hier een zoontje van 2 die al in de vensterbank klom voordat hij kon lopen, die over schutting klimt.. Die op speeltuin in de hoogste torens klimt..waarbij mijn hart in de keel zit.. Overal bij weg halen, nee zeggen uitleggen dat dat niet kan. Naar binnen halen. Niks helpt. Daarom ga ik regelmatig naar een speelding waar hij veilig kan klimmen en gaat hij na de zomer op peutergym.
Van wie mag ik een beetje klimgeitgen lenen? Hee, maar mijn zoontje schrijft dus al wel hè, heeee! Een heel goede fijne motoriek en grove motoriek gaan volgens mij niet samen.
hier een klim meisje en een spring jongne. er word niet op meubels gesprongen, punt. Vind het niet nodig. op de vloer prima, hangen aan de wasbak (steekt uit) en dan op de grond springen ook prima en verder stoeien en op de trampoline. op speeldingen klimmen ze maar een eind weg. Shannon is erg lenig en terk dus trek zichzelf gewoon omhoog in bijv. ballorig en loopt dus ook op de hoger stukken ( wel in speelgedeelte tot 4 jaar hoor) en klimt zelf overal heen. Colin vliegt daar de hele toko heen als we bij ballorig zijn en die moet van ons ook vaak thuis even op de trampoline springen omdat hij energie kwijt moet of heel hard samen met de (loop) fiets/ bal op het veld etc etc.
Tja, Marit houdt er zelf geen rekening mee of ze schoenen aan heeft of niet... En ze loopt geregeld al tegen me aan, voor ik het zelf goed en wel in de gaten heb Maar als ze dan schoenen aanheeft, blijft het wel bij die ene keer. En natuurlijk sta ik ook wel wat met gebogen knieën, maar Marit is een maand of 7 jonger dan jouw zoontje. En de 1m heeft ze ook zeker nog niet gehaald. Hoewel ik zeker geen fantastische rug heb, moet ik Marit veel eerder op laten houden, doordat het te zwaar wordt in m'n armen (dan wordt het risico me te groot dat ik haar op enig moment ongewild los laat), dan dat ik last van m'n rug krijg Ben wel benieuwd hoelang we dat 'spelletje' nog kunnen doen, op enig moment zal ze er toch te groot/zwaar voor worden... (zou er tenminste niet aan moeten denken hetzelfde met haar zus te doen )
toen zoontje 1,5 jaar oud was 1 keer naar ballolig geweest,was niet goed vr mijn hart..dus niet meer gegaan...
maar hij kan wel beter nu leren wat hij wel en niet kan, straks op school kan hij ook klimmen op het schoolplein en in de gymzaal en daar gaan ze het hem echt niet verbieden/aan de hand meenemen, zeker als het een kleuterplein is. Hier mogen ze alleen in het tot/met 4 jaar gedeelte alleen spelen. grotere gedeelte gaan wij mee.
veel te druk, grotere wilde kinderen spelen onvoorzichtig. zo een kleintje dat overal mee wil doen brengt zichzelf daarom in gevaar. grote kids zonder toezicht speelden gewoon erg wild bij peuter ruimte.
Maar je zoon is nu ruim 3,5. Dat is heel anders als 1,5. En hij is nu inmiddels 'een groot kind' in de peuter gedeelte, want dat is meestal van 0 tot 4 jaar. Uit je verhalen te lezen denk ik dat je je zoon juist veel plezier mee zou doen. Laat hem maar zelf leren om even voor zichzelf op te komen en zich motorisch uit te dagen. Hij kan toch gewoon proberen of het lukt om met bepaalde dingen mee te doen. En in een ballorig is alles zacht en afgeschermd met netten. Waar zou die vanaf gevaarlijk moeten kunnen vallen?
hahah hij leert wel hoor! we gaan naar gewone grote openair speeltuin met genoeg toezicht. hij speelt nog steeds met de dingen voor grote kinderen maar het is niet zo druk en de ouders van de kids grijpen in als er iets is. bij ballorig zitten de ouders bij de cafe en de kinderen doen van alles:bijvoorbeeld 8-10 jarigen bij de baby peuter gebied springen...ik vond het heel slecht,heeft eigenlijk geen extra waarde.in de winter gaan we naar n boerderij waar men van hooi van alles gebouwt heeft,maar veilig en met toezicht... en de lawaai van ballorig pfff. ik kan r niet zo goed tegen...
de kleintjes(die zijn dan 1 of 2 tussen de 8 jarigen) worden niet ruw op zij geduwd of getrokken, iedereen wacht zijn buurt en ze gaan niet wild doen...en zoontje wacht ook even op afstand waneeer de grote kinderen stoeien of ruzzie maken.
Dit is bij ons in de indoor speeltuin ook zo, het is denk ik een plaatselijke ervaring of een momentopname wat je hebt.
plaatselijk dan...zoontje speelt elke dag bij open air speeltuin waar we lid zijn. en dat vind ik prima. dat het open air is vind ik zelf ook prettiger.
zo een speeltuin vereniging.prima en rustig. wat men zegt over ballorig is dat je door de week moet gaan wanneer de kinderen op school zitten of zo...
mijn zoontje van bijna 3 ( over 2 mnd) die had thema circus op de psz..en toen had ik thuis met hem trucjes bedacht, en mocht hij van zo'n wit curver krukje afspringen, armen wijd en hup springen, vind ie geweldig... Maar ook hier een klim en klauteraar, kan extreem goed klimmen maar ook springen al van klimtoestellen enz..als er bijv zand ligt.. (van de bank kan hij ook, mag alleen niet )
Ze zijn hier bij ons een speeltuin aan het maken met heeeeel veel klauter- en klimdingen! Ik blij want dan kan zoonlief zich lekker uitleven. Ziet er gaaf uit, allemaal grof hout en van dietoestellen met dikke paln. Van de week moest ik ineens lachen om onze zoon. Ik was hem aan het insmeren op de commode (anders vliegt hij overal heen) is hij ineens helemaal panisch dat hij eraf zou vallen? Nog geen uur later zit hij alweer ergens bovenin de schutting?!?