2e kindje.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door januari2010, 29 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. januari2010

januari2010 Niet meer actief

beste verloskundige,

Ben inmiddels 23 weken zwanger van ons tweede wondertje en de pijnlijke harde buiken zijn inmiddels alweer 3 weken aanwezig, zelfs als ik heel veel rust neem.
    Bij onze eerste dochter begonnen ze rond de 25 weken en zijn ze niet meer weg gegaan tot aan de geboorte met 36 weken.
    Tussen week 33 en 36 ben ik 2 keer opgenomen vanwege dreigende vroeggeboorte en uiteindelijk bleek onze dochter ook nog eens behoorlijk klein te zijn. (2160 gram bij de geboorte).

nu krijg ik extra groeiecho's om de groei van deze kleine in de gaten te houden maar ik ben erg benieuwd of de kans op een te klein kindje nu groter is of dat het per zwangerschap verschilt en of er weer een kans is dat ik iets te vroeg beval. Onze dochter kwam uiteindelijk niet heel veel te vroeg maar ik had wel al ontsluiting en lichte weeen vanaf week 33.

Merk dat ik me deze zwangerschap toch wel meer zorgen maak over de kleine dan bij mijn dochtertje.
    Op de 20 weken echo is dit kindje net iets kleiner dan onze dochter maar het buikje is wel ietsje groter. (alles binnen de lijnen).

Afgelopen maandag had ik een afspraak bij de verloskundige en wilde ik het graag over bovengenoemde vragen hebben maar het was nogal druk dus is er niet echt van gekomen, ze zei dat ik de volgende echo maar moest afwachten en dat ik mijn urine bij de huisarts moest inleveren om blaasontsteking uit te sluiten. (urine heb ik ingeleverd en geen blaasontsteking).

Kan jij hier iets over zeggen of is dit echt niet in te schatten en blijft het wachten op de echo's?

Ontzettend bedankt voor het antwoord!!

Groetjes Januari.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je hebt wel kans op een klein kindje, maar dit is inderdaad per zwangerschap verschillend. Dat je kindje nu bij 20 weken niet heel groot is zegt dan ook waarschijnlijk iets over dat je genetisch gezien niet heel grote kinderen krijgt. Dat het buikje wel groot is is positief, dan groeit het goed en heb je ook een goede groei-verwachting verder. Fijn dat de harde buiken niet komen door een blaasontsteking, goed dat je hebt laten checken. Hoe het kindje verder zal groeien kan ik ook niet voorspellen, dat zullen de groei-echo's moeten laten zien. Afwachten dus maar! Ik kan ook niet voorspellen wanneer je gaat bevallen, de tijd moet het leren!

Mirjam

3. januari2010

januari2010 Niet meer actief

bedankt voor je reactie.
    We wachten de groei echo's maar even af en hopelijk blijft dit wonder wat langer zitten en is ie wat groter.

Groetjes Januari.

Deel Deze Pagina