Ja ik ben een onzettende chaoot. Altijd al wel geweest, maar sinds in 2 kleine kinderen heb is het nog erger. Het slaapgebrek helpt niet echt bij het onthouden van dingen... en orderen is niet mn sterkste kant. Ik sta in het dagelijks leven voor de klas en merk dat dit echt problemen opleverd. Ik zit constant met stapels papier, ben van alles kwijt, vergeet dingen. ... Dit moet volgend schooljaar anders heb ik voor mezelf gezegd... maar hoe pak je dat aan.
Ja herken het wel...toen de kinderen zo klein waren. Ik werkte toen niet dus ik kon dat gelukkig makkelijk verbloemen. Geen tips voor je...helaas. Het wordt beter als de kinderen ouderen worden.
Ook herkenbaar. Vooral na de geboorte van mijn dochter. Voorheen was ik iemand die geen agenda had want ik onthield het toch wel allemaal. Nou dat is nu echt niet meer in te denken. Drama soms en vind het ook echt rot. Dochter is nu 9 maanden geweest dus kan de smoes van het ontzwangeren niet meer gebruiken
hier al met 1 enorm moeite mee. sowieso ben ik al op en top chaoot. heb nu takenlijsten op mijn telefoon en alle agenda's op alle apparaten lopen synchroon zodat ik altijd dubbel kan checken (en dan gewoon alsnog een afspraak (bijna) vergeten.... tja en verder proberen zo veel mogelijk dingen vaste plekken te geven. hang een groot memobord op voor de meest belangrijke dingen die je moet doen. (moet je natuurlijk niet zoals ik vergeten het op het bord te zetten of jezelf wijs maken dat je het toch wel onthoud hahaha)
Hier ook een chaoot. Voor mij helpt het om een agenda te hebben waar ik alles in schrijf, en er is ook een weekplanner in de keuken, zodat afspraken etc. duidelijk zijn. Oja ook probeer ik niet verder dan een week vooruit te kijken. want anders raak ik het overzicht ook kwijt. op zondag kijk ik altijd wat er die week allemaal in mijn agenda staat en dat komt ook op de weekplanner in de keuken. mocht mijn man nog andere dingen hebben dan kan hij dit zelf aanvullen. Verder heb ik me erbij neergelegd, dat er altijd stapels in huis liggen met poststukken, echter betaal ik rekeningen/verkeersboetes ed. altijd direct als ze binnen zijn, zodat het niet in de grote hoop verdwijnt. overigens kan mijn man er ook wat van, dus het is een heel chaotisch huishouden! hahaha!
Dat heb ik ook hoor, dan wil ik alles tegelijk doen en dan denk ik,oja..daar was ik mee bezig haha...achja, komt heus goed
Herkenbaar... Ik heb weer een papieren agenda, een notitieschrift voor wat ik tijdens elke les heb gedaan/afgesproken en laat al mijn schoolwerk op school. Dat laatste is een uitdaging, maar ik kom thuis toch nergens aan toe, raak dingen kwijt of vergeet ze en met een paar uur langer doorwerken gebeurt er effectief meer.
Je wil niet weten hoeveel papieren er hier in tassen staan te wachten tot ik ze eindelijk eens verwerkt heb. Ben toevallig vandaag bezig met de financiële administratie nakijken en dat is dus gewoon van 3 maanden. De maandplanner werkt bij mij goed voor afspraken, maar dan moet je hem wel trouw invullen.
Daar zat ik ook al aan te denken inderdaad. en ik vindt een weekplanner ook wel een goed idee. Ik moet wel verder vooruit plannen dan dat met mijn werk. inderdaad weer een papieren agenda aanschaffen, dat is toch makkelijker.
Ja langer op school blijven is inderdaad slim!... Dat zou ik ook meer moeten doen. Dat ga ik volgend jaar ook zeker weer doen, want thuis kom ik er toch meestal niet aan toe. Op school laten is echter ook wel een uitdaging, want ik werk in het VO en heb geen eigen lokaal. Ik kan wel een kast gebruiken, maar dan moet ik daar mijn spullen ook wel netjes ordenen.
Ik werk ook op het VO en alleen een kast tot mijn beschikking, heel onhandig Heb nu een plank voor ieder jaar waaraan ik lesgeef en daarop twee bakjes met na te kijken en nagekeken werk. Het blijft desalniettemin een uitdaging hoor (zeg ik terwijl ik tussen stapels achterstallig nakijkwerk zit en stiekem op zp loer)