Mijn zoontje is 9 weken oud. Door omstandigheden heb ik borstvoeding afgebouwd en overgegaan op flesvoeding. Hij krijgt hypo-allergene voeding. Nou raadde het cb aan om hem 5x op een dag 150cc te geven. Hij is 58cm en 4845 gram. Nou heb ik dit geprobeert, maar merk dat hij dan veel melk terug geeft en constant blijft slikken en kokhalzen. Bij flessen van 120cc doet hij dit niet of nauwelijks. Nu raadde het cb aan om in te dikken. Hier krijgt hij echter ontzettende krampjes van, heeft veel pijn gehad, 150cc flessen komen nog steeds omhoog. Dus gelijk weer mee gestopt. Hoor wel dat je dit door moet zetten en dat het dan beter wordt. Maar dit gaat tegen mijn gevoel in. Nu ben ik terug gegaan naar 6x 120cc ipv 5x 150cc. Kan dit?
Tuurlijk kan dat! Flesvoeding valt wat zwaarder. Als hij bij 120 niet spuugt of voeding teruggeeft hoef je het ook niet in te dikken. Krijgen ze alleen maar krampjes en onrust van!!! Gewoon lekker 6x120 geven en tzt (na een maandje ofzo) ophogen. Als je merkt dat hij hongerig is, kan je 1 fles verhogen (bijv. op het ergste honger, bijv. de ochtend). Lekker doorgaan hoor, je bent goed bezig !!!
ja juist! doen waar jij je goed bij voelt en waar je kindje het goed bij doet! als dat minder is, is dat minder prima toch! als ze hier niet meer genoeg aan geeft laat ze het je wel merken! ik zou nog niet beginnnen met indikken als dat niet nodig is!
Nicole, indikken ben ik inderdaad meteen weer mee gestopt. Zolang de flessen van 120cc nog goed gaan, idd eerst maar even zo door gaan.
Als hij het steeds terugspuugt, zal het waarschijnlijk te veel voor hem zijn! Ik heb dat ook wel eens gehad als ik hem een grotere fles gaf. Fles indikken doe ik ook (ivm reflux) maar als ik ermee kon stoppen deed ik het, want het veroorzaakt inderdaad krampjes dat spul. Ik vind het ook wel best veel eigenlijk... Mijn zoontje (14 weken) krijgt nu pas 5 a 6 keer 150... Ben sinds vandaag aan het proberen hem meer te geven en te hopen dat hij dan in de nacht minder snel komt voor de fles... Hopelijk werkt het hahah Ben wel toe aan een paar uurtjes slaap aan één stuk!
De eerste 3 maanden gingen wij gewoon slapen, al was het eind van de middag een paar uurtjes, dan hadden we toch even lekker onze rust. Vanaf 3 maanden zijn we onze dochter op bed gaan doen van 17-18.30 uur, dan om 19.00 douchen, 19.30 de laatste fles en rond 20.00-20.30 naar bed tot zeker 05.00 uur. Heerlijk zeg!
Slapen in de nacht gaat hier over het algemeen wel goed. Om 22.00 laatste fles. Dan ligt hij er 22.30 weer in en dan wordt hij tussen 06.00-07.00 weer wakker. Dan flesje, luier even knuffelen en slaapt dan nog tot 09.00-10.00. Daarna slapen is lastiger, ene slaapje gaat wel goed en andere slaapje niet. Maar nu we vandaag weer terug zijn op 6x 120cc gaat het een stuk beter. Kijken of dit weer wil doorzetten.