Partner bij de brandweer

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Itsmemarrie, 4 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een vraagje, ik weet niet of er nog meer meiden zijn van wie de man/vriend bij de brandweer zit en elk moment kan worden opgeroepen... Maar gisteren was dat onder het eten bij mij, opzich geen probleem dat gebeurt wel vaker en ben het gewent, maar het heeft mij wel aan het denken gezet. Bij een uitruk kan hij niet zomaar terug komen als ik dat wil, de fik zal toch eerst echt uit moeten zijn en anders moet de persoon in nood eerst worden geholpen.

Vanaf wanneer kan ik zeggen ik wil niet meer dat je naar de uitruk gaat want t komt wel heel dichtbij de uitgerekende datum, het is nu nog wel ver weg maar ik wil toch wel een beetje voorbereid zijn..

En wat doen jullie als het net geboren is? Hij zal na een paar dagen toch weer moeten gaan als de pieper gaat!

Misschien maak ik me wel veel te druk maar ik wil toch ook niet dat hij het straks mist omdat hij een huis staat te blussen, dat mogen dan mooi zijn collega's doen!

2. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Dat is bij elk beroep zo he, dat de man na een paar dagen weer zal moeten gaan beginnen ;))

Als er een fikse brand is en jij gaat bevallen, is zelfs je man vervangbaar hoor!! Dan komt ie gewoon naar jou toe.

Iedereen is vervangbaar op het werk, en jij en zijn kindje zijn belangrijker dan werk neem ik aan....

Gaat goed komen hoor!!

3. eva1984

eva1984 Lid

3 sep 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedereen is vervangbaar inderdaad... Ik denk dat hij op tijd met zijn baas moet overleggen hoe dat normaal gesproken gaat. Of met collega's die het al meegemaakt hebben, hij is vast niet de eerste brandweerman die vader gaat worden :D

4. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee tuurlijk is hij vervangbaar, dit is alleen niet zijn werk maar vrijwillig, dus als hij thuis is kan hij worden opgeroepen, het zijn geen diensten die je kan wisselen, je hebt altijd dienst.. maar wat kan ik verwachten, als hij met uk bezig is en ik ben thuis? anders kan hij zoizo niet weg! T voelt een beetje als toen hij er net bij zat! Spanning om hoe het zal gaan...

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wat ik me afvraag is hij beroeps of vrijwillig? Mijn broer zit bij de brandweer en geeft gewoon een rooster. Hij heeft dan een aantal keer een 24 uurs dienst. Alleen in heel hoge nood, wordt hij via de pieper opgeroepen en dan is het ook zo dat als je niet kan dit ook niet hoeft. Bij te veel verzuim heb je natuurlijk wel een probleem.

Maar dit probleem heb je altijd, mijn man zat voor zijn werk in België toen de weeën begonnen, dus hij was ook niet zo thuis. Nu is het over het algemeen niet zo dat als je eerste wee begint de kleine ook meteen komt, tijd genoeg om een collega op te piepen en naar huis te komen.

Ik denk dat je alleen een probleem hebt als je weeën beginnen en er een grote ramp is waardoor hij niet weg kan.

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zie dat het net gekruist is. Wellicht dat hij af kan spreken dat hij rond die periode niet ingedeeld wordt en niet wordt opgeroepen. Is alleen wel zonde, dan verdient hij niks extra.

7. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn man is ook bij de brandweer. Geen vaste diensten, al draait ie er wel een paar mee zo nu en dan. Zijn gewone werk is ook bij de brandweer maar dan op kantoor.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier nog niet zo over nagedacht heb. Woon jij in een grote plaats, want als de pieper hier 1x per week gaat voor de vrijwilligers is het veel, en meestal is ie net te laat bij de kazerne en is ie in 20 minuten wel weer terug.

Ik denk dat ik hem vanaf week 37 zou vragen om te overleggen voor een uitruk. Voel ik nog niets, dan kan hij gaan. Is het aan het rommelen, dan blijft hij thuis....zoiets. Ik verwacht niet dat mijn bevalling binnen het uur klaar is....de echt grote branden hebben we hier niet veel. En met piketdienst kan hij wel schuiven. Mocht hij piketdienst hebben als de bevalling begint, is er altijd een vervanger (back-up) die je kunt bellen, dus eigenlijk maak ik me hier nog geen zorgen om!

Wat ik wel fijn vind, is dat ie lekker drie weken vrij heeft na de bevalling! Ongeacht wanneer het begint...

8. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vrijwillig dus :) en als hij bezig is met iets kan ik hem niet bereiken, pas als ze terug zijn op de kazerne,... Met roosters was het idd makkelijker geweest!

9. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pieperdienst is 24 uur per dag en 7 dagen per week, ruilen kan dus niet. Gemiddeld gaat hij zo'n t keer per week en we wonen dicht bij de kazerne dus haalt de auto eigenlijk altijd. Vind dat overleg wel wat dat ga ik eens voorleggen!

10. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben hier zoveel vrijwilligers gelukkig, dat een keer overslaan ook geen probleem zou zijn. En via de centrale is ie echt wel bereikbaar hoor! Geloof me. Misschien moet je er gewoon eens met je vriend/man over praten. Misschien ziet hij het helemaal niet als probleem.

Heeft jullie kazerne een beroepsdienst? Want dat scheelt ook wel natuurlijk. Als wij opgepiept worden, dan is het vaak als back-up op de beroeps.

11. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Hey grappig, mijn man ook. Maar hier maak ik me totaal niet druk over, loopt wel los. Er is altijd genoeg personeel hoor! Anders kun je bij wijze van nooit even van huis zijn, dat lijkt me ook niet goed.

12. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha, ik moet zeggen had ook niet verwacht dat ik me er zo druk om zou maken, maar gisteren toen de tot 2 keer toe op een avond gind had ik ineens zoiets van ohjee......
    Best suf want meestal heb ik wel zoiets van ach we zien t allemaal wel... misschien zijn het gewoon de hormonen die t ineens zo erg laten lijk haha

zal me ook wel om niets druk maken, gedeeltelijk ook gewoon nieuwsgierig hoe dat straks gaat! hoe reageren jou kids Jomidi als papa ineens wegrent omdat er een oproep is?

Deel Deze Pagina