aftel topic

Discussion in 'Zwangerschap' started by zonne bloem, Apr 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

Aug 26, 2011
    989
    0
    0
    zo er zijn er vast een aantal dames/meiden die nog maar een paar weekies moeten

hier lekker aftellen, klagen, zeuren nog ff genieten van onze buiken op fotos etc etc ... :D

ik moet er nog 4 vandaag, uitrekendatum 30 april...
    spannend hoor!!!

daarnet bij de verloskundige geweest, volgende week weer

t kleintje ligt nog steeds goed ingedaald (al sinds week 28 ofzo) drait daar soms t hoofdje, das minder geinig dat doet vreselijk pijn

begi langzaamaan toch benieuwd te worden hoe ons kleintje eruit ziet hoor ^^

2. unscientifique

unscientifique Actief lid

Dec 6, 2011
    182
    0
    0
    Rotterdam
    Meld me hier ook maar :)
    Momenteel even niks te klagen maar dat komt vanzelf wel weer!

3. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

May 16, 2011
    728
    1
    16
    Heey, leuk topic...
    Ik ben nu 35+1, 6 mei uitgerekend. Hij ligt er al goed, volgens mij nog niet helemaal ingedaald.
    Ik hoop stiekem dat ie wat eerder komt aangezien hij nu al 5,5 pond weegt. Hij loopt anderhalf tot 2 weken voor op groei en groeit in die lijn ook verder. Als hij met 39,5 week nog niet uit zichzelf gekomen is gaan we overleggen hem met 40 weken te halen. Ik hoop natuurlijk dat ie uit zichzelf komt, maar langer als 40 weken ga ik denk ik niet volhouden.
    Ik kan al bijna niets meer, zo zwaar. Pijn in de rug, in de bekken pff. Maar hoe cliche ook, t is het allemaal waard en ik geniet er stiekem ook weer heel erg van en denk dat ik dat getrappel in mijn buik straks best ga missen.
    Kijk er wel heel erg naar uit ons kleintje in de armen te houden en ben zo benieuwd hoe hij er uit ziet!!!

4. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Ik doe ook mee haha

Ik ben nu 37+2, en ons kindje wordt 21 april verwacht.
    Alleen ligt meneer als sinds 27 weken in stuitligging...dus ik mag gaan kiezen of ik vaginaal wil bevallen of met 39 weken een keizersnede....morgen mogen we weer naar de gyn!!!
    Vind het nu wel spannend worden!!!

5. Tienus26

Tienus26 Actief lid

Sep 29, 2011
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag ik ook mee doen? Moet nog wat langer dan jullie maar ben ook al aan het aftellen.
    Ik ben 14 mei uitgerekend. Zit nu alleen al bijna 2 weken thuis omdat de groei achter loopt en ik weinig vruchtwater heb. Ben dus per direct thuis gezet en mag niks meer doen.
    Vind het nu ook erg spannend want de gynaecoloog heeft gezegd dat we er rekening mee moeten houden dat het eerder komt of gehaald wordt. Ook hier ligt de kleine in stuit. Eigenlijk schommelt het een beetje tussen dwarsn liggen en stuit.
    Donderdag moet ik weer terug voor een echo en gesprek met de gyn. Ben erg benieuwd of de kleine uk toch gegroeid is. Hoop het zo!

6. missfrance

Nov 28, 2011
    22
    0
    0
    Deventer
    Ik ben 38 weken en 2 dagen en ik kan niet meer wachten!Vannacht zelfs lichte voorweeen gehad!!!Ik dacht nou zet maar door!Ik hoop zo dat hij eerder komt en ik zeg al vanaf het begin dat hij rond de 39 weken komt. Dat is mijn gevoel. Op precies te zijn denk ik 8 april!
    Ik ben vanaf 28 weken heel erg misselijk, veel spugen. Gaat nu wel ietsje beter, maar ik ben er nu echt zoooooooo klaar mee. alles is schoon, staat klaar dus ik voel dat ik er klaar voor ben!!!Wie straalt ff voor me in;)

7. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

Aug 26, 2011
    989
    0
    0
    @tienus26 tuuuuurlijk mag je meedoen, iedereen begint af te tellen wanneer die zelf dat gevoel krijgt toch! enne als t eerder komt pas je helemaal in ons "schema" haha :D

en @missfrance nou hoop voor je dat t snel komt
    ik vind dit wel leuk zo een topic, straks horen dat er kids geboren zijn en fotos bewonderen van onze kleintjes ^^

8. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

Feb 4, 2009
    665
    0
    0
    Wat spannend he!? Hier ook aan het aftellen! Donderdag alweer 38wkn. Dan gaan ze kijken of ik ontsluiting heb en ingeleid kan worden (vanwege complicaties eerdere bevalling), dat schiet al aardig op:D! Is dit jullie eerste? Voelen jullie je nog goed of zijn jullie het wel 'zat' nu? Ik heb eigenlijk niks te klagen en ws zal dit mijn laatste zw zijn, maar icm een drukke dreumes vind ik het ook wel pittig. Beetje dubbel dus, ben wel ontzettend benieuwd!

9. Fipo

Fipo Actief lid

Aug 14, 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 38w1d en ook flink aan het aftellen. Mijn 2e kindje was er al op deze termijn, de eerste bleef zitten tot 39w6d. Hoewel het de 3e is, vind ik het weer net zo spannend als de andere keren! Dat bevallen blijft toch steeds een groot avontuur...

10. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

Jan 23, 2009
    4,303
    1,389
    113
    Female
    hier ook erg ongeduldig aan het aftellen haha.. het mag van mij nu wel gebeuren!
    mijn zoontje kwam met 39 weken.. ik hoop dat deze niet lang meer op zich laat wachten :p

11. Bibi1982

Bibi1982 Lid

Aug 20, 2011
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook aan het aftellen, hoewel ik soms ook denk laat haar nog maar even zitten ;)
    Ik vind het soms allemaal erg dichtbij komen en heb echt af en toe van die twijfel momenten.. Kan ik het allemaal wel, wil ik het wel, lukt het wel.. Pff wordt er gek van. Herkennen jullie dat of ben ik echt zeldzaam?

Ik ben wel ontzettend aan het genieten van die lieve kleine kleertjes en het niet veel meer doen..

Zien jullie op tegen de bevalling?

12. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

Jan 23, 2009
    4,303
    1,389
    113
    Female
    nee ik kijk echt uit naar de bevalling.. zal heel blij zijn als de weeen beginnen haha..

13. Tienus26

Tienus26 Actief lid

Sep 29, 2011
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Bibi1982: Ik herken dat wel... Heb zelf soms ook ineens zoiets van help ik kan dat niet en andere keren denk ik weer heel nuchter nou als iedereen dat kan kan ik dat ook. Ik was me i.v.m dwars/stuitligging eigenlijk al een beetje aan het voorbereiden op een keizersnee maar nu was ik vanmiddag bij mijn huisarts en zij weet bijna zeker dat de kleine gedraaid is en nu goed ligt... Dus ik moet weer even "omschakelen" zeg maar... Ik ben echt zo iemand die graag de touwtjes in handen heeft maar dit kan niet hè met een zwangerschap/bevalling.. Het loopt altijd anders.... Donderdag heb ik echo dus ben benieuwd of dan blijkt dat de kleine inderdaad goed is gaan liggen...

14. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

Aug 26, 2011
    989
    0
    0
    @bibi1982

neee je bent niet de enige heb ik nog steeds haha
    geeft niks hoor tis gewoon een soort van angst voor t onbekende

15. april2012mama

april2012mama Actief lid

Aug 27, 2011
    345
    0
    0
    Ik lees ook gezellig mee, ben morgen 38 weken. Eerste kindje en reuze spannend allemaal. Vooral dat gerommel en die pijntjes en harde buiken die steeds meer worden.. succes allemaal!

16. rose83

rose83 Bekend lid

Nov 26, 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ook ik sluit me graag aan bij jullie. Het einde begint nu toch echt in zicht te komen. En ik moet zeggen ik kijk er erg naar uit! hoewel ik het ook wel erg spannend vind.
    Ben tot 21 weken erg ziek geweest. Daarna en wat beter periode gehad maar merk dat de misselijkheid nu weer terug begint te komen. De avonden ben ik vaak weer vriendjes met de pot. Beetje jammer.
    Wat mij betreft mag de bevalling dus gauw beginnen. Zul je zien dat ik juist heel lang moet wachten.

meiden succes met de laatste loodjes!

17. Pimm

Pimm Actief lid

Feb 2, 2011
    225
    0
    0
    Hier ook beetje aan het aftellen, onze meid bleek met echo in stuit te liggen met 33 weken, volgens de verloskundige is ze goed gedraaid, geen idee of ik daar op aan kan. Ze zeiden dat nl ook met 33 toen ze voelde, en echo was toch echt stuit.

Vanaf volgende week bij de gyn vanwege ks bij mijn eerste meid.
    Verder voel ik me wel redelijk. Af en toe bekken pijn en voorweeen zoals de verloskundige het noemde.

Enige waar ik me druk om maak is dat we nog geen naam hebben voor onze nieuwe meid! Haha dat maakt me wel een beetje gek!

Succes dames, we gaan lekker de zomer in met onze ukkies!

18. Tienus26

Tienus26 Actief lid

Sep 29, 2011
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een kindje dat in stuit/dwars ligt. Tenminste vorige week nog wel. Ik dacht dat zal wel een keizersnede worden maar nu moest ik maandag terug naar de huisarts voor controle en zij zei ik durf bijna zeker te zeggen dat het gerdraaid is... Ik was helemaal verrast. Ben ook erg benieuwd. Morgen krijg ik een nieuwe echo i.v.m met groeiachterstand en weinig vruchtwater dus ben benieuwd of de kleine echt is gedraaid en of de kleine gegroeid is natuurlijk en hoe het met het vruchtwater is.
    Vind het best spannend allemaal...! Hoop zo dat ze goed nieuws hebben!

19. missmanhattan

Dec 31, 2011
    72
    0
    0
    zoetermeer
    Hallo ben er wel vroeg bij, ben nu bijna 34 weken zwanger:)

dit is het begin van mn verlof, aangezien het zonnetje zich niet laat zien kan ik lekker forummen:cool: en eigenlijk ben ik ook al aan het aftellen nog maar zes weekjes, het is zo snel gegaan :$

vanmorgen echo gehad, kleintje groeit goed al 2100gram alleen vruchtwater is aan de krappe kant, maar nog niet om me zorgen te gaan maken gelukkig. over twee weken terug komen:)

mijn zwangerschap verloopt echt ideaal geniet er heel erg van het ergste waar ik last van van heb is maagzuur snachts...maar als dat alles is dan teken ik ervoor!! als ik lees waar sommige zwangeren last van hebben :$

succes allemaal, ben benieuwd wanneer jullie kleintjes komen!!

Share This Page