Hier wonen vrienden eigenlijk allemaal in de buurt. Wij spreken maandelijks af gewoon met 1 of 2 stellen en 1x per jaar gaan we ergens heen waar het voor de kinderen heel leuk is en gaan savonds met zijn alle ergens eten. Gaat tot nu toe nog prima.
Oh we wisselen ook af hoor. De ene keer gaan de kinderen mee en de andere keer hebben we een oppas (als het savonds is). Ik vind het heel belangrijk dat mijn kinderen leren om zich aan te passen als iets niet gaat volgens de routine. Bijv. later thuis omdat we ver weg zijn geweest, uit-eten loopt uit, middagslaapje kan niet want we zijn in de dierentuin oid. Ik let wel op dat het geen weken achterelkaar gebeurd. Want structuur vind ik dan ook weer belangrijk ipv altijd met de kinderen slepen.
Wij nemen ze gewoon altijd mee. De ene keer gaan we overdag en dan gaan alle kids gewoon lekker spelen en de andere keer gaan we savonds. Dan spelen ze even en gaan ze in het bed van die vrienden waar we dan zijn. Als we naar huis gaan tillen we ze over naar de auto en dit gaat altijd goed. We doen dit al van jongs af aan en hier zijn ze aan gewend. Mijn ouders deden dit ook altijd en ik heb er niks aan overgehouden
Wij spreken meestal met 1 stel tegelijk af.. En dan rond etenstijd, de kids gaan dan naar bed en dan met de volwassenen lekker eten en borrelen en kletsen Overdag afspreken doen we ook en dan gewoon kids naar bed op normale slaaptijden.. Gaat hier altijd wel goed..
Wij spreken in de zomer en winter met een groep van 16 vrienden en onze 11 kinderem af aan het strand. In de zomer spelen de kinderen daar lekker buiten en in de winter spelen de kinderen binnen in de strandtent en ook buiten. Baby's slapen in de wagen of in de auto op heen en terugreis. Vaker afspreken met zijn allen gaat echt niet. Tussendoor spreken we in kleinere groepjes af bij mensen thuis. Gaat altijd allemaal prima.
wat hier laatst was is dat we 5 kinderen hadden in de leeftijd 1,5 tot 9, we zijn naar een indoor gegaan, En de kinderen gewoon laten gaan, De kids van o daar kan je toch een boxkleed voor mee nemen? Gewoon loslaten, doen wij ook, Al spreken wij vaak gewoon in de buitenspeeltuin af hier in de buurt, heerlijk Kids lekker spelen, drinken mee eten mee enwt lekkers mee, Wat speeltjes mee en de kinderen vermaken zich uren terwijl wij gewoon lekker kletsen.. En als we s'avonds afspreken is het vaak, dat we met zijn allen en alle kinderen eten, daarna alle kinderen naar bed en kletsen maar
Wij hebben een vriendengroep met 12 volwassenen en 13 kinderen!! Wij gaan sowieso ieder jaar een weekend weg met z'n allen. Super leuk! De verjaardagen v de volwassen worden niet gevierd, in plaats daarvan gaan we 1x per jaar uit eten met elkaar. We vieren ook elk jaar oud&nieuw met elkaar. Dat wordt qua slaapplaatsen wel steeds lastiger. We zien elkaar op bijna alle kinderverjaardagen. En spreken ook wel eens gewoon met 1 vd stellen af. Soms overdag met de kids en soms rond t avondeten zodat we de avond voor ons zelf hebben en de kids naar bed gaan.
Afspreken zonder kinderen. En anders bij iemand thuis zodat je weet dat ze niet weg kunnen, dat praat ook makkelijker. En zorgen dat je campingbedjes etc ter beschikking hebt.
Wij spreken bij een binnen speeltuin Af, nemen dan zon arrangement van onbeperkt ranja een ijsje patat en een snack De heen weg of terug weg kan er in de auto geslapen worden, of gewoon lekker bij papa of mama op schoot.