Met de arbo afgesproken om over een maand weer te evalueren or what ever, nu belt mn werkgever op dat hij met de arbo gesproken heeft en dat ze het een goed plan vonden als ik volgende week met 1 uurtje begin En zo op ga bouwen bla bla bla....... kan dit zomaar? wordt er echt moe van heb het al zwaar genoeg maar krijg er totaal geen begrip voor. Wat zou jij doen?
marjanneke nee helaas is dat niet zo, mijn werkgever zegt ook dat ie dit met de arbo heeft besproken en dat hij het ook een goed idee vond? Ik zou dan nu met 1 uur beginnen terwijl als ik over 4wkn bij de arbo kom ik dan al met 2u zou beginnen en dan zou dit vlgs mijn werkgever beter zijn?
En toch zou ik ook nog eens contact opnemen met je arbo-arts... je baas kan wel meer zeggen Ik bedoel je hebt samen met de arbo-arts een traject opgesteld, waarbij ik van jou begrijp dat je eerst nog een maand thuis zult zijn. Na die maand een gesprek met Arbo en pas dan kijken of je kunt gaan reïntegreren. Volgens je werkgever zou je vanaf nu al 1 uur per dag gaan reïntegreren..... en bij de evaluatie over een maand zou je al weer 2 uur gaan werken. Dat bedoelde ik met een misverstand... het kan zijn dat jij en de arbo langs elkaar heen hebben gesproken... maar het kan ook zij dat je baas het verkeerd heeft begrepen van je arbo-arts. Daar komt bij dat je therapie gaat krijgen voor PTSS, je weet nog helemaal niet hoe je daar op gaat reageren.
op zich is voorzichtig reintegreren niet zo'n gek idee vind ik eigenlijk. Het is heel goed om weer iets "gewoons" te doen. Weer in een ritme te komen ook al heb je nog klachten. Ik praat uit ervaring. Ik heb een ernstige depressie gehad en tijdens het herstel heb ik vrijwiliigerswerk gedaan ( ik was nog student en nog geen vaste baan) Het was heel goed om weer mee te draaien in de maatschappij. Ik weet niet hoeveel dagen je normaal per week werkt . Als het vijf dagen zijn vindt ik 1 uur elke dag wel een beetje veel. Beter 2 maal 2 uur bijv. Zou nog wel even contact met de arbodienst bellen om na te vragen of ze echt hier mee instemmen .
Dank je wel dames! Ik ga het navragen, mijn hoofd staat echt helemaal nergens naar laat staan werken... Als ze moeilijk gaan doen dan neem ik gewoon ontslag ben het zo zat elke keer. Het zou makkelijker geweest zijn als je een lichamelijk iets hebt want zoiets kunnen ze moeilijk "geloven"
Ontslag nemen zou ik niet doen... je verliest dan alle rechten op een eventuele uitkering... Gewoon even met de Arbo bellen. JIJ bepaalt samen met de Arbo je reïntegratie, niet je baas!
Dit moet je zeker niet doen, dan verspeel je al je rechten en zit je zonder geld thuis. Bel nou gewoon even met je arbo-arts, dan kun je met hem bespreken wat er gezegd is. Geloof me, dat valt ook vies tegen hoor....