Boxspringbed op klossen?

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Juffie26, Oct 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Beste kraamverzorgende,

Momenteel ben ik ruim 28 weken zwanger.
    Nu vroeg ik me af hoe het zit met klossen onder het bed.
    Ons bed is nu 63cm hoog en is een boxspringbed maat 180x220cm de grootste maat.
    Als dit bed op klossen moet, wat bijna onmogelijk is moeten we 20 klossen hebben, willen we het gehele bed omhoog krijgen. Een bed op een andere kamer zetten is helaas geen mogelijkheid, en een extra matras erop ook niet omdat ik dan geen oog meer dicht doe.
    Ik ga bevallen in het ziekenhuis, ga geen borstvoeding geven en het bed verschonen kan mijn vriend en moeder wel doen, mocht dit een probleem met de hoogte zijn.
    Ik hoop dat 63cm hoog genoeg is dan want ik zie anders echt

Bedankt voor de reactie :)

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hallo,

Het bed moet op 80cm hoogte staan. Ook al beval je in het ziekenhuis en ga je Fv geven...er zullen ook controles gedaan moeten worden. Soms gaat een bevalling ineens zo snel dat er geen tijd meer is om naar het ziekenhuis te gaan.
    Het beste wat je kan doen is even overleggen met zowel de verloskundige praktijk die de nacontrole gaat doen als het kraamcentrum.

Ipv klossen zou je ook evt lege kratten kunnen gebruiken. Ik heb hier toen zelf ook kratten gebruikt met daaroverheen wat brede planken.

Succes Ilja

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Beste kraamzorg,

Bedankt voor de reactie.
    We gaan het bed niet op klossen zetten, ik hoor van meerdere mensen die zo het bed stuk hebben gekregen, en dat lijkt me niet de bedoeling. Ik haal wel ergens een matras en als ik verzorgd moet worden leggen we dat er wel op en als ze klaar is haal ik het weer van het bed af. Er staat overal dat het bed tussen de 70 en 80cm moet zijn, ons bed is dan 7 cm te laag, ik denk toch dat, dat geen drama moet zijn.
    Ik heb ook contact opgenomen met het kraamzorgcentrum maar nog niets vernomen.

Bedankt voor jou bericht in ieder geval.

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik begrijp dat in jouw ogen maar 7 cm bijna niets is. Maar als iedereen dit zo zou zeggen zijn er straks veel kraamverzorgsters die met rugklachten thuis zitten. De richtlijn van 80cm is er niet voor niets.

Overleg met kraamcentra en verloskundige die de thuiscontrole komt doen lijkt mij in jouw geval het beste. Het is en blijft toch een wisselwerking.

Succes.

Ilja

Share This Page