Moeders op de speelplaats..

Discussie in 'De lounge' gestart door Vlinderbloem, 21 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Hoi!

    Sinds mijn dochter oud genoeg is om met andere kindjes te spelen op een speelplaats, schoolplein of speeltoestel loop ik steeds tegen een probleem op, namelijk: ik kan op de een of andere manier niet makkelijk aansluiting vinden bij andere moeders die daar op hun kind staan te letten.
    Ik vraag me af of het aan mij ligt.
    Ik doe aardig, stel vragen over hun kinderen, luister geinteresseerd naar hun verhalen, maar ik voel me toch altijd een beetje een buitenstaander.
    Ok, ik ben misschien wat verlegen, ik kom vaak niet goed uit mijn woorden maar dat zou toch geen reden moet zijn?
    Ik vraag me af of ik de enige ben of dat er meer moeders zijn die hier "last" van hebben, en hoe jullie dit oplossen! Shoot!

    Groeten van Vlinderbloem
     
  2. Siem

    Siem Actief lid

    7 apr 2007
    399
    0
    0
    Ik heb hier ook last van, maar dat komt vooral door mijn leeftijd (18 jaar). Ik vind het vaak moeilijk omdat je je toch als een buitenstaander voelt, maar ik heb het inmiddels ook al geaccepteerd dat we 'niks' met elkaar te bespreken hebben.

    Dus sorry ik heb geen tips voor je, zo te lezen doe je eigenlijk al genoeg denk ik.
     
  3. lindavg

    lindavg Fanatiek lid

    25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Daar heb ik idd ook wel last van.
    Nou komt het ook wel dat ik steeds nog achter amy aan moet omdat ze nog niet overal bij kan.

    Maar heb eigenlijk niks te vertellen aan ze.
    En hun volgens mij ook niet aan mij.

    Nu heb ik wel laatst via het forum hier 2 meiden ontmoet en daar doe ik dan wel eens wat leuks mee.
    En dat gaat vele malen beter dan dat ik bij ons speeltuintje sta te kijken en sta te denken van wat moet ik toch zeggen tegen ze.
     
  4. Adine

    Adine Fanatiek lid

    12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Wat voor aansluiting wil je precies? Echt een vriendin bij wie je op de koffie gaat of gewoon even een babbeltje bij de glijbaan.
     
  5. tjessia

    tjessia Fanatiek lid

    1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Niet teveel aandacht besteden aan de andere moeders. Gewoon lekker een boek pakken en op het bankje gaan zitten lezen. Zeker weten dat ze je dan wel wat te vertellen hebben. Of je wacht tot een van hun kids bij je komt staan, als je wat leuks over ze zegt heb je opeens aansluiting. Want alle moeders willen leuke dingen over hun kids horen!
    Werkt hier wel, nu genoeg moeders om ff een praatje mee te maken.
     
  6. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    Ik heb er ook last van hoor....

    Ik ben een alleenstaande moeder en ben vrij zelfstandig. Wil ook altijd overal goed over geïnformeerd zijn en hier in de buurt vinden ze me daarom nogal een betweter en een vreemde eend in de bijt geloof ik...

    Ik heb er best een tijdje meegezeten... maar laat het meer en meer van me afglijden...

    Tips wat je moet doen heb ik niet voor je... helaas... Misschien vind ik hier zelf nog tips ;)
    Maar wat er ook vaak aan de hand is is dat het al een groepje is waar je dan moeilijk tussenkomt omdat ze er ook niet op zitten te wachten dat er iemand bij het groepje komt...
    Het wordt dan getolereerd dat je erbij zit... maar idd... dan komt het gevoel dat je een buitenstaander bent evengoed wel...

    Succes vlinderbloempje!
     
  7. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Nee geen vriendin ofzo, die heb ik genoeg! ;) Maar gewoon een praatje maken, een beetje kletsen ofzo. En dat is dus precies wat me niet goed lukt
    Ik weet niet waarom maar ik weet gewoon niet goed wat ik tegen ze moet zeggen, waar het over te hebben. En dan word ik zenuwachtig, ga dan een beetje stotteren en ja..meestal eindigt zo'n gesprekje al vrij snel daarna. :rolleyes:

    Precies, dat heb ik dus ook!
    @ Wishgirl
    Dat gevoel heb ik dus ook, dat ze me maar een vreemde eend in de bijt vinden. Naar gevoel is dat vind ik!
     
  8. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    Is zeker een naar gevoel... Maar mezelf veranderen alleen omdat een ander er niet tegen kan dat ik wat weet en dat ik mij in diengen verdiep ben ik dus niet van plan. Dan maar een betweter of wat dan ook...

    Ik ben me er langzaamaan bij aan het neerleggen....

    Maar heb ook echt wel momenten dat ik er knap van baal en hier lig te huilen op de bank hoor...
    Zo een rotgevoel is het!
     
  9. Eliesje

    Eliesje Niet meer actief

    Ik herken het wel. Al had ik dat vroeger meer dan nu. Ik was erg jong moeder.

    Maar moet zeggen dat ik ook echt niets met de meeste moeders heb.

    Mijn vriendinnen zijn bijna allemaal kinderloos.

    xx
     
  10. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    hier in de speeltuin heb ik altijd genoeg te kletsen met andere ouders en leer zo ok een beetje de mensen beter kennen. ik ben een persoon die nog al tot zichzelf is, moeilijk contact maakt met anderen etc maar sinds ik me dochter heb gaat het me een stuk makkelijker af. het ging eerst wel moeizaam maar het gaat nu steeds beter. van de week een super aardige turske man leren kennen die aan het spelen was met zijn zoon en een aardige oma die er was met der kleinzoon. heb 2 uur in de speeltuin doorgebracht en iedereen let ook op elkaar zijn kids. ik ben zelf een jonge moeder en ook nog duidelijk zwanger van de 2e maar voel me niet buiten gesloten hoor. het is hier altijd erg druk in de speeltuin en zodra de zon gaat schijnen merk je dat er wel heel veel kids in de buurt wonen whaha. erg leuk en gezellig en moet eerlijk zeggen dat ik soms ook wel me vooroordelen heb over sommige ouders maar ze na een babbeltje echter wel meevallen en het super klikt.

    tis denk meer hoe je er zelf over denkt en als je dit opzij zet en je gewoon geniet van het moment dan is er niks aan de hand. en wat als ze me nu een beterweter vinden, of wat als ze me niet moeten. ja en dat is toch echt hun probleem. ik kom hier om me dochter te vermaken en niet om vrienden te maken. met dit in je achterhoofd zal het contact maken vast beter gaan. gewoon een babbelte over het weer, over de kids en de buurt
     

Deel Deze Pagina