Wie heeft er ervaring met aquaerobics Ik wil graag aan sport doen, maar omdat ik last van me knieën en enkels heb, kwam mijn vriend aan met aquaerobic, ik heb ff op youtube gekeken. Ik vond het er niet zo geweldig uitzien om eerlijk te zijn maar mijn vraag is val je daar nou echt vanaf? en gaat je conditie daarmee wel omhoog?
Ik heb het jaren geleden gedaan. Vond het erg leuk, alleen mijn vriendinnen vonden het niks, dus die stopten, waardoor ik er uiteindleijk alleen heenging. En daar had ik dan dus weer geen zin in, stom he, en ben ook gestopt.. Je conditie verbeterd er wel door, want als je een goede instructeur hebt pakt die je wel aan om het zo maar te zeggen. Tja en afvallen, ook hier geld, het kan ondersteunend werken bij een gezond voedingspatroon of dieet. Met alleen aquarobics alleen zal je het niet gaan redden. Maar dat geld eigenlijk voor alle sporten..
ik heb het ook gedaan maar vond het te licht. had nooit spierpijn en voelde me nooit moe, ook niet als ik de oefeningen verzwaarde. het was wel gezellig! ik ben naar een goede sportschool gegaan met goede begeleiding. die hebben een heel plan voor me uitgezet en me begeleid. ik was nog herstellende van bi en heb superzwakke enkels, maar dit ging echt prima.
Ik heb het in een ver verleden ook gedaan. Erg hoog huisvrouwen gehalte Ben ermee gestopt omdat ik het ook te licht vond, nooit spierpijn en niet moe. Je kan nog beter baantjes gaan trekken volgens mij. Op zich wel gezellig, maar zou dan wel een vriendin meenemen.
Ik heb het ook gedaan en doe het nu nog, maar er zit ontzettend veel verschil tussen de lessen van verschillende zwembaden/sportscholen. Heb het heel lang gedaan op de sportschool waar ook een zwembad bij zag. Daar raakte je echt van buiten adem en moest je echt je best doen om het vol te houden. Die instructrice zag het ook meteen als je een verkeerde beweging maakte en sprak je daar dan op aan. Die groep was gemiddeld maar met 7 vrouwen. Ze gaf echt leuk les, had humor en leuke muziek. Helaas kreeg zij een auto-ongeluk en kon daarna niet meer werken. Toen kregen we een ander die zo slecht les gaf, soms vergat ze helemaal wat ze moest doen etc., dus toen ben ik daar gestopt. Daarna een proefles ergens bij een zwembad gevolgd en dat was echt om te janken! Een of andere slome jongen die les gaf en zelf ook in het water stond, waardoor je niet zag wat hij deed en een heel zacht stemmetje had, waardoor je ook niet verstond wat de bedoeling was. Daarna nog een ander zwembad, dat was al iets beter, maar zo sloom, dus dat ook maar laten zitten. Sinds een tijdje doe ik het nu in een dorp hier in de omgeving, omdat het daar lekker goedkoop is. Ach, het is meer dat ik in beweging blijf, maar buiten adem raak ik er echt niet van. Ook een hoog bejaarden gehalte. Ik doe dit ook omdat ik een slechte knie heb, fitnessen vind ik geen ruk aan en groepssporten of sporten als tennis heeft mijn fysiotherapeut mij afgeraden. Zou gewoon een proefles nemen, dan zie je wel hoe ze daar lesgeven en of het iets is voor jou.
ik doe het ook ,maar bij ons doet ze dus ook elke week wat anders,waardoor het leuk blijft, het heet ook aqua body workout. We hebben zelfs en keer tae bo gedaan in het water Vind het erg leuk en voor mij helpt het me wel bij afvallen, maar goed ben ook me hele eetpatroon enz aan het aanpassen.
Als zwembadmedewerker zeg ik ook: Alles vált en staat met de lesgever en diens manier van lesgeven (en muziek). Dus het is een kwestie van uit proberen. Voor conditie en uithoudingsvermogen, zou ik zelf verder Aquajoggen aanraden. Zelf vind ik het wat saai . Maar dat vind ik van hardlopen ook. En eigenlijk is dat zo'n beetje hetzelfde, alleen dan zónder de belasting van je knieen etc, omdat je rechtop in (diep) water loopt (met zo'n grote belt om, die boven water houd). Door muziek en wat armoefeningen toe te voegen, wordt zo'n les gevarieerder, maar in principe ben je dan wel een half uur, of 3 kwartier aan het (hard)lopen.. Erg goed dus voor je uithoudingsvermogen...
Hey Meiden bedankt voor het reageren, ik lees verschillende dingen er over, denk dat ik het idd zelf moet proberen haha, enige nadeel is, kan 1 proef les nemen kost dan 7 euro, en als ik dan echt er mee wil beginnen zit ik ook gelijk 3 maanden aanvast da's wel een groot nadeel >.> kost dan ook gelijk 70 euro. =O is dat een normale prijs? of is dat duur?
hier kost het 58 euro voor een 12 baden kaart. Los bad kost 5,80 - ik vind het bij ons al behoorlijk duur (andere dingen ook) - dus de les moet bij jullie wel érg goed zijn voor die prijs...
op de website van dat zwembad staat ook niet bij hoeveel keer per week :/ dus heb echt geen idee of het nou 1x of meerdere keren per week is >.< hier betaal je dus 60 euro voor 3 maanden en zoals ik het op de site heb gezien ben je VERPLICHT om te gaan, dus als je een keertje geen zin hebt ofzo moet je daar extra voor betalen :/ weet niet of dat normaal is zoeen regel, ik vind het nog al een rare regel dat je daar extra voor moet betalen :/