Aftel club april 10 weken.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door angel02, 21 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elianaa

Elianaa Actief lid

14 okt 2014
    105
    0
    0
    turntrainingen geven
    Goes
    Haay meiden, :)

Hoe isset met jullie??

Leuk zo'n afteltopic, was sowieso al te lang geleden dat ik wat had gepost in het andere uitgerekend op april-topic :eek:

Net heeeel verhaal getypt, selecteer ik mn tekst en typ ik verder.. alles weg!!

Nou in het kort, we hebben veel al klaar, ben ik zoo blij mee!! vriendlief is nu om een wiegje+matras (van prikbord= soort marktplaats voor zeeuwen :p)
    Gisteren voor het laatst de maandaggroep turnen gedaan, woensdag voor het laatst de woensdaggroep& vrijdag idem..
    Bleef maar doorgaan, omdat er gewoon weinig mensen zijn om de groepen te draaien en dan voel ik me er lullig over om te stoppen eig, maar ik krijg nu echt last van mn bekken, en mn weerstand is echt op stand: "uberminimaal".

Ga zo al een vluchttas inpakken, want vind ik gewoon handig :p
    Wie heeft em al ingepakt?

Liefss!!

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik heb de tas nog niet klaar, maar denk dat ik daar dit weekend ook maar eens mee ga beginnen. Al is het maar omdat ik het leuk vind om "iets" te kunnen doen :D

Ook krijgen we dit weekend de nieuwe commode die ik nog wil gaan opleuken. Kleertjes zijn gewassen, even strijken en zondag de commode mooi inrichten ;)

Hier gaat het trouwens een stuk beter met de bekkenklachten als ik geregeld rust hou. Dus op vrije dagen smiddags even rusten door echt te gaan liggen en dl veel zelf te laten doen.

3. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Ben 10 april uitgerekend en a.s. vrijdag gaat officieel mijn verlof in. Ben echter al vanaf week 21 thuis/in ziekenhuis. De laatste loodjes vallen mij (psychisch) echt heel erg zwaar...Vluchttas heb ik allang klaar omdat ik deze bij elke controle moetmeenemen. Babykamer moeten alleen nog de details.
    Maar allerbelangrijkste is dat ons kleine frupke gezond geboren wordt! Kan niet wachten tot het moment dat die kleine gezond en wel geknuffeld mag worden!

4. Deniesee

Deniesee Lid

4 aug 2014
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog geen vlucht tas klaar staan
    Denk dat ik dat over een week of 2 doe als ik ook de box maar weer even tevoorschijn ga toveren haHa

Hier gaaf veder alles lekkef z'n gangetje alleen vandaag een dochter die niet te genieten is en een ontzettende grote mond hopen morgen dat ze weer wat liever is haha

5. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Hoi allemaal! Ik zat een poosje in het 'normale' april 2015 topic, maar aangezien daar nooit echt meer wat geplaatst wordt en er gigantisch veel dames zaten, meld ik me hier!

Ik ben de 23e uitgerekend van ons eerste dochtertje en we kunnen echt niet meer wachten. Alles is klaar, moet alleen nog wat laatste dingetjes halen zoals verzorgingsproducten en hydrofiele luiers etc. Vluchttas ga ik van de week inpakken, misschien aan de vroege kant, maar ik ben zo'n typje die pas rust heeft als alles klaar is. Bovendien heb ik steeds een beetje de angst dat ze eerder gaat komen, dus dan kan alles maar beter klaar staan. Ook moet ik de kleertjes nog allemaal gaan wassen en ga zo maar door. Mooie klusjes voor de laatste weken.

Lichamelijk heb ik veel kwaaltjes, vooral last van mijn rug en op het moment dat ik de deur uit ga (boodschappen doen, stad in) dan krijg ik echt na 10 minuten lopen pijn in mijn bekken en een gespannen buik, waardoor ik er echt als een pinguïn bij loop. Verder is ons meisje al helemaal ingedaald en ligt ze mooi met haar hoofdje naar beneden. Gaat de goede kant op dus.

Nog even volhouden allemaal! :)

6. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Waarom denk je dat ze eerder komt flowerlove?

Ik heb nog helemaal niks klaar liggen. Voor mijn gevoel moet ik eerst mijn werk nog afronden. Nog een week! Op mijn eerste verlofdag ga ik een lijstje maken met alles dat nog moet en dan rustig afwerken :)

Nog 7 weken. Of als hij zijn broer na doet nog 6 weken :p

7. sanna1986

Hihi bij de eerste was ik ook zo.

Maar kleertjes hebben we nog plus alle basis spullen. Moet alleen verzorgingsproducten en eventueel wat bijkopen.

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Jeej we hebben eindelijk de commode :) dus ik kan ook wat inrichten hihi.

Gisteren weer controle gehad en meneer ligt nog steeds in stuit.. zijn hoofd is boven gemiddeld (had ml en dl ook dus schrok ik niet van). Wel is hij een stuk groter als dl
    Wordt nu geschat op 2200gr. We zullen zien of t klopt ;) over een paar weekjes....

9. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

De eerste wasjes zijn hier gedraaid, van het weekend 'lekker' strijken ;) do ik normaal nooit, dus moet eerst m'n strijkijzer schoon gaan maken :p

Morgen naar de VK om het bevalplan te bespreken en vrijdag komt de kraamzorg!

Gisteren naar de negen maanden beurs/huishoudbeurs geweest, erg leuk, maar ook wel een erg zware klus :)

10. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Hebben jullie al enig idee welke wensen jullie in het bevalplan willen?

11. Deniesee

Deniesee Lid

4 aug 2014
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier aankomende donderdag het bevallings gesprek..

We hebben eigenlijk al onze wensen al besproken met de verloskundige dus ben benieuwd wat we nog meer gaan bespreken of dat het uiteindelijk meer een normale controle gaat worden
    We wachten donderdag wel af haha !

12. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Pijnbestrijding zodra ik erom vraag :D vorige keer stond er perse nee in, maar daar kwam ik snel op terug haha.

Zelf baby eruit pakken, papa mag navelstreng knippen.

Meteen aanleggen daarna pas wegen etc.

Wanneer ik weer moet worden geopereerd dan direct bij papa huid op huid en niet afgeven.

13. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Voor nu heb ik in ieder geval opgeschreven dat ik er zo min mogelijk mensen bij wil, dus mocht er iemand op de stoep staan dat ze worden weggestuurd enzo.

Zo snel mogelijk huid-op-huid en pas daarna wegen enzo.

Verder wil ik bespreken dat manlief zoveel mogelijk betrokken wordt, dus kleine aanpakken, navelstreng enzo en ook met het wassen en aankleden. Hij wil dat niet alleen doen, maar wel betrokken worden.

Alleen pijnbestrijding als het echt nodig is en heb ook nog een voorkeur voor een pijnbestrijding (alleen die ene zonder opiaten ofzo... Remifentanil ofzo?) . Ik wil liever niets wat bij de baby terecht komt of waar ik van van de wereld raak...

14. angel02

angel02 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    Hallo dames
    Wat gezellig allemaal zo welkom hier.bja bij ons is ook al bijna alles klaar .het is onze eerste dus we wouden alles klaar hebben ziet er allemaal zo gezellig uit.:D.
    Het was net even spannend ik had de kleine al sinds vannacht niet gevoeld.nu voel ik hem al minder door en placenta aan de voorkant en veel vruchtwater maar nu was het helemaal niks.dus ik gebeld naar de gynaecoloog en ik kon meteen langskomen.daar aan de ctg scan en gelukkig klonk het hartje heel mooi 150 keer per minuut was zo opgelucht.en daarna een echo die was ook super dus was echt blij:D.
    Ze gaf ook aan goed dat je gebeld hebt en bij angst of twijfel altijd doen.

Ik moet trouwens nog steeds mijn koffertje inpakken even kijken wat ik er in wil doen haha.

Beval plan moet ik ook even maken.ik wil er ieder geval in hebben dat een knip echt het laatste redmiddel is ik moet er niet aan denken dat ik daar word geknipt;) alleen als het echt noodzakelijk voor de beeb is.
    En dat mijn man de baby aan wil pakken.en verder moet ik maar even kijken nog wat ik er in wil hebben .
    Liefs

15. sanna1986

Yessssss verlof!!!! :cool:

16. Deniesee

Deniesee Lid

4 aug 2014
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heerlijk nu kan t echte genieten gaan beginnen :D

17. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @angel wat fijn dat alles goed wat! En idd goed dat je gebelt hebt! Beter een keer teveel!
    Hier een klein knipje gehad vorig jaar (3hechtingen) dit ging trouwens niet in overleg, ze doen het hier echt alleen als t nodig is. Niks van gevoeld want de hele uitdrijving deed al pijn..

@sanna jeej heerlijk verlof!! Wat ga je allemaal doen? :D

@ hier nog even een wippertje gehaald voor 7,50 bij de wibra!
    Bij dl een simpele geleend en veel gebruikt dus nu toch maar zelf een gekocht.

18. sanna1986

Hihi ik ga heerlijk nestelen op mijn gemak. De vorige keer zat ik met 24 weken al thuis en mocht ik niks doen. Nu kan ik alles klaar maken zoals ik het wil :)

7.50 voor een wippertje is ook geen geld!

Ik heb net de kraamzorg maar even gebeld en dat is maar goed ook. Ze hadden de inschrijving van menzis niet ontvangen ;)

19. angel02

angel02 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    Sanna heel veel plezier met hè verlof.en wat goed dat je kraamzorg gebeld heb.;)
    Ukkie dat is inderdaad geen geld ij heb er een gevonden via marktplaats zag er nog heel nieuw uit.voor maar 7 euro ook.

20. sanna1986

Hihi wat een heerlijk idee. Mijn collega's zitten nu allemaal al in de teamkamer en ik zit hier nog in mijn pyjama. Het voelt een beetje als spijbelen.

Vanmiddag komt de kraamzorg voor een intake. Ik krijg waarschijnlijk hetzelfde meisje als de vorige keer. Toen waren wij haar tweede gezin :)

Deel Deze Pagina