewoon niet leuk om alleen maar negatieve dingen over je kind te horen. want het is verder echt een schat. Ze is heel sociaal en meedenkend. Ook erg lief.

En mischien een hele stomme vraag maar hoe word het getest en zit dat in het basis pakket van de verzekering want financaal kunnen wij net aan rond komen met ons inkomen.

En mocht ze het hebben hoe gaat het verder? Voor degene met kinderen met adhd , komen jullie kinderen goed mee op school.
    Zie nu waarschijnlijk heel veel beren maar maak mij best veel zorgen.
    Hoop dat jullie mijn verhaal nog kunnen volgen en zou graag jullie ervaringen horen

groetjes mama van mandy

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Vervelend en kan me helemaal voorstellen dat je het allemaal even niet meer weet.

Ik heb zelf geen ervaring met adhd, maar mijn vriendin heeft wel een zoontje met adhd, maar gebruikt (nog) geen medicatie.
    Wat zij wel gebruikt is visolie, en met een duidelijk verschil.
    Als zij even geen visolie geeft dan is zijn concentratie echt slecht.

Ik zelf gebruik ook visolie voor mijn zoontje, niet omdat hij druk is, maar hij is snel druk in zijn hoofd waardoor hij slecht slaapt en niet goed in zijn vel zit, we hebben een week zonder visolie geprobeerd, maar we waren blij dat we weer begonnen ermee.

Visolie is gewoon een natuurlijk product, dus het proberen waard, ga er maar eens op googlen adhd en visolie

Hopelijk heb je wat aan mijn informatie, en succes

3. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ga een praten met je huisarts. Die kan je vast wel goed advies geven en weet ook wat jou moeilijkheden daarbij zijn. Kun je in ieder geval ook eens van je af praten en dat lucht ook op.

4. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Allereerst contact met school goed onderhouden.
    Fijn dat de intern begeleider er al bij betrokken is.
    School kan een plan schrijven om haar te helpen (een handelingsplan) en kunnen eventueel haar in de interne zorgcommissie zetten (meerdere deskundigen geven dan tips).

Mocht het nodig zijn dan kunnen er onderzoeken gedaan worden en kunnen ze komen observeren.
    Dit kan door een orthopedagoog/preventief ambulant begeleider.
    School betaalt deze dingen, mochten zij het nut er van inzien.
    Dan wordt het plan aangepast met tips die uit het onderzoek komen.

Ook de huisarts zou kunnen helpen, mocht je dan een test willen dan betaal je deze zelf/zorgverzekering. Mocht je dochter AD(H)D hebben en mocht je medicatie willen gaan gebruiken, dan is het wel van belang dat zij ook hulp hierbij krijgt en dus niet alleen lukraak medicatie.

Rust, regelmaat en ritme zijn sowieso belangrijk.
    Bij sommige kinderen helpen bijv. pictogrammen.

5. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Weinig meer toe te voegen :) ik studeer zelf kinderpsychologie dus weet wel het een en ander ADHD, maar wil nog even toevoegen dat een aanzienlijk deel van de kinderen met ADHD in de volwassenheid hier weinig tot geen last meer van heeft, dat neemt misschien wat onrust bij jou weg? Sommige blijven er last van hebben, maar het kan dus ook dat ze er 'overheen groeit' mocht ze het hebben.
    HOeft helemaal niet, eerst maar eens testen :) maar gezien de dingen die je beschrijft, zou het wel kunnen.
    Verder gebeurt bij ons een diagnose ook vaak aan de hand van 3 'settings' waarin het kind onrustig/druk/ ongeconcentreerd gedrag vertoont. Alleen op school of alleen thuis druk is meestal niet genoeg voor ADHD, moet bvb én thuis én op school én bij oma/zwemles/kerk/knutselclub etc.

En als laatste: er zijn ook 'voordelen' van ADHD, zo zijn deze kinderen vaak heel sociaal en hebben weinig last van verlegenheid :) En medicijnen hebben idd veel bijwerkingen, het ligt aan de persoon of het aan te raden is. VAak raden ze het op erg jonge leeftijd nog niet aan, maar proberen het eerst met gedragstherapie, en homeopathische middeltjes zoals die visolie kunnen ook zeker geen kwaad .
    Heel verhaal geworden, hoo pdat je er wat aan hebt!! Je hebt toch wel een geweldige dochter, of ze nou ADHD heeft of niet verandert daar niets aan :)
    xx

Deel Deze Pagina