hallo, wij hebben het ledikantje van mijn ouders, in dit ledikantje heb ik zelf ook nog gelegen. en is dus extra leuk om te gebruiken. maar nou kwam ik zaterdag achter een probleem. de afstand tussen de spijlen is 8 cm. de afstand die ze als advies opgeven is tussen de 4,5 en 6,5 cm. nou ga ik dus twijfelen wat ik moet doen? wat zouden jullie doen? en heeft misschien iemand anders ook een andere spijlafstand en hoe is dat gegaan? ben wel benieuwd. groetjes
Is wel een erg groot verschil. Ik zou dan toch maar op safe spelen en het niet doen. Of je moet misschien van dat maeriaal gebruiken wat ze ook gebruiken in campingbedjes (van dat soort gaas) maar lijkt me lastig (veilig) te bevestigen en verwerken zelf en het wordt er waarschijnlijk ook niet mooier op.
Ik heb bij een familielid een keertje gezien dat ze transparante stof (wat je vaak ziet als vitrage gordijnen) tussen de spijlen had geweven; stond heel erg leuk; uiteinde met linten vast knopen of een grote strik ervan maken! Ik zou zoiets doen, want het is wel zo leuk om dat bedje te gebruiken als je er zelf ook in hebt gelegen! Succes ermee!
die transparante gordinen zijn hartstikke brandbaar!....ik zou het niet doen,zou gewoon een nieuw bedje kopen hoe leuk het ouwe ook is.....
Hmmm daar had ik nog niet aangedacht, maar hoe zit dat dan met klamboe's en hemeltjes?!? In de babywinkels zie je niet anders boven en om de ledikantjes hangen. Deze zijn ook van transparante stof of gaas gemaakt en dus ook brandbaar lijkt me.
die hemeltjes van stof,zijn volgens mij van katoen,en die klamboe's van geimpigneerd spul ofzo(alleen die echte goeie dan he)althans dat is mij verteld.
Ja waarschijnlijk alleen de klamboe's en hemeltjes (ik heb er ook zat gezien die niet van katoen waren overigens) die inderdaad behoorlijk wat kosten. Bij een goeie stoffenwinkel/gordijnenwinkel zullen er ook heus wel niet brandbare transparante stoffen te verkrijgen zijn, maar hier zal natuurlijk ook wel weer een prijskaartje aanhangen....waarschijnlijk is een nieuw ledikantje dan toch een betere optie! Of dunne katoenen stof weven tussen de spijlen misschien ook een idee. Mocht je het ledikantje toch graag willen gebruiken misschien is het dan een idee om het aan de kraamzorg te vragen of het nu echt veel kwaad kan. Succes ermee! Groetjes
Waarom vraag je het niet na bij je VK of kraamzorgbureau? Misschien hebben zij een oplossing. Ik ben zelf ook fan van spulletjes van vroeger. Wij hebben daarom een wiegje èn een ledikant...