Vandaag heb ik weer te horen gekregen dat ik blaasontsteking heb. Ik dacht gelijk; 'Wat nu?' Ik heb gevraagd of dat het wel eens voorkomt zo vaak, ze zeiden het komt voor blaasontsteking maar niet zo vaak in zoveel weken. Iemand hier ervaring mee. Heb al vijf kuren gehad, laatste kuur werd ik enorm ziek van, toch kuur afgemaakt. Ik zie erg tegenop een nieuwe kuur, ze hebben nu voor de 4de keer mijn urine op kweek gezet en moet inmiddels onderbehandeling bij gyn inplaats van vk. Met mijn kleine gaat het goed, vandaag even gezien. Heerlijk! Maar die blaasonsteking blijft mij verontrusten.
Je drinkt wel genoeg? Normaal hoor je een liter of 2 per dag te drinken, tijdens zwangerschap nog wat meer... Koffie mag je niet meerekenen: dat voert allemaal extra vocht af, dus voor elke kop koffie moet je ook een glas water weer pakken. Nog een AB-kuur zou ik ook niet zo op zitten te wachten, maar doorlopen met een blaasontsteking kan ook niet... Ik zou vooral ook even kijken met je arts hoe je nu verder kunt voorkomen dat het nog eens gebeurt.
Probeer eens D-Mannose; is op natuurbasis, verkrijgbaar bij deonlinedrogist bijv. Ik heb jarenlang last gehad van blaasonstekingen en zo ben ik er vanaf gekomen.
Wat vervelend zeg! Ik werd de vorige keer ook zo ziek van een kuur. Je kunt ook elke avond een glaasje met vitamine C1000 bruis nemen voordat je naar bed gaat. Het zuur uit de vitC doodt bacteriën in je blaas. Al het teveel wat je aan vitC binnen krijgt, plas je uit dus het kan ook geen kwaad voor de kleine.
Herkenbaar, in mijn eerste zwangerschap heb ik ook 6 kuren versleten. Zonder aanwijsbare reden elke keer blaasontsteking, ik zorgde goed voor mijn hygiëne en deed er alles aan om het te voorkomen maar het kwam toch telkens terug, en ik krege er ook harde buiken van. Ik kan je dus geen tips geven, maar ik kan je wel zeggen dat ik uiteindelijk bijna 2 weken overtijd ben bevallen van een gezonde knul van 4270gr. Die heeft er dus geen last van gehad dat ik die kuren heb genomen
heee jakkes wat ontzettend vervelend!! bij mij hebben ze nu 2 keer gedacht dat het blaasontsteking was maar hier geen gehad gelukkig nou sterkte ermee!!
Ik heb in mijn eerste zwangerschap 3x blaasontsteking gehad. Toen van mijn verloskundige de tip gekregen om cranberry tabletten te nemen. Daarna geen klachten meer gehad. Deze zwangerschap na mijn eerste blaasontsteking begonnen met cranberry tabletten. Ik ben nu 32weken en heb geen klachten meer gehad. Er zijn verschillende merken in verschillende prijsklasse verkijgbaar bij drogist en apotheek. Succes.
Ik heb deze zwangerschap ook 6 of 7 blaasontstekingen gehad. Na ca 30 weken was het ineens over.. Verschillende kuurtjes gehad, urine op kweek maar gelukkig geen streptokokken. Van een van de kuurtjes had ik wel weer schimmelinfectie opgelopen, zeer vervelend :S Komt zeer vaak voor dus hou het wel goed in de gaten! Mijn tips: Goed uitplassen! Even heen en weer wiegen en je bekken kantelen, vaak blijft er nog wat urine achter! Cranberrysap hoewel dat bij mij ook niet veel geholpen heeft, kwaad kan het ook niet en genoeg vitamine c en antioxidanten is altijd goed! Niet te lang mee rondlopen...
De veroskundige adviseerde mij echt de cranberry tabletten, de concentratie is vele malen hoger. Wil je hetzelfde effect bereiken net cranberrysap, moet je enkele liters per dag drinken.