Afstand tot school

Discussie in 'De lounge' gestart door Jo86, 20 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    ik zelf moest altijd 10km fietsen (20 totaal) zelf vond ik het geen probleem, mijn dochter moet 5 minuten op de fiets, lekker dichtbij winkelcentrum ernaast ideaal om gelijk boodschappen te doen

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik woon 2 min van school af, maar dat is puur toevallig. Wanneer het verder weg was geweest had ik er wel 20 min lopen voor over gehad. Wanneer het verder weg was geweest, dan had ze mee gekund met schoolbus of 1 van de kleine busjes die kinderen ophalen en terug brengen.

Deze school is de enige school in deze regio die aansluit bij onze overtuiging en wensen. We hebben het geluk dat we zo dichtbij wonen, sommige mensen zijn wel 1,5 uur onderweg met het openbaar vervoer om hier op tijd op school te komen, sommigen lopen wel een half uur.
    Spelen met vriendjes gebeurt hier weinig, omdat de meeste gewoon te ver uit de buurt wonen.

3. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    Ja, dat is het voor mij ook. Ik dacht dat ik redelijk ver van mijn basisschool woonde, maar opgezocht, blijkt maar 1 km geweest te zijn haha.
    Ik vind fietsen geen echt probleem, ik fiets nu voor de peuterspeelzaal bijna 2km, dus het is nog wel iets verder. Ik vind dat nu soms wel vervelend, maar ook meer om het gesleep van kinderen en de korte tijd die je thuis bent en dan kun je alweer heen.
    Dat heb ik straks natuurlijk minder, alleen op de woensdag/vrijdag is het wat korter.

Ik heb vier scholen hier namelijk op loopafstand...haha, maar het is inderdaad het belangrijkste dat het bij ons past. Ik voelde me een beetje ´raar´, dat ik dan eventueel wil kiezen voor een school 3km verderop, terwijl er hier 4 in de buurt zitten. Ik ben niet de enige lees ik!

Ik las dat één iemand hier ervaring had met jenaplan, hoe bevalt het type onderwijs jullie? Ik ben even de naam kwijt.

4. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    Terug gevonden! Bewust gekozen voor jenaplan? Hoe bevalt het?

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    De dichtstbijzijnde school hier zit op 3 km, dus wij moeten wel. Er zitten nog twee op ongeveer 4 km waarvan 1 ook nog een optie is.

Hier nog geen continurooster, maar hopelijk over 2,5 jaar wel want dan moet onze dochter naar school! Lekker op de fiets ;)

6. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Mijn kids zaten ook op een Jenaplan school, helaas was de uitvoering daarvan niet helemaal goed. Nu krijgen ze thuisonderwijs

7. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Wij rijden een kwartier met de auto. En eerlijk, degenen die altijd te laat zijn zijn de mensen die bijna tegenover de school wonen! Wij gaan om 8 uur weg en de school begint om 8.25uur. Vind ik prima te doen. Ik rijd voor mijn werk langer.

8. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    Leuk om te lezen (thuisonderwijs, niet de verkeerde uitvoering). Hoe bevalt het je of is het echt uit nood geboren?
    Ik vind het jammer dat thuisonderwijs niet ingeburgerd is (ergens is dat ook een wens, nu op zoek naar een school die daarbij in de buurt komt, vandaar dat ik bij jenaplan uitkwam).

9. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Reisafstand moet niet belangrijk zijn. Je gevoel is veel belangrijker. Wij hebben 1 op nog geen 1 minuut loopafstand en 1 op nog geen 10 minuten fiets afstand en toch voor de laatste gekozen omdat we daar een veel beter gevoel bij hadden.

10. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Thuisonderwijs bevalt ons prima, wij doen aan unschooling. Voor onze kinderen (die alle 3 een vorm van autisme hebben) is het een uitkomst.
    Onze middelste heeft zelfs de diagnose kinderdepressie gekregen toen hij nog naar school ging. Wij zijn naar de UK vertrokken, hier is het veel normaler.

11. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ik ben heel erg blij met een school op loopafstand. Ik loop een minuut. Met een kleuter, peuter en baby is het voor mij makkelijker om het te kunnen lopen. Met de fiets is het een hoop gesleep met de kleinste twee.

12. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hier ook, mijn zoontje toch een klein jaartje naar de voorschool dichtbij laten gaan (stom) maar toch gewisseld voordat ie naar de kleuterschool gaat,10 min fietsen maar zo veel beter!

13. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    wij hebben de keus gebaseerd op wat wij de juiste school vonden. en is bij ons dan ook toevallig Jenaplan geworden.

er zit op 5min lopen maar liefs 4 scholen. toch vond ik het zwaarder wegen wat het 'gevoel'is bij de school als de afstand.
    en heb geen moment spijt gehad. is merk er verder ook weinig nadeel van, kindjes uit de buurt van de school komen ook gewoon spelen hier,of onze zoon bij kindjes daar. en ach stukje fietsen is ook niet erg, toch? en heb altijd een auto bij de deur dus bij regen, sneeuw is er ook geen probleem.
    het is trouwens op de fiets ongeveer 7min.( geloof bijna 4km) lopend ben ik ook in de zomer geweest dat is ongeveer 15min.
    mijn zoontje fietste vanaf dag 1 al zelf mee op de fiets.

o wat trouwens ook mijn ervaring is, veel mensen kiezen bewust voor een jenaplan school dus je zal merken dat er kinderen overal en nergens vandaan komen en niet alleen uit de wijk waar de school staat.

14. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hier 7,8 km best ver. Altijd met de auto min 25 min moet dwars door de stad heen. Ik heb het er dubbel en dwars voor over!

Ohja ik krijg wel van de gemeente leerlingenvervoer vergoeding omdat er geen andere school van ons geloof dichterbij is.

15. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    De school van mijn zoon zit bijna 7km verderop.. Wij hadden geen keus speciaal onderwijs maar ook gelukkig.. Omdat het redelijk in d'r buurt is.. Er komen kinderen van verder weg daar heen.. Maar dan is er bus vervoer vanaf 7 km mag je daar gratis gebruik van maken.. Wij zitten op 6,5 km dus net niet.. Hij zit er nu 2 jaar en heb eerst elke dag gefietst daar heen.. Tot ik besloot om voor me rijbewijs te gaan. Om hem te brengen.. Hier voor zat hij op een openbare basisschool ook jenaplan maar dankzij hun liep de achterstand op.. Nu heeft hij het bijna al i gehaald dus ben trots.. Hij is rechts aangelegd maar moet links leren schrijven vanwege ontbrekbare rechterhand.. En heel veel frustraties verder aan de kant van mijn zoon en mij en na 2 jaar vechten voor speciaal onderwijs gaat het super en is dit zijn plek een super school.. Helaas gaat deze school over naar regulier onderwijs :( dus komen zijn broers daar ook op.. Maar zijn nog bezig zodat het wel speciaal onderwijs blijft.. En anders gaan mijn andere kids ook verder op school vanwege het continu rooster en ze gaan dan naar dalton onderwijs.. Geen jenaplan meer hier..

16. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Wij hebben het precies hetzelfde. Kies liever voor een school die het beste bij ons past. En die zit net iets verder.

Hier om de hoek een Jenaplan en een Christelijke school waar wij niet voor kiezen. De openbare zit net iets verder.

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

3 km is toch niks, ik zou kiezen voor de beste school, bij welke school je het beste gevoel hebt.

Een goede school is heel erg belangrijk want ze helpen eigenlijk ook mee aan de opvoeding van je kind.

Als ons bolleke 12 jaar is wil ik ook dat hij naar school gaat in België want daar is veel meer discipline dan in Nederland.

En vriendjes vinden ze overal, op school, voetbal, tennis, turnen, dansen,...

Deel Deze Pagina